dinsdag 14 juli 2015

Scholl Velvet Smooth pedi

Hallo allemaal,

Vandaag een review over de Scholl Velvet Smooth voetvijl. Dit is een elektronische voetvijl die eelt in enkele seconden pijnloos zou verwijderen. Er zijn momenteel 2 varianten in, de blauwe of  'classic'  versie en de roze variant voor hardnekkige eelt. Ik zie natuurlijk liever de roze, maar aangezien ik eigenlijk niet veel last heb van eelt, besluit ik toch de blauwe aan te schaffen.



Op de verpakking  vinden wij het volgende:
- elektronische voetvijl
- verwijdert harde huid mega effectief
- snel roterende kop
- vervangbare roterende kop 12 behandelingen
- gladde voeten na 1 behandeling
- resultaat na enkele seconden
- gemakkelijk in gebruik
- premium design

Het toestel is niet goedkoop in aankoop dus dat vind ik al wel meteen een minpunt, ik kocht hem in het Kruidvat waar ze regelmatig een actie doen van 10euro korting.

Het toestel is , na het plaatsen van de meegeleverde batterijen, meteen gebruiksklaar. Er zit ook een handig afdekklepje bij het toestel waardoor je hem veilig en hygiënisch kan opbergen. Het toestel is zeer eenvoudig in gebruik, je kan het makkelijk aan en uit zetten door de zilveren strook heen en weer te schuiven/klikken. Wanneer ik hem in contact met mijn huid/eelt breng is het net alsof er een klein stofwolkje ontstaat (net rook) en daaraan zie je dat het toestel ook effectief zijn werk doet. De rook die je ziet zijn namelijk de minuscule verpulverde stukjes dode huid die loskomen.



Ik heb gelukkig nog niet zo veel eelt en heb dus ook maar 5 minuutjes per voet nodig om alles mooi af te werken. De snel roterende kop doet zijn werk! Mijn voeten voelen glad en zacht aan en zijn verlost van hun dunne laagje harde huid dat er op zat. Het is volledig pijnloos en zeer makkelijk om te doen. Door het ergonomische, zachte handvat kan je makkelijk op alle plekjes komen. Hoe lang dat de vijl meegaat kan ik nog niet meedelen, ze ziet er vrij robuust uit en ik denk persoonlijk dat het vrij zuinig in gebruik zal zijn, ook weer afhankelijk van hoeveel eelt je hebt en hoe lang je hem gebruikt per behandeling.

Voor mensen die meer last van eelt hebben dan gemiddeld raad ik toch wel aan de roze versie te gebruiken.
Het voordeel is wel dat je de roterende kop, los kan kopen en je zo dus ook de kop voor hardnekkig eelt in het blauwe toestel kan gebruiken en omgekeerd. 

Voor mij deed dit product in ieder geval wel wat ik er van verwachte. Natuurlijk kan je hardnekkige eelt niet in 1 behandelingen verwijderen en zal je het toestel op langere termijn intensief moeten gebruiken. (Let op! Zorg ervoor dat je hier niet in overdrijft, als je te veel huid wegschuurt kan dit irriteren, roodheid of zelfs wondjes veroorzaken, het toestel is gelukkig wel zo gemaakt dat het stilvalt wanneer je te veel druk zet! )

Als je na gebruik van de Velvet Smooth je voetjes nog eens extra verwend met een voetencrème of een andere hydraterende crème zullen zij binnenkort zeker summerproof zijn ! ;-)

Ik heb vooral last van harde huid aan de zijkant van mijn dikke teen en ook een beetje aan mijn hielen; hieronder de voor en na foto's van dikke teen en hiel. Dit is enkel van 1 behandeling, hier ben ik nog geen 5 minuten mee bezig geweest per voet.

                                                             dikke teen en voet voor;


 
dikke teen en voet na;

 


Hopelijk hebben jullie er weer iets aan gehad,

liefs
Sofie
xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten