woensdag 9 maart 2016

Garnier Pure 3 in 1

De laatste tijd heb ik weer regelmatig last van onzuiverheden en puistjes. Tot mijn grote spijt krijg ik ze gewoon niet onder controle met eender welk product.
Zelfs mijn huisdokter, dermatoloog en apothekers zeggen dat ik enkel de 'schade kan beperken' door mijn huid zo goed mogelijk te onderhouden.

Daarvoor gebruik ik de laatste tijd graag mijn Garnier Pure 3 in 1 product. Ik heb dit al een hele tijd in mijn bezit en eerlijk is eerlijk ik gebruikte hem de laatste tijd niet meer zo vaak maar nu ik het product heb herontdekt ben ik er opnieuw gek van en heb ik besloten om mijn ervaringen met jullie te delen.



Eerst even wat uitleg over het product zelf. Zoals de naam al doet vermoeden gaat het hier over een multifunctioneel product wat je zowel kan gebruiken om te reinigen, scrubben en als masker. Handig meegenomen dus!

Wil je het gebruiken als reiniger? Dan neem je gewoon wat product en meng je dit met water en ga je dit goedje over je gelaat masseren om het meteen erna er weer af te halen met een washandje met lauwwarm water. In deze formule zit zink wat talgabsorberende eigenschappen heeft. Extract van smithsoniet (een mineraal) zorgt voor een complete reiniging.

Liever scrubben? Ook dit is perfect mogelijk, opnieuw neem je een beetje van het product en breng je het lokaal of over je hele gelaat aan en masseer je het in met ronddraaiende bewegingen. De scrub bevat deeltjes puimsteen die je huid exfoliëren. Daarna ook op dezelfde manier afhalen als de reiniger.



De derde mogelijkheid is het product gebruiken als masker. Je neemt dan ook een kleine hoeveelheid product en brengt dit lokaal of over je hele gelaat aan en smeert het voldoende uit. Je laat dit dan ongeveer een drietal minuutjes zitten en ook daarna weer verwijderen met een washandje met lauwwarm water. Het masker bevat witte klei wat onzuiverheden als het ware uit de huid 'trekt' en zorgt ervoor dat de huid minder gaat glimmen.

Bovendien bevat dit product salicylzuur, een van mijn favoriete ingrediënten gezien het zo goed werkt op onzuiverheden.



Zoals je misschien opmerkt schrijft ik elke keer 'een kleine hoeveelheid' dit zeg ik bewust omdat het product echt superzuinig is en je echt maar een kleine hoeveelheid nodig hebt.
Wat ik ook erg leuk vind om te doen is om de scrub en het masker te combineren! Voor een ultra reinigend effect ga ik dan eerst het product inmasseren in mijn huid zodoende dat de eigenschappen van de scrub hun werk kunnen doen. Daarna smeer ik het product uit en laat ik het nog 3 minuutjes zitten zodat ik ook de effecten van het masker kan meepikken, superhandig toch!

Ik merk wel dat dit product een echte weldaad is voor mijn huid en dat ik minder last heb van onzuiverheden en zwarte puntjes als ik dit product wekelijks gebruik. Ik moet hierbij ook wel vermelden dat het product toch vrij 'agressief'' is, in de zin van dat het vrij uitdrogend werkt. Mensen die last hebben van een vette of gemengde huid hebben zeker baat bij dit product. Heb je last van een droge of gevoelige huid? dan zou ik dit product eerder afraden.



De geur van het product is fris, in de ingrediënten zag ik ook munt en eucalyptus staan en dat komt zeker terug in de geur.

Ik vind het een zeer gebruiksvriendelijk product, of je het nu gebruikt als reiniging, scrub of masker. Het product smeert goed uit en de substantie is dik genoeg zodat deze niet van de huid glijdt als je het gebruikt als masker.
De verpakking zorgt mee voor het gemak van het gebruik.
De grote tube met kliksluiting is makkelijk hanteerbaar en je kan door in de tube te knijpen net de perfecte hoeveelheid nemen. Een minpuntje is misschien dat je erop moet letten dat je de dop niet besmeurd, dit kan maken dat de kliksluiting niet meer optimaal werkt en dat het product gaat uitdrogen.



Voor iets minder dan 10 euro krijg je dus een multifunctioneel product dat erg zuinig én makkelijk in gebruik is! Wat wil een mens nog meer
Oh ja een perfecte huid misschien?


Liefs
Sofie
XoXo







Geen opmerkingen:

Een reactie posten