vrijdag 24 juli 2015

Favoriete parfum van het moment!

Hallo allemaal,

Vandaag een review over mijn favoriete parfum van het moment namelijk Insolence van Guerlain.

Ok, ik geef toe, ik ben redelijk parfum verslaafd, ik heb zeker 20 tot 30 parfums die een voor een mijn favoriet was of opnieuw word, want af en toe herontdek ik bepaalde geuren en worden ze opnieuw favoriet. Op deze moment steekt die van Guerlain er echter ver bovenuit.



De geur blijft echt lang hangen zonder dat je er veel van moet verstuiven, ik heb de geur ontdekt door een staaltje dat ik gekregen heb. Deze geur zou mij eerlijk gezegd niet zo aanspreken als ik de beschrijving zou lezen, maar hij ruikt echt heerlijk! Lekker zoet en snoepjesachtig, zoals die paarse snoepjes!

Ik raad jullie altijd aan, als je een nieuwe parfum wilt kopen om deze te testen op je huid of op je kleding. Als je langs de parfumerie loopt, vraag dan aan de consulente of ze de parfum kan verstuiven op je huid (polsen of hals) of op je kledij en niet op zo'n papieren strookje! zo kan je pas echt ontdekken of de geur bij je past. Iedereen heeft een andere smaak en parfum ruikt bij niemand hetzelfde! De geur die je vriendin gebruikt kan bij jou heel anders of zelfs helemaal niet overkomen.

Een parfum is namelijk opgebouwd uit 3 'noten'

-Topnoten: de geur die je als eerste ruikt, na een tiental minuten is deze geur weg en komen de hartnoten naar voren.
-Hartnoten: dit zijn de belangrijkste, het hart van het parfum, komen na 10 minuten boven en verdwijnen na +/- 2 uur ( de tijd dat je terug moet verstuiven)
-Basisnoten: de laatste geurengroep die bovenkomt wanneer de hartnoten verdwijnen.

Het is dus belangrijk om de geur even te laten bezinken zodat je de hartnoten kan ontdekken, de topnoten worden niet voor niets de verkoopsnoten genoemd ;-) .

Bovendien heb je ook nog classificaties in parfums, zo heb je bv de bloemachtige, citrusachtige, houtachtige, enz enz geuren.

De intense geur Insolence is gebasseerd op akkoorden van rode vruchten, verder vind je accenten van viooltjes en irissen. Eerder een zoete bloemengeur dus. Je kan hem licht maar ook zwaarder dragen afhankelijk van de hoeveelheid verstuivingen. Ik vind deze geur echt top en hij blijft bij mij de hele dag lekker ruiken! Op deze moment mijn absolute favoriet!

De flacon van de eau de parfum heeft een strak, modern design met een paarse abstracte dop. Door zijn afgeronde vorm ligt het wel makkelijk in de hand. Ik heb echter wel de indruk dat de dop er niet altijd even goed op past dus ik probeer hem niet te veel mee te sleuren in mijn handtas uit schrik dat ik de dop kwijtraak. Hij staat wel mooi op de kast !

Hopelijk hebben jullie er weer iets aan gehad en tot de volende keer :-)
Voor vragen of suggesties aarzel niet om mij te contacteren of te reageren!
Je kan mij echter ook volgen op instagram (sofiemesens) en op facebook!
Vergeet ook zeker mijn YouTube kanaal niet te bekijken!
https://www.youtube.com/channel/UCeZHA8rQ0Faf38_0pmN30aA

liefs

Sofie

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten