zondag 17 december 2017

Rimmel Breathable long lasting foundation & concealer

Foundation is een van de make-up producten die erg moeilijk zijn om te kopen. Het moet de juiste kleur zijn, de juiste textuur, de juiste dekking hebben enz enz. Als je geen beperkt budget hebt, kan je naar een parfumerie stappen en verschillende foundations proberen. Toch is dat nog geen zekerheid dat je de juiste mee naar huis hebt! De juiste kleur foundation kiezen is altijd tricky.. Pas hier vooral op met kunstlicht! Want dit geeft zeker een verkeerde indruk.
Toch is buiten de kleur ook de textuur erg belangrijk! Die dikke cakey foundation is voltooid verleden tijd! Net zoals het maskereffect dat vroeger nog al eens gecreëerd werd met foundation.
Ik vond een nieuwe foundation favoriet in de budget rekken en vertel jullie hier vandaag meer over.


Toen ik een tijdje geleden de nieuwe foundation en concealer mocht testen van Rimmel had ik hier een gemengd gevoel bij. Foundation is voor mij samen met mijn mascara dé basis van mijn volledige make-up. Ik gebruik al een hele tijd dezelfde foundation en dat is ook iets wat ik niet snel verander als ik eenmaal mijn zin heb gevonden in een bepaald product. 
Uiteraard moet ik, als blogger bereid zijn om nieuwe dingen te testen dus ging ik er volledig voor! 



Voor ik jullie laat weten wat ik van deze foundation & concealer vind geef ik snel een woordje uitleg over wat deze foundation & concealer zo speciaal maakt. 
Zoals de naam zelf al zegt zijn deze foundation & concealer breathable. De textuur is zo licht en luchtig dat je hiermee een heel natuurlijk effect creëert terwijl je huid toch niet afgesloten wordt en gewoon kan blijven ademenen. De dekking is medium, wat ik zelf ideaal vind. Benieuwd of deze lichtgewicht toch voldoende dekking kan bieden om zo mijn kleine probleemzone's te verstoppen! 
Een ander pluspunt van deze foundation en concealer is dat ze wel tot 24u blijven zitten! 24u lijkt me toch wel heel lang maar t' punt is dat deze foundation en concealer erg langhoudend zou moeten zijn. 


Hier draag ik de Rimmel Breathable foundation & concealer. Net alsof ik geen makeup draag en ik een perfect egale huid heb!
De test: 
Met een klein hartje testte ik deze foundation en concealer. De kleur is gewoon perfect! Wat een verassing ! Want deze had ik snel gekozen op het zicht dus ik had geen idee hoe die zou uitpakken maar eerlijk is eerlijk een betere benadering van de kleur kan gewoonweg niet! Het is net of deze foundation voor mij is gemaakt. Ik heb de kleur 300 sand by the way ;) .  
Met de grote sponsapplicator breng ik hier en daar een streepje foundation aan, daarna blendt ik deze in met mijn beautyblender. Aanbrengen kan ook perfect met een kwast of met de handen! Ook deze laatste 2 manieren heb ik al getest. De foundation versmelt mooi met de huid en voelt inderdaad erg licht aan! Net alsof je helemaal geen foundation draagt.
De dekking is inderdaad medium coverage, meer nodig? opbouwen is perfect mogelijk dankzij de dunne textuur. 
De foundation blijft ook erg mooi zitten op de huid en heeft niet de neiging om in fijne lijntjes te kruipen, ook rond mijn neus blijft de foundation mooi zitten. Tijdens het aanbrengen merk ik dat de foundation een subtiel parfum heeft, niet storend en na het aanbrengen verdwijnt deze ook volledig.

Van links naar rechts: Foundation in de kleur 300 sand concealer in de kleur 200 light en concealer in de kleur 300 medium

Hier zie je bovenstaande producten terwijl ze lichtjes werden uitgewerkt

De concealer breng ik daarna aan onder mijn ogen, deze is ook perfect van kleur voor mij! Concealer heb ik liefst een tint lichter dan mijn eigen huidskleur. Zeker als je het gebruikt om donkere kringen weg te werken en de zone onder je ogen op te lichten. Ik gebruikte de kleur 200 light. 
De textuur van deze concealer is net een tikje minder vloeibaar dan de foundation maar voelt zeker wel even licht aan op de huid. Ondanks zijn lichte textuur is de dekking erg goed! Ook deze kan je perfect opbouwen zonder dat deze korrelig wordt of in lijntjes gaat kruipen. Ik ben echt onder de indruk van deze concealer! Toch wel een make-up product waar ik erg kritisch over ben.
Door het sponsje dat bevestigd is aan de bovenkant van het tubetje kan je de concealer rechtstreeks inwerken. Dat is het enige waar ik niet van stond te springen. Door dit sponsje verlies je vrij veel product en ik krijg de concealer niet zo goed ingewerkt als met mijn beautyblender. 
Dat is natuurlijk een manier van werken en even wennen maar ik werk het toch liever in met mijn beautyblender of vingers. Al moet ik wel toegeven dat het leuk gevonden is!



Ongeacht dat ik deze foundation en concealer een beetje twijfelachtig heb getest, ben ik er helemaal weg van! De kleur is perfect, de dekking is goed, de textuur voelt zalig en alsof je helemaal geen makeup op hebt! Bovendien is deze foundation met zijn hydraterende formule niet té hydraterend voor mijn gemengde huid en is de finish heel naturel, niet te mat en ook niet te glanzend. 
Ik ben absoluut fan van deze Rimmel foundation en concealer en denk ik dat ik deze zéker tot mijn favorieten mag noemen. Zeker voor die prijs! Ik durf zelfs te zeggen dat ik eraan twijfel om mijn dure chanel versie volgende keer opnieuw te kopen, misschien vervang ik hem wel voor deze versie van Rimmel die een stuk zachter is voor de portemonnee. 

Rimmel foundation & concealer onder andere te koop bij kruidvat.
Rimmel Breathable long lasting foundation: 15.49 euro
Rimmel Breathable long lasting concealer: 8.99 euro 

Liefs 
Sofie 
Xxx..





Geen opmerkingen:

Een reactie posten