vrijdag 10 juli 2015

Vichy Idéalia BB crème

Hallo allemaal,


Vandaag ga ik voor jullie mijn (op deze moment ten minste) favoriete BB crème / foundation laten zien, namelijk de Vichy Idéalia BB crème.
Ik vind hem zo leuk omdat deze geen parabenen bevat, een medium tot lichte dekking geeft (afhankelijk van hoe je hem aanbrengt), het een echte 'nude' foundation is, waarmee ik bedoel dat je hem dus echt niet op de huid ziet 'liggen' en het is gewoon een fijn product om mee te werken.

Ik draag niet elke dag foundation of BB crème dus ik gebruik hem maar af en toe, als ik iets op men gezicht doe is het op deze moment wel deze!

Vooraleer ik hem aanbreng doe ik eerst mijn dagelijkse verzorging met de producten van Clinique (zie eerdere blog). Dan breng ik de BB crème zorgvuldig op mijn gelaat aan. De laatste tijd doe ik dit graag met een foundation kwast, vroeger was ik verzot ik de make-up sponsjes, ik gebruik deze nu niet meer omdat ik de indruk had, dat ik soms vlekken had op mijn gezicht en het sponsje slorpt best wel wat product op en dat ben je dus gewoon kwijt, zonde! DUS doe ik het liever met de kwast, de kwast die ik hier momenteel voor gebruik is een duo kwast (foundation - concealer) en heb deze van de Lidl, budgetproof dus ( wel niet altijd te verkrijgen heb ik de indruk, heb deze gekocht tijdens eindejaarsperiode)



Ik breng eerst een beetje product op mijn handrug aan en dip er dan mijn kwast in en breng het product zo gelijkmatig over mijn gelaat aan. Zoals ik eerder al zei is het een fijn product om mee te werken, je kan de crème mooi gelijkmatig verdelen over je gelaat. Wel niet te lang wachten want het product droogt vrij snel waardoor je anders vlekjes kan krijgen. Ik neem telkens maar een beetje op mijn kwast en werk een voor een de verschillende zones van mijn gelaat af.

Het product belooft:
- de huid te verhelderen
- te hydrateren
- fijne lijntjes te vervagen
- de huidstructuur te verfijnen
- zichtbare donkere vlekken te minimaliseren
- te beschermen tegen UVA én UVB straling

Na het aanbrengen moet ik toegeven dat het product mijn teint zichtbaar heeft verhelderd, mijn poriën zijn minder zichtbaar en donkere vlekjes zijn effectief een beetje minder zichtbaar gemaakt. Het product werkt ook zeker niet uitdrogend en werkt zelfs hydraterend waardoor het zeker niet 'caky' op droge plekjes komt te zitten of waardoor fijne lijntjes juist meer geaccentueerd worden. Van rimpeltjes heb ik gelukkig nog geen last dus of het deze ook echt verminderd, weet ik dus niet. Het product geeft wel een enorme mooie (!!!!) glow aan mijn gezicht (hierdoor ben ik dus echt een grote fan geworden van dit product!)

De houdbaarheid van deze crème is gemiddeld, na enkele uurtjes is een touch-up wel wenselijk. Een ander klein minpuntje vind ik persoonlijk is dat je andere oneffenheden nog wel even moet bijwerken met een concealer (zelfs puistjes die al uitgedroogd zijn moet je nog even bijwerken) Voor de rest prima product.

voor:


na het aanbrengen van de BB crème:


De BB crème is verkrijgbaar in de apotheek in 2 kleuren light en medium. De kleur zou zich aanpassen aan de kleur van je gezicht. Ik gebruik op deze moment de donkerste (medium dus) en ik vind de kleur goed passen bij mijn huid. Als deze tube op is denk ik dat ik eens een keertje de lichtere variant proberen.

Hopelijk hebben jullie er iets aan gehad en tot mijn volgende review,
liefs
Sofie
xoxo

P.S. Niet letten op mijn eyeliner op de foto's, hij lijkt hier een beetje mislukt op, maar in het echt was hij best ok :-P.

P.P.S. Ik heb de foundation op de foto's nog niet afgepoederd. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten