woensdag 24 mei 2017

NAOBAY Origin line

NAOBAY staat voor Natural And Organic Beauty And You en wordt geproduceerd door een Spaans familiebedrijfje in Valencia. De producten van NAOBAY worden enkel gevoed met ingrediënten voornamelijk van biologische oorsprong en die goedgekeurd zijn door Ecocert. Zij promoten dan ook het 'natuurlijk' reinigen, voeden en kalmeren van de huid. Ik leerde de producten van NAOBAY iets beter kennen op de estetika beurs dit voorjaar en heb ook enkele producten uit hun nieuwe 'Origin lijn" uitgetest.
Zoals jullie reeds konden lezen is NAOBAY ervan overtuigd dat natuurlijke producten beter zijn voor u en voor het milieu. Siliconen, parabenen of andere bewaarmiddelen zal je dus nooit terugvinden tussen de ingrediëntenlijst van NAOBAY producten. Het merk gaat zelfs nog een stapje verder en heeft zelfs zijn verpakkingen gemaakt van gerecycleerd materiaal en zijn bio afbreekbaar.
NAOBAY streeft dus niet enkel naar huidverbetering op een natuurlijke manier maar is ook nog eens begaan met het milieu!



De nieuwe Origin lijn is vooral gericht op anti aging. Uiteraard zijn deze producten van natuurlijke oorsprong en werken ze specifiek op de regeneratie van de huid. Het vult kleine rimpeltjes op en voedt en herstelt de huid. Rijstolie, tijgernootolie, abrikozen, pompen, olijfolie en calendula zorgen er onder andere voor dat de cellen van de huid sneller regenereren of vernieuwen om op deze manier huidveroudering tegen te gaan. Ze zorgen voor een jonge en frisse uitstraling.

NAOBAY, dat nog een vrij nieuw merk is, heeft deze keer ook iets meer aandacht besteed aan de look van hun producten. De verpakkingen doen me sterk denken aan die van de rituals. De verpakkingen ogen luchtig en tegelijk klassevol. Door het houten detail aan te brengen op elk van de productverpakkingen willen ze hun 'natuurlijkheid' benadrukken, leuk gevonden!

Bovendien heeft de nieuwe Origin lijn van NAOBAY het COSMOS certificaat dit staat voor cosmetic organic standard en garandeert dus de biologische oorsprong van de ingrediënten.

De origin lijn bestaat uit 9 nieuwe producten:
- deep cleanser milk
- deep toning lotion
- recovery mask sensitive skin
- intense mask oily skin (leuk dat er bij een anti age lijn ook aan de mensen met vettere huidjes wordt gedacht! ;)
- recovery facial serum day & night
- prime day cream
- prime night cream
- recovery oil serum
- roll-on eye contour

Ik testte 3 producten uit deze lijn. 2 luxe stalen die ik meekreeg op de estetika beurs en de Roll-on eye contour die ik zelf kocht omdat ik het een interessant product vond!



* De eye contour roller:
Deze is ontwikkeld om de eerste tekenen van huidveroudering tegen te gaan of te verminderen. Met de combinatie van hyaluronzuur en een calciumcomplex reactiveert de huid de natuurlijke productie van hyaluronzuur en elastine. Zo blijft de huid soepel, zacht en glad.
De applicator is een stalen bolletje dat enorm fris aanvoelt op de huid. Het zorgt voor een betere bloedcirculatie waardoor de actieve bestanddelen van het product nog beter worden opgenomen. Oranjebloesemwater maakt de huid zacht en fris. Terwijl citroenextract, framboos en druif zorgen voor een kalmerende werking reguleren de werking van de talgklieren.
Gelukkig heb ik nog geen last van rimpeltjes dus ik kan ook niet zeggen of dit product effectief werkt tegen rimpeltjes rond de ogen. Ik vind het product vooral aangenaam om 's morgens te gebruiken als verfrissende ooggel! Door de vorm van de applicator is het ook ideaal om eventuele walletjes te laten verdwijnen als sneeuw voor de zon! Het enige nadeel van dit product, vind ik persoonlijk, is dat het nogal plakkerig aanvoelt. Let ook op dat je niet te enthousiast met de roller onder je ogen blijft wrijven! Het is een zalig gevoel maar zo breng je al snel iets te veel product aan en kan het een beetje gaan 'glimmen' op de huid.
Het product is quasi geurloos en de verpakking van de roller zelf is een houten tubetje met een draaidopje. Deze roller zit ook nog eens apart verpakt in een witte koker met roze details en houten afwerking.
NAOBAY houdt ervan te benadrukken dat dit product bestaat uit 98.44% natuurlijke ingrediënten waarvan 90.63% afkomstig zijn uit biologische landbouw.



De 2 stalen liet ik testen door mijn mama. Aangezien ze meer gericht zijn op huidveroudering en ik dan altijd bang ben dat ze te rijk zullen zijn voor mijn huid. Aangezien het ook stalen zijn zoals ik hierboven reeds aanhaalde kan ik helaas ook weinig vertellen over de effectiviteit van de producten of de verpakking. De verpakking van stalen is altijd anders dan het full size product. Ik geef jullie dus kort een overzicht van de textuur van de producten en de ervaring van mijn moeder bij het gebruik van het masker en het serum.

* Recovery mask for sensitive skin:
Dit masker is gemaakt voor mensen met gevoelige huid en vermindert roodheden en branderig gevoel. Bevat verzachtend en verfrissend oranjebloesemwater, antioxiderende vitamine E en een combinatie van hydraterende rijst,violet, knolcyperus en abrikozenolie, die de vetzuren van de huid herstellen. De extracten van althea, citroen, kamille zitten boordevol vitaminen en mineralen met antioxiderende (invloeden van buitenaf) en hydraterende eigenschappen.

De textuur van dit masker is vrij dik en crèmig maar smeert goed open en voelt in het begin aangenaam fris op de huid. De geur is wel vrij sterk en lijkt ook wel geparfumeerd, ik weet niet zo goed wat ik hier over moet denken.
Er wordt aangeraden het maskertje een 7-tal minuten te laten inwerken en het daarna af te spoelen met lauwwarm water, zoals elk klassiek masker dus.
Na het masker voelt je huid zacht en gevoed aan!



* Recovery facial serum day & night
Dit serum bevat ongeveer dezelfde ingrediënten als de eye contour roller en het maskertje. Haverextract werd extra toegevoegd om expressierimpels te verzachten. Ook dit serum heeft de bedoeling de huid te voeden, verzachten en te beschermen. Buiten deze laatste heeft het ook nog een sterke anti-aging werking.

Een serum word aangebracht voor je dag of nachtverzorging. Het is een vrij dikke crème met dezelfde geur als die van het masker. Je voelt meteen dat het serum erg voedend en zachtmakend werkt. Ik vind het altijd erg leuk dat een serum snel intrekt want je moet uiteraard nog een dag of nachtverzorging aanbrengen. Dit serum trekt razendsnel in je huid. Ondanks zijn vrij dikke textuur is het verbazend luchtig.


De roll-on eye contour oogroller bevat 12 ml en kost 28 euro.
Voor het full size masker voor de gevoelige huid betaal je 23 euro voor 75ml
Het serum kost 59 euro en bevat 30 ml
De producten van NAOBAY zijn te koop via http://www.beauty-energy.be/

NAOBAY wordt net zoals Arcaya verdeeld door Beauty&Energie, bekijk het artikel van de Arcaya ampullen hier

Liefs
Sofie
XoXo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten