vrijdag 4 maart 2016

Jane Iredale Pure Pressed Base Mineral foundation + powder brush

Een tijdje geleden schreef ik een artikel over een oogschaduwpalet en een lip and cheek stain van Jane Iredale.
De make-up van Jane Iredale staat vooral bekend voor zijn minerale bestanddelen, het wordt dan ook wel eens 'minerale make-up' genoemd.µ
In mijn vorige artikel leg ik uit wat er zo speciaal en vooral zo goed aan is en waarom ik het zo graag gebruik! Als je dit nog even wil nalezen bekijk dan zeker even mijn vorige artikel
http://www.beautytestersofie.blogspot.be/search?updated-min=2015-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2016-01-01T00:00:00-08:00&max-results=35

Ik beloofde jullie dan ook dat ik nog een artikel ging schrijven over mijn all time favorite van Jane Iredale namelijk de Pure pressed base mineral foundation.



Ik zet nog snel even alle voordelen van minerale make-up voor jullie op een rijtje:

Minerale make-up vervaagt de lijn tussen verzorging en make-up. Bovendien zorgen  micromineralen  ervoor dat je huid beschermd is tegen de zon. Minerale make-up is zeer waterbestendig omdat de mineralen niet oplossen in water, dit betekent dat je gemakkelijk kan gaan zwemmen met minerale make-up zonder dat het gaat vegen, vlekken of afgaan.
Kwaliteitsvolle mineralen reflecteren het licht op de huid waardoor je die gezonde 'glowy' teint krijgt die nu oh zo populair is.
Minerale make-up is ook 'properder' dan andere, omdat bacteriën zich niet kunnen binden aan de mineralen in deze make-up kunnen ze er dus ook niet in overleven. De houdbaarheid van deze producten is dus ook hoger dan andere, niet minerale make-up.
In deze make-up wordt talk en andere opvulmiddelen vervangen door mineralen en mica. Dit maakt dat de kwaliteit hoger ligt (bettere dekking!) en de houdbaarheid op de huid beter is.
Bovendien zijn alle producten van Jane Iredale dierproefvrij, niet-comedogeen (De make-up van Iredale voelt dus vederlicht op de huid en je huid kan nog perfect ademen) , hebben ze een minimum risico op allergische reacties en werken ze ontstekingswerend (Ook erg goed voor mensen met acne of puistjes dus!). Ze bevatten ook geen parabenen maar enkel natuurlijke bewaarmiddelen. 
Je mag dus stellen dat minerale make-up een pak gezonder is voor onze huid.




Als je dit alles leest, hoef ik eigelijk toch niet meer te zeggen waarom Jane Iredale een van mijn favorieten is.
De Pure pressed base mineral foundation is, in tegenstelling wat de naam je doet vermoeden een poeder.
Het kan gebruikt worden als foundation, poeder, concealer en zonnefilter.
Het is dus een multifunctioneel product!



Omdat het makkelijk op te bouwen is en een goede dekking geeft is het poeder dus perfect om te gebruiken als foundation. Zeker als je last hebt van een vette huid kan dit soelaas bieden. Met het bijgeleverde sponsje is het makkelijk om de poeder vrij dekkend aan te brengen. Wil je het liever wat transparanter? Gebruik dan een goed poederpenseel. Het enige nadeel van deze methode is dat poederfoundation er al snel 'caky' gaat uitzien als je echt een goede dekking wilt.

Ik gebruik dit poeder eigenlijk het liefst boven mijn foundation als wijze van afpoederen. Door de mineralen die erin zitten die het talg in mijn huid absorberen zorgt het poeder ervoor dat mijn huid de hele dag mat blijft en niet gaat glimmen. Ook zorgt dit poeder ervoor dat mijn foundation perfect op z'n plaats blijft zitten. Je krijgt een natuurlijk en mat resultaat zonder dat je eigen gezonde glow verstopt is!



Ook als concealer kan je dit poeder gebruiken. Ik doe dit het liefst door even met mijn vinger op het poeder te deppen en vervolgens aan te brengen op de plaats waar ik het nodig heb. Het voordeel van poeder is dat het niet in onzuiverheden kruipt zoals liquid producten wel doen. Met de poeder kan je een mooi laagje leggen over je puistje, onzuiverheid of ander te camoufleren zone.

In welke vorm je het product ook gebruikt het zorgt ervoor dat grove poriën verkleinen en fijne lijntjes vervagen. Door de mineralen is het product waterproof dus kan je gerust die ene regenbui trotseren zonder paraplu. Bovendien blijft het de hele dag goed zitten , ook zonder setting spray.


Mijn poeder was al een beetje gebruikt maar als je goed kijkt zie je nog een beetje de print en het logo van JI in de poeder staan.

Een ander groot voordeel van deze poeder is dat hij je huid beschermd tegen zowel UVA als UVB stralen en een SPF 20 bevat. Ideaal dus als je nog op zoek bent naar een product met zonnefilter maar je foundation deze niet bevat! Gewoon even afpoederen met dit product en je bent ready to go!

De foundation of moet ik zeggen poeder, is te verkrijgen in verschillende kleuren die opgedeeld worden in 3 groepen, warme tinten, coole tinten en neutrale tinten, voor iedereen wat wils dus!
Om de juiste kleur te kiezen kan je je best laten bijstaan door de verkoopster ter plaatse, ook als je nog twijfelt of je nu een cool, warm of juist neutraal type bent kan je je best even laten bijstaan. Weet je achteraf ook ineens welk type je bent! (warm, cool of neutraal )
Ik heb de kleur caramel dewelke onderverdeeld zit bij de neutrale tinten.



Ook de verpakking van dit product is speciaal en erg luxieus!
Als het de eerste keer dit product aankoopt, is het uiteraard het duurst, je moet dan zowel de verpakking als de pan aankopen. Achteraf kan je gewoon een navulling bestellen zonder dat je nog een verpakking moet aanschaffen. De pan blijft goed in de verpakking zitten door de magnetische ondergrond van het paletje.

De verpakking zelf is een rond doosje met magneetsluiting en spiegeltje. Het betreft een zeer stevig doosje dat erg duurzaam is. Ik zelf heb een donkerpaarse variant met roze swarovski steen op het logo van JI. Ik kon destijds kiezen tussen deze paarse, een rode en een klassiek gouden variant. De verpakkingen veranderen naarmate er andere collecties uitkomen en naarmate beschikbaarheid.



Dit ronde doosje waar je de pan dus makkelijk uit kan halen om te wisselen zit vervolgens in een ander kartonnen doosje. Ook dit een stevig doosje dat uit dezelfde collectie komt als mijn paarse palet. In de binnenkant van dit doosje zorgt een velour laagje voor een luxueuse touch en zit er een satijnen lintje dat ervoor zorgt dat je je poederdoosje er makkelijk uit kan nemen.
Ook hier is een magnetische sluiting voorzien.

Om dit poeder zo goed mogelijk aan te brengen wordt er aangeraden om een poederpenseel te gebruiken met natuurlijke haartjes.
Ook hier koos ik voor een topper uit de Jane Iredale collectie.
Ik kocht de powder brush die gemaakt is van 100% natuurlijk haar meer bepaald geitenhaar.
De haren van deze borstel zijn gevormd als een piramide, kortere haartjes aan de buitenkanten en langere haren aan de binnenzijde voor een optimale dekking.
De haren staan kort op elkaar wat deze borstel de perfecte elasticiteit geeft om poederproducten makkelijk aan te brengen.


Ook de handgreep is lang en makkelijk in de hand.
Het enige nadeel van deze borstel is misschien de prijs. Langs de andere kant gaat deze borstel, op voorwaarde dat je hem regelmatig op de juiste manier reinigt, jarenlang mee!
Ik gebruik deze borstel ondertussen 7 jaar en pas nu begint hij de eerste tekenen van slijtage te vertonen. Zeker de investering waard dus!




Jane Iredale is te verkrijgen bij bepaalde schoonheidsinstituten.


Liefs
Sofie
Xoxo









Geen opmerkingen:

Een reactie posten