maandag 4 april 2016

Essence Shape your face contouring palette

Zoals ik in mijn vorig artikel reeds schreef ben ik, een tijdje geleden, op schattenjacht geweest in Kruidvat op zoek naar de nieuwigheden van Essence en Catrice. In mijn vorige artikel heb ik jullie verteld over het blushpalette van Catrice, vandaag ik het contourpalette van Essence met jullie bespreken.



Het palet komt voor in 2 varianten, eentje met een peachy-blush 10 ready, set, peach! en eentje met een rozige blush 20 ready, set, pink!
Ik koos voor de peach variant omdat ik van mezelf vind dat deze mij beter staan en mijn huid een warmere gloed geven.

Het contourpalette bestaat uit 3 delen of kleuren. Een matte contourkleur, een matte highlite kleur en een peachy blush met wat gouden shimmers.
De contourkleur is vrij donker maar blendt wel mooi in de huid. Je kan de kleur makkelijk vervagen en de intensiteit zelf bepalen door het aantal laagjes dat je er van aanbrengt. Ik vind de kleur erg mooi samengaan met mijn huid. De kleur is juist goed, niet te licht niet té donker en vooral niet oranje! Ook de textuur van deze contourpoeder is goed, niet te poederig en zelfs een tikje creamy.



De highliter vind ik een beetje vreemd, het is een lichte poeder zonder shimmers. Ja inderdaad zonder shimmers? De pigmentatie is matig tot licht en wanneer ik deze kleur aanbreng op mijn huid zie ik er amper iets van. Misschien als je meerdere laagjes aanbrengt dat je subtiel iets ziet maar dan wel echt subtiel. Ook de textuur vind ik te poederig. In zonlicht is het effect iets duidelijker zichtbaar en kan je zien dat sommige delen van je gezicht iets lichter lijken.
Ik blijf echter wel fan van highliters die wel effectief het licht reflecteren!

De blush is zeker een toppertje! Ik vind de kleur zo mooi dat ik ze elke dag op m'n wangen wil hebben! Het is een warme lichte peachy-koraalkleur met een flinke lading gouden shimmer in verwerkt. De pigmentatie van deze kleur is ok en het effect op m'n wangen is erg mooi! Ik vind persoonlijk dat je meer glans dan kleur krijgt zodat een highliter eigenlijk al een beetje overbodig wordt. Ik had misschien net iets meer kleur gezien zonder dat er van de glans werd afgedaan maar dat is persoonlijk. Hetgene dat de highliter mist, vind ik in deze blush zeker terug!




De verpakking is vergelijkbaar met het blushpalette van Catrice. Alleen is de bedrukking van Essence net wat speelser en oogt het minder chique dan die van Catrice. Het doosje sluit door middel van een kliksluiting en is handig in gebruik. Een leuke plus is dat de poeders voorzien werden van een leuk printje! Een soort grafisch patroon en voor elke kleur net even anders. Jammer genoeg verdwijnt deze print wel vanaf de eerste keer dat je hem met je kwast durft aanraken! Op de achterzijde van het doosje vind je in het Engels een korte handleiding en er werd ook een kleine afbeelding aangebracht waarop te zien is welke kleur je waar moet aanbrengen. Misschien toch even werk maken om dit er ook in het Nederlands op te zetten? (geldt trouwens ook voor Catrice)



Conclusie:
Ik ben zeer tevreden met de contourkleur en de blush, de highliter vind ik eerlijk gezegd maar niets. Ik snap de bedoeling niet van een matte highliter en hij doet ook niets speciaal als ik hem aanbreng op de aangeduide plaatsen.

Het contourpalette is te koop bij Kruidvat en kost 4.95 euro



Liefs
Sofie
Xoxo









Geen opmerkingen:

Een reactie posten