dinsdag 26 december 2017

Bourjois Rouge Velvet the lipstick

Bourjois brengt dit najaar een nieuwe collectie uit van de Rouge Velvet lipsticks. De 12 nieuwe matte kleuren blijven 24u zitten zonder je lippen uit de drogen! Als dat geen mooie belofte is van Bourjois. Bovendien is de textuur van deze lipstick als fluweel waardoor hij gemakkelijk over de lippen glijdt en erg licht aanvoelt. Dankzij de vluchtige oliën voelt de lipstick niet stroef aan op de lippen zonder af te doen aan de houdbaarheid. Maakt deze lipstick al zijn beloftes waar? Lees snel verder.



Om te beginnen wil ik al zeggen dat ik de collectie erg volledig vind qua kleurselectie. Ik bedoel hiermee dat Bourjois van elke tint een kleurtje heeft voorzien. Nude, rood, roze of paars, deze collectie bevat ze allemaal.




Het volgende dat ik graag wil bespreken is de verpakking. Het eerste wat opvalt is dat de hulzen gemaakt zijn in de kleur van de lipstick zelf. Dit heeft als voordeel dat je meteen weet welke lipstick je onder de huls gaat vinden. Zo moet je niet telkens onderaan kijken naar de kleur of nummer. De hulzen zijn gemaakt van stevig plastic en sluiten erg stevig af. Je moet iets krachtiger trekken om de huls te verwijderen en iets steviger duwen om de lipstick te sluiten. Zo ben je er natuurlijk wel zeker van dat de lipstick zeker niet open zal gaan in je handtas. Het logo van Bourjois staat erg mooi gegraveerd in de huls en ik vind de vormgeving over het algemeen erg mooi.




De lipstick zelf is bovenaan een beetje afgerond / uitgehold waardoor de lipstick goed over de lippen kan glijden. Aan de bovenkant van de lipstick wordt het een beetje smaller zodat je toch goed de contouren van je lip kan volgen om deze in te kleuren.



De textuur is inderdaad erg romig en doet je niet vermoeden dat deze lipstick mat is. Meestal zijn die texturen wat droger en stroever. Het pigment in deze lipsticks is ook echt verbluffend. In 1 veeg kan je je volledige mond inkleuren. Ook de donkere kleuren zijn mooi gepigmenteerd en brengen mooi en effen aan zonder vlekken of strepen. Je voelt dat de vluchtige oliën in de lipstick na enkele minuutjes vervliegen en dat de lipstick als het ware 'opdroogt' op de lippen zonder droog aan te voelen. Natuurlijk voelt dit minder zacht aan dan een creamy lipstick en je lippen over elkaar wrijven wordt ook moeilijker. Toch voelt dit zeker niet onaangenaam op de lippen.




De houdbaarheid van deze lipsticks is ook erg goed! Hij overleeft met gemak een drankje en een snack en bijwerken is eigenlijk bijna niet nodig! Of hij nu echt 24 uren blijft zitten, weet ik niet. Ik kan mij persoonlijk ook niet voorstellen dat ik 24 uur aan een stuk lipstick draag maar ik snap wel waar ze naartoe willen. Jij bepaalt wanneer de lipstick er af gaat en niet de lipstick zelf!

Ik overloop even de kleurtjes die ik heb gekregen:

01 Hey Nude ! is een perfecte neutrale nude kleur met een beige / bruine ondertoon

02 Flamingo'rose is een nude kleur met roze ondertoon

03 Hyppink chic is een iets donkerdere nude/roze kleur met mauve ondertoon

04 Hip Hip Pink is een intense coole donkerroze kleur

06 Abrico'dabra ! is een pittige oranje rode kleur

07 Joli carmin'ois is het perfecte rode kleurtje met blauwe ondertoon

09 Fuchsia botté is zoals de naam al zegt een mooie fuchsia kleur

Deze Fuchsia is de perfecte herfstkleur!

10 Magni-fig is een paarse berry kleur

12 Brunette is een unieke kleur met warme bruine tinten waar ook wat rood in zit

En nog eens alle kleurtjes naast elkaar:



Vergeet ook zeker mijn filmpje niet te bekijken van de lip swatches van deze lipsticks:





Deze lipsticks zijn oa te koop bij Kruidvat voor 14.19 euro / stuk


Liefs 
Sofie 
Xxx...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten