zaterdag 20 mei 2017

LR Deluxe make-up

Een tijdje geleden schreef ik reeds een artikel over het merk LR Health&Beauty en hun programma's. Ik schreef er ook mijn bevindingen van één van hun bekendste producten, namelijk de handcrème uit de aloë vera lijn!Dat artikel kan je hier terugvinden. In dit artikel ga ik het hebben over enkele prachtige make-up producten die tot op heden niet zo bekend zijn, althans niet bij mij!


LR het merk, dat bij mij vooral bekend was voor hun producten uit de aloë vera lijn heeft veel meer te bieden dan dat. Buiten hun uitgebreide health afdeling met shakes, dieetproducten en aloë drinking gels, heeft het merk ook een uitgebreid assortiment cosmetica.

Hun cosmetica assortiment reikt van haarproducten tot lichaamsproducten. Uiteraard hebben ze ook een uitgebreide lijn aan gelaatsproducten en komen ze zelfs met hun eigen gezichtsborstel!
Waar ik het vandaag ga over hebben is de make-up van het merk.

Lr komt met maar liefst 3 verschillende collecties van make-up:
* LR Colours: Wordt beschreven als jong en dynamisch. De iets goedkopere lijn van het merk dat mijn inziens meer gericht is op jonger publiek. Zeker interessant in deze lijn zijn de olievrij foundations!
* LR Deluxe: Luxueus en hoogwaardig zijn de woorden die LR aan deze collectie schenkt. Deze producten stralen meer klasse uit en volgens mij is er ook harder gewerkt aan de verpakkingen in deze lijn.
*LR By Da Vinci: Een collectie die bestaat uit enkele professionele kwasten voor het aanbrengen van de make-up



De producten die ik voor jullie getest heb komen uit de Deluxe lijn. De producten uit deze lijn spraken mij het meest aan en ik was gewoon meteen verkocht aan de prachtige gelaatspoeders! De verpakking en vormgeving van deze producten ziet er gewoonweg zo goed uit dat ik die wel moèst hebben.

De producten die ik ga bespreken zijn de volgende:
- LR Deluxe; High impact lipstick in de kleur 04 Sensual Rosewood
- LR Deluxe; Full colour superliner in deep black
- LR Deluxe; Artistic quattro eyeshadow in de kleur 03 Velvet Vintage
- LR Deluxe; Hollywood powder multicolour
- LR Deluxe; Perfect powder blush in de kleur 02 Petal peach
- LR Deluxe; Sun dream bronzer


* Ik begin bij het product waar ik erg benieuwd naar was. Ik, als echte lipstick addict en daardoor ook bijna expert, heb al vrij veel ervaring als het op lipstick aankomt.
Ik ben dus vrij gevoelig aan goede pigmentatie en hydratatie!



De collectie telt 6 kleuren lipstick, waarvan 3 roodnuances, 2 nude tinten en 1 rosékleur. Ik koos voor de kleur 04 Sensual Rosewood, de rosétint uit de collectie.
Ik begin graag bij de verpakking. Alle make-up producten uit de deluxe lijn zitten in een apart kartonnen doosje. Dat komt zeer fijn en luxueus over zoals de collectie ook uitstraalt.
Het kartonnen doosje van deze lipstick is voorzien van de 'Deluxe' opschriften en beschrijft het product dat er in zit. Het doosje is zwart met wit en grijze opschriften en is aan de bovenkant voorzien van het logo van het merk in een roze accent, wat het geheel een beetje opvrolijkt en wat meer 'girly' maakt.



De lipstick huls zelf is gemaakt van stevig plastic van zwarte kleur. In het midden van de huls vinden we een zilveren accent. De huls sluit goed af door middel van een kliksluiting en blijft ook goed dicht! Ook de huls is voorzien van de opschriften LR Deluxe wat het geheel er erg mooi doet uitzien.
Het enige nadeel aan de verpakking is dat enkel het nummer van de kleur weergegeven wordt. Ik vind het altijd fijn dat merken hun producten een naam geven en niet enkel een nummer, jammer dat deze niet vermeld staat aan de onderkant van de lipstick.



De lipstick zelf nu. De kleur is goed gepigmenteerd en de textuur van de lipstick is romig. Hij brengt enorm goed aan en glijd makkelijk over de lippen. De finish is vrij glanzend maar niet over the top. Ik heb wel het gevoel alsof er een subtiele parelmoerglans in zit. Doordat de lipstick creamy is droogt het mijn lippen zeker niet uit, wat ook fijn is, is dat deze kleur/formule geen velletjes of lijntjes accentueert op je lippen.
Het enige nadeel van deze textuur is dat de houdbaarheid een beetje minder is, net zoals bij elke andere creamy lipstick is bijwerken wel aan te raden na een hapje of een drankje.
Ik gebruik ook graag een lippotloodje onder mijn lipstick, zeker als dat er eentje is met een creamy formule. Dit verlengd de houdbaarheid en voorkomt dat de cremige lipstick in de fijne lijntjes langs je lippen gaat lopen.

* Het volgende product uit de Deluxe lijn is de full colour superliner in de kleur deep black. Deze gitzwarte eyeliner stift met vilten punt is een must in mijn make-up tasje!
Over de verpakking van dit product kan ik niet zo veel zeggen. Ook hier zit een kartonnen doosje met dezelfde opschriften in dezelfde kleuren als bij de lipstick.
Ook de eyeliner zelf is niets heel speciaal qua verpakking. Een klassieke eyeliner pen die makkelijk in de hand ligt. Het puntje is vrij stevig en nauwkeurig werken is dus een makkie! (Nu die vaste hand nog :D ) De grijze tube doet wel een beetje holografisch aan, dus dat maakt het dan weer wel een beetje speciaal! Ook de tube zelf is voorzien van de Deluxe opschriften en oogt mooi en chic. Het enige wat ik ook hier mis is een kleurvermelding op de verpakking.



De kleur is zoals ik hierboven al zei mooi gepigmenteerd en de kleur is gitzwart. De pen is dekkend in 1 laagje en loopt niet uit in fijne lijntjes! De eyeliner droogt snel maar blijft soepel op het ooglid, geen afbrokkelende deeltjes dus door de dag heen.



De houdbaarheid van deze eyeliner is zeer goed! Door de waterproof formule blijft je winged eyeliner de hele dag zitten zonder dat je hiervoor verder iets hoeft te doen!
Ook een pluspunt is dat deze eyeliner door zijn formule ook geschikt is voor mensen met gevoelige ogen of mensen die contactlenzen dragen.

* Artistic Quattro eyeshadow in de kleur 03 Velvet Vintage. Deze oogschaduwquad trok meteen mijn aandacht en sprong er voor mij een beetje uit qua kleuren ten opzichte van zijn 4 andere zusjes.
Dit palet is de perfecte combinatie van warme én koude tinten om perfect samen te gebruiken.



Ook hier zal ik starten bij de verpakking. Ook dit product komt in een apart kartonnen doosje zoals ik reeds eerder beschreef bij de lipstick. Ik vind het professioneel overkomen dat ze de vormgeving van de doosjes voor elk product hetzelfde houden, zo krijg je een mooie eenvormige collectie.
Als men het doosje opent vind je een mooi stevig vierkant doosje uit stevig plastic. Rond dit doosje zit nog een fluwelen hoesje dat zorgt voor bescherming van het doosje en houd het netjes. Het zwarte fluwelen hoesje is tevens voorzien van de 'Deluxe' opschriften en is keurig afgewerkt met schuin stiksel aan de bovenzijde. Het enige nadeel van fluweel is dat het stof en haartjes aantrekt. Langs de andere kant heeft het een erg mooie uitstraling en doet het de naam van de collectie zeker eer aan.






Het zwarte plastic doosje is stevig en sluit door middel van een kliksluiting. Ja, ik blijf er op terugkomen want niets is zo vervelend dan een poederdoosje of lipstick die plots opengaat in je handtas! Een goede kliksluiting zoals deze is dus een must voor mij!
Ook dit is voorzien van de Deluxe opschriften en aan de binnenzijde vinden we een spiegeltje.
Dit oogschaduwpalet met vier kleurtjes is tevens voorzien van een dubbelzijdige mini sponsapplicator wat even bijwerken onderweg mogelijk maakt.



De oogschaduws zijn gebakken oogschaduws en zijn zeer rijkelijk gepigmenteerd.  We hebben van boven naar onder en van links naar rechts eerst een taupe kleur met een beetje een paarse ondertoon, daarnaast hebben we een hele mooie champagnekleur met een nog mooiere glans, perfect om te gebruiken als highliter onder het wenkbrauwbot en in de binnenste ooghoekjes. Onderaan hebben we een shiny gouden kleur en daarnaast hebben we de donkerste taupe-grijze kleur die meer een matte finisch heeft en dus perfect is om accenten te leggen in de buitenste ooghoekjes.
Op de donkerste taupe-grijsachtige kleur na zijn de finishes van de kleurtjes allemaal shiny!
Ik vind het een zeer mooie combinatie van kleuren en ben best ook tevreden over de kwaliteit van deze oogschaduws. Buiten het goede pigment, blenden ze ook mooi in elkaar en de oogschaduws zijn helemaal niet poederig wat ik persoonlijk een beetje goedkoop vind overkomen.




* Het volgende product is de Hollywood powder multicolour. Dit poeder gebruik je nadat je je foundation hebt aangebracht om af te poederen en je foundation te fixeren of op zichzelf voor een egalere huid.



De verpakking is dezelfde als die van de oogschaduwquad met als enige verschil dat hier geen oogschaduwapplicator bij zit maar een zachte poederdons om het product aan te brengen op de huid.

Het product zelf geeft op zich weinig pigment af wat normaal is want het is niet de bedoeling dat je gele en groene schaduwen op je gelaat krijgt. Het is een transparant poeder dat de bedoeling heeft je teint te egaliseren en je foundation te fixeren, zoals ik hierboven al eerder zei.

De drie kleuren in dit palet hebben elk hun eigen functie:
- Geel vervaagt blauwe en paarse schaduwen en verbergt onregelmatigheden.
- Groen neutraliseert roodheden
- Beige ondersteunt de natuurlijke huidskleur en egaliseert pigmentsverschillen.



De poeder voelt zijdezacht en komt niet op de huid te 'liggen'. Het gaat ook niet in poriën zitten. Mijn huis voelt ook gewoon veel zachter en egaler na het aanbrengen van dit poeder!
Wat me bij dit poeder wel opviel is dat het een subtiele geur meekreeg. Deze ruik je duidelijk bij het aanbrengen maar vervaagt enkele seconden later alweer. Ik persoonlijk vind het altijd leuk als er een lekker geurtje aan een product hangt maar ik weet dat er ook mensen tegenstander zijn van zulke zaken met oog op allergische reacties.
Ik vind het altijd moeilijk om te oordelen over zulke poeders. Op zich zie je weinig effect maar door de kleurschakeringen worden bepaalde dingen zoals roodheden of andere oneffenheden toch geneutraliseerd bij verschillende types van licht (kaarslicht, daglicht, kunstmatig licht).
Ik vind het sowieso wel een goed poeder om je foundation te fixeren en de verschillende kleuren kunnen alleen maar in m'n voordeel spelen ook al is het effect niet overduidelijk.



* Het voorlaatste product is de Perfect powder blush in de kleur 02 Petal Peach. Naast deze peachy kleur is er ook nog een roze kleur beschikbaar in de collectie.
Petal Peach combineert een perzikkleurige blush met een subtiele bronzer. Je kan deze samen gebruiken voor een sunkissed blush of apart voor een meer gesculpt gelaat.

Ook hier verwijs ik voor de verpakking terug naar de Artestic eyeshadow quad want ook deze is helemaal hetzelfde qua materiaal en vormgeving.



Wat ik erg leuk vind is de combinatie van de 2 kleuren. Ook vind ik de vormgeving van de poeders op zich, met het golfpatroon in de blushkleur en de D van Deluxe in de bronzerkleur erg mooi!

Ik snap ook helemaal het idee van het mengen van de kleuren voor een warme gloed op het gelaat of het apart aanbrengen voor een meer gesofisticeerde en gedetailleerde look.




De poeders zijn wederom erg zacht en niet poederig. Wat ik wel merk is dat het pigment een beetje naar de zwakke kant is. Dat heeft z'n voor en nadelen en zeker voor een blush. Een blush moet van mij ook niet per se heel hoog gepigmenteerd zijn want dan heb je al snel te veel. Ik denk dat LR met opzet het pigment van deze blush een beetje zwakker heeft gemaakt omdat de bronzer toch al wel een stuk gepigmenteerder is.
Door het iets zwakkere pigment heb je natuurlijk wel de kans om de perfecte kleur laagje per laagje op te bouwen en de intensiteit net zo sterk te maken als je zelf wenst. Langs de andere kant maakt dit dat je vrij veel product nodig hebt als je toch een zichtbare peachy blush op je wangen wilt.
Voor mij persoonlijk mocht die ietsje gepigmenteerder maar voor de rest prima product!



* Het laatste product is de Sun dream bronzer. Ook hier verwijs ik voor de verpakking naar de voorgaande want deze is ook identiek. Handig om onderweg mee te nemen met een luxueuse uitstraling!

Het poeder zelf is ook heel mooi vormgegeven door LR! Het doet mij een beetje denken aan een stralende zon en ik denk stiekem ook dat dit hun bedoeling was!



De kleuren van deze bronzer verspringen van licht naar iets donkerder, dit maakt dat deze bronzer perfect te gebruiken is voor mensen met een lichte huid tot mensen met een reeds gebruinde huid.
Het pigment van deze bronzer is goed, niet te gepigmenteerd zodat je mooi kan opbouwen maar ook niet te weinig zoals de blush hierboven. De kleur van de bronzer is vrij warm, niet echt ideaal om te contouren maar wel perfect om je huid een sunkissed look te geven! Wat ik persoonlijk ook een pluspunt vind is dat deze bronzer toch mat is! Dat maakt dat je je gelaat er toch heel lichtjes mee kan 'shapen' of dat je je gelaat kan voorzien van een zongekuste huid zonder dat je lijkt op een discobal. Want net zoals Kathleen Light, die jullie wellicht allemaal kennen van haar bekend youtube kanaal;
" I just hate glitters on my face!" De finish is mat zonder de natuurlijke glans van je gelaat weg te nemen.


Wederom is dit poeder erg zacht en komt het niet poederig over op je gelaat! Het brengt makkelijk aan en blendt goed uit met een poederkwast. Wederom zit er een subtiel zoetig, fris geurtje aan dit poeder.
Een echte musthave voor de aankomende zomer!



De prijzen:
- LR Deluxe; High impact lipstick : 22.99 euro
- LR Deluxe; Full colour superliner : 15.99 euro
- LR Deluxe; Artistic quattro eyeshadow : 39.99 euro
- LR Deluxe; Hollywood powder multicolour : 34.99 euro
- LR Deluxe; Perfect powder blush : 28.99 euro
- LR Deluxe; Sun dream bronzer : 28.99 euro

Alle bovenstaande producten zijn te verkrijgen op de webshop van Be Me via onderstaande link:
http://www.beme.be/

Liefs
Sofie
XoXo



Geen opmerkingen:

Een reactie posten