dinsdag 26 april 2016

L'eponge magique


Iedereen gebruikt tegenwoordig wel een beautyblender of een of andere variant hierop. 
Het sponsje waarmee je je foundation egaal en moeiteloos kan aanbrengen is razend populair en steeds meer merken komen hiermee opzetten. 

Vandaag bespreek ik met jullie de eerste variant die in de apotheek te koop is namelijk;
L'éponge magique van Garancia. 
Het sponsje van Garancia wordt omschreven als het geheime accessoire van make up artists voor een egaler, gladder en zuiverder effect! 



Zoals ik hierboven dus al schreef dient dit sponsje dus voor het aanbrengen van je foundation. 
Het sponsje is gemaakt in een 3D vorm dat ervoor zorgt dat je elke zone in je gelaat kan bedekken. Het sponsje heeft een dikkere en een dunnere kant en gaat in beide zijde over in een puntje. 
Dat zorgt ervoor dat je makkelijk je foundation kan aanbrengen langs je neus, onder je ogen, langs je haarlijn en natuurlijk de rest van je gelaat. 

Hoe werkt dit nu eigenlijk? 
Eerst ga je de l'éponge magique onder water houden om hem daarna uit te wringen zodat die vochtig blijft. Je gaat zien dat de spons nu wat groter is geworden omdat die een deel water heeft opgezogen. Dit zorgt ervoor dat de foundation die je erna mee gaat aanbrengen niet in de spons dringt maar mooi en egaal op de huid terecht komt. 




Daarna doe je een beetje foundation op de rug van je hand en breng je het met deppende bewegingen aan op je gezicht. Zo ga je als het ware je foundation er lichtjes in 'kloppen' met het sponsje. De spons van Garancia is echt extreem zacht en voelt echt super aangenaam op mijn gelaat. 
Als je je foundation hebt aangebracht raad ik aan om je spons wat uit te spoelen zodat het meeste van je product er af gaat en je spons proper en hygiënisch blijft. 



Ik ervaar dat foundation met deze spons heel makkelijk aan te brengen is. Het enige minpuntje ( voor mij dan toch ) is echter dat de dekking iets minder is dan als ik dezelfde foundation aanbreng met mijn vingers. Voor sommige is dit waarschijnlijk net een voordeel en bewijs dat je je foundation heel luchtig en egaal kan aanbrengen. Je kan natuurlijk wel makkelijk de dekking opbouwen. 



De l'éponge magique is verkrijgbaar in 3 kleuren, groen staat voor origineel, zwart voor mysterieus en nude voor romantisch. 
Ik koos voor de romantische variant. 

L'éponge magique kost om en bij de 10€ en is verkrijgbaar bij de apotheek en de pharmacie

Liefs 
Sofie 
Xoxo

Met dank aan Garancia voor dit mooie product! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten