donderdag 7 april 2016

Verkorte ochtendroutine

Ok ik geef toe, soms heb ik echt geen zin om s' ochtends alle stappen van mijn reinigingsroutine te doorlopen. Zeker niet als ik moet opstaan om 5u en nog als een zombie door het huis loop.

Daarom heb ik voor mezelf een verkorte ochtendroutine samengesteld. Het is eigenlijk heel simpel, het is snel, makkelijk en effectief! Wat wil je nog meer?

Mijn verkorte ochtendroutine bestaat namelijk maar uit 2 stappen.
Eerst reinig ik mijn gezicht met het micellair water van garnier en daarna smeer ik mijn gelaat in met enzymion van lush.

Een uitgebreid artikel over de gezichtscrème van lush vind je in een van mijn vorige artikelen, hier is de link;
http://www.beautytestersofie.blogspot.be/2016/03/enzymion-van-lush.html



Over het miccelair water van garnier zal ik jullie nu iets meer vertellen.
Ondertussen zijn er al 3 varianten uitgebracht. Voor het mezelf makkelijk te maken ga ik de verschillende varianten aan jullie voorstellen aan de hand van de kleur van de verpakking ( dopjes ).
De roze variant is geschikt voor alle huidtypes, verwijdert makeup, reinigt en maakt de huid zacht.
De groene variant is voor de gemengde en gevoelige huid. Ook deze verwijdert makeup, reinigt de huid en heeft ook een matterende werking.
De nieuwste blauwe variant is er eentje uit het pure activ gamma. Ook deze verwijdert makeup en reinigt de huid. Bovendien zou dit micellair water een extra zuiverende werking hebben voor de gemengde tot vette huid.
Je hebt ondertussen ook al micellair water in olie  met witte dop. Dat is een speciaal ontwikkeld watertje dat ook geschikt is voor het afhalen van waterproof make-up. Ondanks de olie die erin zit zou het geen vettig laagje achter laten op je huid.
Alle varianten zijn geschikt voor het hele gelaat, inclusief ogen en lippen.

Ik gebruik de groene variant! Ik denk wel dat ik volgende keer de blauwe eens ga aanschaffen omdat ik nog al eens last heb van onzuiverheden. Toen ik mijn exemplaar kocht was de blauwe nog niet uit vandaar..



Wat is micellair water nu eigelijk en van waar komt de naam? Als je op deze vraag een antwoord wil zal ik je even moete lastigvallen met een klein stukje chemie. Micellair water is opgebouwd uit micellen ( kleine deeltjes ) met een hydrofiele kop en hydrofobe staart. Hydrofiel wil zeggen trekt water aan, stoot vet af en hydrofoob wil zeggen trekt vet aan en stoot water af.
Dat wil zeggen dat vuilrestjes en makeup zo van je gezicht worden gehaald en worden opgesloten in de micellen.

Bovendien beloofd micellair water een grondige maar toch zachte reiniging en dat vind ik ook juist zo fijn aan het product. Het reinigt je huid grondig, zonder dat je huid er daarna trekkerig of branderig aanvoelt.
Echter laat het ook geen vet of olie achtig gevoel achter! ( want daar hou ik ook echt niet van!)



Het verwijdert ook waterproof makeup. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik mijn waterproof mascara er toch liever afhaal met een oogmakeuprover op basis van olie gebruik. Het kan met micellair water maar dat is dan toch even meer wrijfwerk.
In deze groene variant zitten ook matterende deeltjes verwerkt die een glanzend voorhoofd onder controle moeten houden.

Aangezien het product ook geschikt is voor gevoelige huidjes zitten er geen parabenen of geurstoffen in verwerkt.

De verpakking is vrij simpel, een grote doorzichtige fles met simpel etiket. Op het etiket staat wel kort en bondig waar het product voor staat. Ook is het een vrij grote fles van wel 400ml die goed zou zijn voor 200 reiningsbeurten. De dop sluit goed af en door het kleine gaatje kan je makkelijk doseren op een watje.



Het product is zeer makkelijk in gebruik. Je doet gewoon wat van het micellair water op een watje en je gaat hiermee over je gelaat. Als je het doet om makeup te verwijderen moet je dit doen totdat er geen makeup restjes meer op het watje zitten. Ik gebruik dit water s' ochtends dus dan heb ik aan 1 watje genoeg.
Het geeft een instant fris en proper gevoel en het helpt me een beetje om wakkerder te worden .
Daarna nog even insmeren met mijn lush enzymion moisturiser en i'm ready to go!

s'Avonds doorloop ik meestal wel alle stappen van mijn reinigingsritueel maar na een nachtje stappen durf ik ook wel eens over te schakelen op deze verkorte versie :)

Liefs
Sofie
Xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten