zaterdag 2 april 2016

Catrice Blush Artist Shading Palette

Een tijdje geleden kwam de nieuwe collectie uit bij Essence en Catrice. Van beide merken ben ik vrij grote fan dus rende ik zo snel mogelijk naar de dichtstbijzijnde kruidvat om wat beauty's te scoren. Eén van die leuke nieuwe artikelen is het Blush Shading palette van Catrice.

Om te beginnen ben ik zo blij dat de budgetmerken eindelijk met deze dingen afkomen! We hebben echt een eeuwigheid moeten wachten op contour en blushpaletten. Ook highliters vind je nu geregeld in de budget collecties. Thank you God!

Het pallet komt in 3 varianten; 010 Bronzéclat, 020 Corall I Need en 030 Rock 'n' rose. Omdat ik koraal kleurtjes heel erg fijn vind voor lente en zomer en het ook echt bij elke look past, koos ik voor het 020 Corall I Need palette.



Corall I Need bevat 2 koraalkleuren en 1 rozige kleur.
De roze kleur is een echte barbieroze koele kleur en is ideaal voor als je een subtiele blos op je wangen wil toveren. De subtiele shimmer die er in zit zal je gezicht een mooie glow geven. Het enige nadeel wat ik ondervind is dat deze blush vrij poederig is! Goed overtollig poeder eerst even 'aftikken' is dus een must. De pigmentatie van deze blush is zeker ok! Je kan de blush zoals ik hierboven reeds schreef subtiel aanbrengen voor een gezonde blos effect of je kan hem in meerdere laagjes aanbrengen voor iets meer kleur.

De tweede kleur die in het palette zit is een matte koraalkleur. Deze kleur is een erg mooie warme koraalkleur en past echt bij alle make-up looks. Ook deze kleur kan je gebruiken om een gezonde blos op je wangen te creëren of net iets feller door meerdere laagjes. Deze blush voelt enorm zacht aan maar is wederom vrij poederig.

De laatste kleur in het palette is meer een highlite kleur. Het is een heel lichte koraalkleur met een glitter in verwerkt. Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken. Het is misschien een tikkeltje te donker en bevat te weinig shimmers om apart te gebruiken als highliter maar is dan weer te licht om apart te gebruiken als blush.
Ik denk dat deze kleur gecreëerd is om te gebruiken boven de andere koraalkleur. Dat geeft in ieder geval het mooiste effect!
Tenzij je tevreden bent of net op zoek bent naar een subtiele highliter.
Ook deze kleur is helaas vrij poederig.



De verpakking is erg mooi! Ik zei in een van mijn vorige artikels al dat Catrice duidelijk aan het innoveren is wat verpakkingen betreft. Ook deze verpakking is een pareltje, het deksel oogt erg luxueus door de manier waarop ze bedrukt is. Het enige wat ik jammer vind is dat de lettertjes nogal snel vervagen. De kliksluiting werkt goed en is handig in gebruik.




Conclusie:
Voor die prijs ben ik best tevreden met dit palette! De roze kleur is mooi op zich en gebruik ik het liefst om een natuurlijke blos te creëren. De twee overige koraalkleuren gebruik ik het liefst in combinatie van elkaar. Eerst de matte koraalkleur en daarboven de highlitekleur.
Ik ben zeker tevreden over het pigment van deze blush maar misschien een tikkeltje teleurgesteld over de textuur. Ik vind de blush te poederig wat maakt dat je er erg voorzichtig mee moet omspringen en je kwast eerst goed even 'aftikken' voor je ermee over je wangen gaat. Anders gaat de blush al snel op je gezicht liggen terwijl het moet lijken dat de gloed van binnenuit komt.
De blushes zijn wel goed te blenden en gaan mooi over in elkaar of in andere contourkleuren.
Prijs/kwaliteit kan je dus wel stellen dat ik tevreden ben van deze blush en ik overweeg om ook de kleur 010 Bronzéclat aan te schaffen.

Het Blush Artist Palette van Catrice is te koop bij Kruidvat in België voor 4.59 euro.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten