donderdag 31 maart 2016

Enzymion van Lush

Een hele tijd geleden schreef ik een review van een shampoo en conditioner van Lush waar ik eerlijk gezegd niet zo over te spreken was. 
Dat artikel kan je hier lezen;
 http://www.beautytestersofie.blogspot.be/2015/11/lush-shampoo-en-conditioner.html
Ik gaf toen al aan dat er andere producten zijn van Lush die ik wel erg goed vind.


Een van die producten is ongetwijfeld Enzymion. 
Misschien eerst een woordje meer uitleg over Lush zelf. Lush is een merk dat gekend staat voor zijn handgemaakte en biologische producten. Meer in detail betekend dit dat Lush enkel gebruik maakt van verse biologische groenten en fruit, de beste etherische oliën en af en toe ook van veilige synthetische stoffen. Lush heeft alle ingrediënten gebundeld en zo is er Lushopedia ontstaan. 
Wat is er nog speciaal aan Lush? Buiten dat ze met natuurlijke en biologische ingrediënten werken zijn ze bij Lush radicaal tegen het testen op dieren en alle producten zijn met de hand gemaakt. Ook hun verpakking is 100% biologisch en recycleerbaar. Zo kan je dus ook je lege verpakkingen binnen brengen bij een Lush store, als je er 5 binnenbrengt mag je zomaar een gratis gezichtsmaskertje meenemen! 



Ik heb Enzymion destijds eigenlijk gekocht omdat ik op zoek was naar een natuurlijke gezichtsmoisturiser zonder siliconen. Iemand had me eens gezegd dat sommige mensen misschien kunnen reageren op siliconen in de vorm van puistjes. Het was dus zeker het proberen waard! 
De website van Lush omschrijft Enzymion als een geweldige crème die werd vernoemd naar alle enzymen van papaja die erin zitten. Verse papaja en citroen houden een vette en glanzende huid onder controle. Aloë Vera compenseert deze krachtige ingrediënten terwijl avocado en tarwekiemolie zorgen voor een goed gehydrateerde huid. Het enige wat sommige mensen vreemd vinden aan Lush is dat ze erg hard streven naar biologische en verse producten maar toch vrij veel parfums toevoegen aan hun producten wat de kans allergische reacties dan weer groter maakt. Ik moet zeggen dat ik nog op geen enkel product van Lush allergisch reageer dus dat is zeker al positief!



De witte, vrij dikke crème is door zijn textuur zelfs een tikje gel-achtig, smeert goed uit, voelt fris aan en trekt zo goed als direct in! Vooral dat laatste vind ik een enorm voordeel. Nog voor je goed gedaan hebt met uitsmeren is deze crème al ingetrokken. 
Mijn huid voelt de hele dag gehydrateerd en zacht aan zonder dat ze vet wordt. Het is de eerste crème die dit effect heeft op mijn huid zonder dat ik er achteraf puistjes van krijg.
De crème ruikt ook lekker fris en een tikkeltje kruidachtig.

De verpakking is een klassieke Lush verpakking een zwart recycleerbaar potje met schroefdekseltje. Niks speciaal maar zeker ook niets mis mee. Door de recyclagefactor vervagen de lettertjes wel snel van het potje als het in contact komt met water. Leuk detail is dat er telkens een stickertje word toegevoegd op de potjes waarop staat wie het product gemaakt heeft en tot wanneer je het kan gebruiken.



Enzymion maakt deel uit van mijn 'verkorte ochtendroutine' Hierover zal je binnenkort zeker meer te weten komen gezien ik er ook een artikel aan ga wijden dus hou zeker mijn blog in de gaten ;) 

Een potje Enzymion bevat 45gr en kost 25.40 euro. Wat deze crème niet echt goedkoop maakt maar ik vind het wel de moeite waard! 

Liefs

Sofie 
Xoxo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten