zondag 19 juli 2015

Droogshampoo Garnier

Hallo allemaal,

Ik heb deze keer een review over de droogshampoos van Garnier Ultra Doux. Ik heb 2 varianten getest (volgens mij de enige 2 van dit merk).

- Ultra doux; zuiverende droogshampoo; frist het haar op zonder het nat te maken, Citrus extract, absorbeert overtollige talg, verfrist en geeft volume voor haar dat snel vet wordt OF simpelweg de groene bus :-)
- Ultra doux; droogshampoo; frist het haar op zonder het nat te maken, vanille extract, Geeft volume aan de wortels verfrist en verlicht het haar voor lang haar OF de roze/oranje bus :-)

Ik ga beginnen met de droogshampoo dewelke absoluut mijn voorkeur draagt en waarvan ik al meerdere busjes versleten heb namelijk de droogshampoo met citrus extract voor haar dat snel vet wordt. Mijn haren zijn snel vet bij de wortels en droog aan de punten, bijgevolg stel ik wasbeurt zo lang mogelijk uit. Want van veelvuldig wassen wordt je haar nog sneller vet en je punten nog droger en brozer. Een droogshampoo helpt mij dus af en toe om een wasbeurt uit te stellen.

De droogshampoo is poepsimpel in gebruik, je sprayt hem in je droge haar, net zoals je haarlak zou sprayen, laat het 2 minuten inwerken en borstelt je haar door, zo simpel is dat. De droogshampoo absorbeert overtollig talg waardoor je haar er niet meer vet uitziet en voelt, je haar ruikt fris (naar citrus uiteraard :-P ) , laat geen witte waas of schilfertjes na op je haar of hoofdhuid en geeft een tikkeltje volume aan de wortels, niet veel maar net genoeg. Bovendien zitten er geen siliconen in dit product wat altijd al een pluspunt is! Uiteraard vervangt dit geen wasbeurt, het dient enkel om een wasbeurt enkele uren of een dagje uit te stellen. Stel dat je haar tegen de vette kant opgaat en geen tijd meer om te douchen? Dan is deze droogshampoo het perfecte alternatief! Of enkel last van een vette pony en nog geen zin om hierdoor je hele coupe te moeten wassen? Even sprayen, borstelen en je kan er weer tegen :-)

De andere variant, de droogshampoo met vanille extract die het haar opfrist en volume aan de wortels geeft is voor mij geen echte droogshampoo. Je kan het product perfect gebruiken om je haren een tikkeltje extra volume te geven of om je haren op te frissen en in een subtiele geur van vanille te hullen. Ik ben gek op vanille geuren en dus ook op deze vanille geur, helaas doet het niets maar dan ook niets voor mijn vette haar. Jammer want op de achterkant van de bus staat wel degelijk dat het product talg absorberend zou werken, mooi niet dus :-(. Ook jammer dat er in deze variant wel siliconen zitten. Geef mij maar de groene bus!

Hopelijk vonden jullie het interessant en tot de volgende keer

liefs
Sofie
xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten