vrijdag 5 mei 2017

Karaja Cat Eyes Collection

Jullie kennen het merk Karaja ondertussen al wel. Dit make-up merk staat gekend voor vernieuwende producten en brengen heel geregeld nieuwe collecties uit. Ze volgen de laatste trends dus ook op de voet op en zijn altijd mee met de nieuwste mode!
Ik heb enkele producten getest uit de nieuwste Cat eyes collection en stel deze graag aan jullie voor in dit artikel!


Ongeacht dat deze collectie Cat Eyes noemt en je verwacht dat de collectie voornamelijk bestaat uit oogproducten, zitten er vooral veel lipproducten in! Me likey dus want ik ben een enorme lipstickaddict!

In de lookbook van deze collectie valt wel op dat vooral de ogen geaccentueerd worden en dan vooral met felle eyeliner à la cateyes. Een fel oogkleurtje komt ook meerdere malen aan bod!
Misschien ligt de nadruk dan toch op de ogen?



Het eerste product dat ik voor jullie ga bespreken is er in ieder geval eentje waar je een echte statement ooglook mee kan maken namelijk de jumbo eye pencils!
Een dik en vet oogpotlood met een multifunctionele werking!
Wat mij opviel toen ik dit oogpotlood testte, is dat ze zeer gepigmenteerd zijn en zacht en romig aanvoelen! Geen droge en stroeve boel!


Wat het extra fijn maakt is dat je met dit jumbo oogpotlood op verschillende manieren kan werken. Je kan het gebruiken in je waterlijn, als eyeliner boven je wimperrand en als je de kleur een beetje uitblendt creëer je een mooie oogschaduw!
Ik testte de 3 combinaties en was aangenaam verrast! Zoals ik al eerder zei is het pigment van deze jumbo eye pencils erg goed! In de waterlijn brengen ze makkelijk aan en blijven ze ook enkele uren zitten. Het witte oogpotlood is iets minder gepigmenteerd dan het blauwe, dit komt volgens mij ook omdat wit zo'n ontzettend moeilijke kleur is en wit zie je gewoon minder goed dan bijvoorbeeld donkerblauw.


Ook als eyeliner is het een fijn product, zeker als je gaat voor een smudgy eyeliner ! Omdat de textuur makkelijk uitwerkt vind ik het fijner op deze manier. Een fijn eyelinerlijntje tekenen is echter niet zo makkelijk, maar daar is dit oogpotlood ook niet echt voor gemaakt.
Liever gebruiken als oogschaduw? Trek dan enkele strepen op je ooglid en werk daarna verder uit met de vingers of met een blendkwastje.
De textuur is zacht en creamy doch wel langhoudend! De potloodjes zijn tevens waterproof.
De verpakking van deze jumbo eyepencils kan ik best beschrijven als een klassiek oogpotlood dat je kan slijpen. Ik hoop wel dat ik een slijper vind dat groot genoeg is en waar dit iets dikker dan gemiddeld oogpotloodje in past!
Handig vind ik dat de handvatjes van het oogpotlood zijn vervaardigd in de kleur van het potlood zelf, zo zie je direct welke kleur je neemt en is het overzichtelijk.



Een tweede oogproduct is de aquacolor oogschaduw. Een mini oogschaduwpalletje dat bestaat uit een gebakken oogschaduw van 3 kleuren. De aquacolor oogschaduw dankt zijn naam aan het feit dat je hem zowel droog als nat kan gebruiken. Als je hem droog aanbrengt krijg je een subtiel kleureffect dat je makkelijk kan opbouwen, wil je liever een intense ooglook? Maak dan je kwastje of sponsje een beetje nat voor je er de oogschaduw op aanbrengt!



De kleuren passen heel goed samen en passen , vind ik persoonlijk, perfect bij elke kleur van ogen!
De linkse kleur is een donkere, intense aubergine paarsachtige kleur met een glansje, hier en daar zit er ook een rood glittertje doorheen.
De middelste kleur is een babyroze kleur met heel veel glitters.
De rechtste kleur is een diepe brons-champagne-achtige kleur met een mooie glans.



Het pigment van deze oogschaduws zit goed! Zoals bedoeld kan je ze droog aanbrengen voor een subtieler resultaat doch zijn de kleurtjes goed gepigmenteerd. Eenmaal je je kwastje een beetje nat hebt gemaakt krijg je een echt intens kleurpigment.
De middelste roze kleur brengt iets moeilijker en stroever aan dan de andere 2 kleuren. Ik denk dat dit komt doordat deze kleur dan ook voornamelijk bestaat uit glitters. Het blenden met deze kleur verloopt ook iets moeilijker omdat de glitters dan alle kanten opgaan. Best breng je deze kleur pas als laatste aan als eyecatcher of als accent. Als ik mijn kwast nat maak, 'pakt' de roze kleur iets beter en werkt ze iets makkelijker uit.
De andere 2 kleuren werken wel erg makkelijk uit en voelen erg zacht en creamy aan.


Bovenaan zie je de swatches door droge aanbrenging en onderaan maakte ik eerst mijn vinger een beetje vochtig wat de kleuren intenser maakt!

De verpakking van deze oogschaduwtrio is mooi en handig. Het zwarte doosje met half doorzichtig dekseltje laat toe direct te zien welke kleur oogschaduw er in zit. Door middel van een kwalitatieve kliksluiting blijft het doosje mooi dicht.
Binnenin zitten 2 mini sponsapplicators en een klein spiegeltje zodat je snel een touch up kan doen on the way!



Een derde product dat ik onder de categorie ogen laat vallen is de nieuwe eyebrow filler mascara. Want zeg nu zelf, wat is nu een ooglook zonder een mooie en volle wenkbrauw erboven?
Wenkbrauwen kleuren, vullen, knippen én zelfs tatoeëren zijn hot en trendy! Ook Karaja speelt hier goed op in met deze nieuwe brow mascara. Ook dit product is multifunctioneel en kan je voor zowel je wimpers als voor je wenkbrauwen gebruiken.


Het ziet er ook uit als een mascara borsteltje maar dan kleiner en smaller. Ook de verpakking is gelijkend met die van een mascara maar dan ook net iets kleiner en fijner.
Er zijn 2 kleuren in deze wanbrauwmascara uitgebracht een lichte medium kleur en een intense donkere kleur. Ik testte de lichtste kleur met assige ondertoon.
Het gebruik is erg gemakkelijk en vergt niet veel tijd en kunde. Wil je een natuurlijk ogende vollere wenkbrauw? Dan is dit het product dat je zoekt. Door het product aan te brengen op je (mooi in vorm geëpileerde) wenkbrauwen, vul je ze in waardoor ze meer opvallen en blijven de haartjes op zijn plaats. Door de kleur en de textuur van deze eyebrow filler lijken je wenkbrauwen ook meteen een stuk voller!


Het enige nadeel aan dit product is dat, als het opdroogt een beetje stijver wordt en je dus het gevoel hebt alsof er iets op je wenkbrauwen plakt. Gelukkig wordt dit gevoel minder wanneer het product volledig is opgedroogd!


Dan kom ik aan een volgende categorie producten; De Lipproducten van de Cat Eyes Collection!
Karaja komt deze keer met een heleboel nieuwe lipproducten, en dan hebben we het niet over klassieke lipsticks! Lees snel verder.

Een eerste trend waar Karaja weer volop op inspeelt is de ombré lips! Ze brengen dan ook maar liefst 3 verschillende kleuren van ombré lipsticks uit.


De lipstick bestaat uit een stiftje met 3 verschillende kleuren waarvan de donkerste kleur zich aan de buitenkant bevind.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik persoonlijk geen fan ben van deze trend. Toch niet als het te uitgesproken is. Als het heel subtiel kan en de kleuren zijn in dezelfde toon vind ik het nog wel kunnen.
De textuur van deze lipstick is creamy en zéér gepigmenteerd! Aanbrengen doe je volgens de make-up artists van Karaya gewoon op de bovenlip, daarna rol je je lippen op elkaar om de kleuren mooi in elkaar te laten overgaan en de kleur ook over te zetten op je onderlip! Geloof mij dit is de makkelijkste én mooiste manier. Je moet de lipstick dus echt niet ondersteboven op je onderlip gaan aanbrengen! ;)
De lipstick blijft makkelijk enkele uren mooi en voelt erg zacht en comfortabel op de lippen.



De verpakking van deze Rouge ombre is een dikke matzwarte tube met een stevige sluiting! Je moet dus geen schrik hebben dat deze lipstick zal opengaan in je handtas.



Een ander lipproduct dat helemaal hot en trendy is, zijn de liquid lipsticks die de hele dag blijven zitten. Karaya noemt deze de lip stay. Dit product word door hen beschreven als volgt: Delicaat en comfortabel als een gloss, dekkend als een lipstick. Karaja zou Karaja niet zijn moesten ze hun eigen touch niet aan elk product geven! De lipstay profileert zich door zijn niet matte finish!


Wanneer je product aanbrengt op de lippen voelt het aan alsof je een klassieke liquid lipstick aanbrengt echter deze finish ziet er uit als een klassieke creamy lipstick! Niet heel glanzend maar dus ook niet super mat. Goed nieuws dus voor de mensen die niet zo'n fan zijn van de 'mat, matter, matst trend'


De lipstick is erg goed gepigmenteerd en brengt mooi en gelijkmatig aan. De kleur die ik had is vrij donker en intens. In 2 laagjes krijg je een volledige dekking en een kleur die de hele dag blijft zitten.
Na enkele uren, drankjes en hapjes later, is de glans wel wat minder op mijn lippen, toch is de kleur nog duidelijk aanwezig. Na enkele uurtjes laat deze lipstay een soort van 'stain' achter op je lippen. Mijn lippen voelen echter niet enorm droog aan door de verzorgende eigenschappen die in dit product zitten. Een combinatie van hydraterende en beschermende bestanddelen zoals rijstzetmeel en vitamine E zorgen voor dit comfort op de lippen.




Dit product werd gemaakt dankzij de exclusieve technologie van de laatste generatie namelijk de HPP- (highliter performing pigments) technologie. De intense kleur van dit product is te danken aan deze technologie.


Een voorlaatste product dat ik uit deze collectie testte is de Matt contour & fill lipstick. De lipstick die de vorm heeft gekregen van een 'kajal stift' voor de ogen, kan gebruikt worden als lipliner én lipstick! Vandaar de naam uiteraard. Wederom een multifunctioneel product.
Ik kreeg de kleur 4 ; een oudrozige kleur met een tikje paars. Een erg romantische en girly koele roze tint.



De pigmentatie van deze lipstick is opnieuw erg goed! met 1 swipe over je lippen krijg je meteen een volledige dekking.
Ik teken dus eerst met de punt rond de randjes van mijn lippen, in plaats van mijn lippen volledig in te kleuren met de tip, zoals ik gewoonlijk wel zou doen met een lippotlood, gebruik ik nu de zijkant van deze lipstick om mijn lippen in te vullen.



Ondanks de matte finish voelt deze lipstick erg zacht en creamy aan. Je voelt hem haast niet zitten op je lippen! Mijn lippen voelen zeker niet droog of onaangenaam aan.
De verpakking van deze lipstick is een klassieke lipstick huls in een grijs-zilveren kleur. Op de huls staat het opschrift van het merk in zilveren letters gedrukt.


Wat dit product speciaal maakt is de vorm van de lipstick zelf. Het enige wat ik mij afvraag is hoe je hem gaat gebruiken op het moment dat de tip een beetje is 'afgesleten'.

Het laatste product is een combinatie van make-up én skincare, tis te zeggen, lipcare! Karaja introduceert Sweet Elixir lipgloss. Deze lipgloss gaat de lippen verzorgen, verzachten, fijne lijntjes verzachten, een algemene anti-ageing werking uitoefenen en dunner geworden lippen (door bv ouderdom) terug opvullen en zorgen voor een 'plumping' effect. De formule van dit exclusiev product bevat een gepatenteerd ingredient van de laatste generatie namelijk Volulip.


Veelvuldig gebruik van deze gloss (2x per dag) zorgt ervoor dat het profiel van de lippen verbeterd. Het hydrateerd de lippen en maakt ze zachter en elastischer, wat er weer voor zorgt dat je minder snel last hebt van velletjes en scheurtjes. Het meest interessantste effect is dat de kromming van de lippen versterkt wordt. Zo lijken de lippen voller door een mooi 3D effect.



De textuur van deze lipgloss doet me denken aan een klassieke lipgloss maar dan voller en dikker. Ook deze gloss is plakkerig en als het winderig is, hangen je haren meteen allemaal op je lippen. Ik merk wel dat deze lipgloss erg verzorgend werkt voor mijn ultradroge lippen! Of het nu ook mijn lippen plumt kan ik helaas niet zeggen. Door de glans en het 3D effect door de glans lijken je lippen uiteraard wel wat voller en mooier.


De verpakking van dit product is een doorzichtig plastic hulsje met donkere zilveren dop. Ook het opschrift van het merk komt hier in zilver terug. De applicator is een borsteltje in plaats van een sponsje, wat ik wel weer even wennen vind maar zeker goed werkt en fijn aanbrengt.
De kleur van deze gloss is semi transparant met een licht roze toets, erg girly en schattig.


Buiten deze producten zijn er nog enkele andere producten te verkrijgen van deze collectie; bekijk hiervoor zeker eens de site van Karaja : http://www.karajashop.com/

Meer weten over Karaja? Lees dan zeker mijn artikel over het merk zelf door hier te klikken
Ook mijn review van een van de vorige collecties kunnen jullie hier bekijken.

De volledige PR HAUL unboxing video kunnen jullie bekijken door hier te klikken!
Vergeet ook zeker niet te abonneren op mijn youtube kanaal!


Lots of love..
Sofie
XoXo










Geen opmerkingen:

Een reactie posten