dinsdag 13 februari 2018

Babor Perfect Glow Ampoules

Een glowy oftewel dewy skin is de dag van vandaag niet meer weg te slaan uit de boekjes als dé make-up trend van het moment. Ik persoonlijk vind ik dit een beetje gek. Een glowy skin heeft toch niets met make-up te maken? Je kan natuurlijk altijd wat highliter gebruiken om zo een beetje glow te faken en daar is absoluut niets mis mee! Tegenwoordig heb je zelfs al primers die je het effect van deze gezond uitziende huid creëren. Langs de andere kant vind ik een glanzende, dewy skin nog steeds iets dat je van nature uit moet proberen te creëren door ze goed te verzorgen! Babor brengt de Perfect Glow Ampoules op de markt om de natuur een handje te helpen want hej, ik ben ook niet gezegend met een perfect glanzend huidje hoor! ;)




Ik heb zelf nog niet veel ervaring met het gebruik van ampoules omdat deze meestal gericht zijn op de rijpere huid en als doel hebben om rimpels te vervagen en de huid diep te hydrateren. Aangezien ik een gemengde tot vette huid heb, kan ik beter weg blijven van deze te rijke en supervoedende super krachtige mengseltjes.
Ja, je leest het goed super krachtig! Ampoules staan ervoor gekend om hun super geconcentreerde ingrediënten en worden dus ook gebruikt met als doel direct effect te creëren.



Deze ampoules van Babor zijn dus in tegensteling tot de ampoules die ik reeds kende, gericht op het zorgen voor een éclat in je gelaat én uiteraard zorgen ze ook voor een natuurlijke glow. Wat er wordt bedoeld met het creëren van een éclat is niet meer of niet minder dan een gelijkmatige teint die van nature uit straalt.
In deze ampoules zit een werkstofconcentraat die een vermoeide huid met een gebrek aan uitstraling een echte boost geeft. Lichtreflecterende pigmenten  creëren een optische en jeugdige glow die je huid een instant gezonde en jeugdige look geeft. Bij langdurig gebruik van de ampoules zorgt een peptide voor een snellere natuurlijke huidvernieuwing wat die natuurlijke glans ook al een stukje bevordert uiteraard.



Het gebruik van de ampoules is zoals ik hierboven reeds schreef, vrij nieuw voor mij. Ampoules zijn van glas en brengen dus al een risico met zich mee om ze te openen, toch in mijn geval ;).
Gelukkig voorziet Babor een plastic opzetstukje dat je gewoon op de ampoul schuift waardoor je ze gemakkelijk en veilig kan open breken zonder het risico dat je jezelf bezeerd of zelfs snijd aan het glas. Het is wel belangrijk dat je eerst zorgt dat al het product uit de ampoule in het laagste gedeelte van de ampoule zit, anders ben je dat kwijt. Even goed schudden en zachtjes mee op je kastje tikken zodoende dat al het product kan zakken is dus wel aangewezen.



Vervolgens doe ik de gehele inhoud van de ampul in mijn handpalm en wrijf ik het een beetje open op mijn (schone!) handen om het vervolgens aan te brengen op mijn gelaat, hals en borst. In tegenstelling tot het aanbrengen van je dagcréme breng je deze vloeistof aan door middel van het in je huid te 'drukken'. Je kan de ampoules zowel 's ochtends als 's avonds aanbrengen. Ik kies ervoor om ze enkel in de ochtend te gebruiken. Niemand gaat mij een compliment geven als mijn gelaat er 's nachts goed uitziet dus bewaar ik het effect liever voor overdag. Het product zelf is vrij dun en trekt meteen in de huid. De vloeistof uit deze ampullen lijkt net alsof er minuscule glittertjes inzitten, prachtig!



Na het aanbrengen zie ik meteen dat mijn gelaat er inderdaad erg gezond en glowy uitziet. Ik hou echt van de manier waarop de glow tevoorschijn komt, het oogt echt natuurlijk en niet over the top. Wanneer ik mijn kuurtje bijna heb opgebruikt, merk ik ook dat mijn huid er inderdaad egaler en gezonder uitziet! Klinkt gek hé maar ik ben echt weg van deze ampoulen!
Een echte oppepper voor een doffe en vale teint en pérfect om je huid terug te laten stralen tijdens deze gure en koude dagen!

Liefs
Sofie
Xx..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten