dinsdag 16 januari 2018

W7 Very Vegan

De missie van cosmeticamerk W7 is dat iedereen recht heeft op hoogwaardige make-up merken maar dan wel voor een zeer betaalbare prijs. Iedereen kent het merk hoogstwaarschijnlijk al van zijn bekende dupes van high-end producten. Deze keer komt W7 niet met een dupe op de markt maar wel met een eigen gloednieuwe Vegan lijn. Ook de veganisten onder ons hebben volgens W7 recht op hoogwaardige producten voor een zeer betaalbare prijs!


Het opstarten van deze nieuwe lijn is voor het merk een enorme investering geweest want veganistische producten behoeven andere, natuurlijke ingrediënten maar ook andere machines voor productie. Bovendien wilt W7 niet af doen aan kwaliteit dus de research voor deze lijn was ook enorm uitgebreid. Ik vind het dus persoonlijk erg knap van het merk dat ze deze lijn met toch wel een mooi uitgebreid aanbieden aan dezelfde vertrouwde W7 prijzen.
Het bewijs dat de producten volledig op basis van natuurlijke ingrediënten zijn wordt geleverd door het certificaat van ' The Vegan Society'



De Very Vegan collectie is zo ontwikkeld dat een volledige look kan worden gecreëerd. Het gaat dus van foundation tot blush, bronzer & highliter tot mascara, lipsticks, wenkbrauwproducten enz. 

Ik heb 3 producten uit deze lijn getest en bespreek deze graag in deze blogpost. 

Nu jullie een klein beetje achtergrond mee hebben over deze volledig veganistische lijn ga ik eerst de verpakking van deze collectie bespreken. 
Ook deze is volledig vernieuwd en uiteraard mooi afgestemd op het 'veggy' thema. Op het oogschaduw- en wenkbrauwpalletje na zijn alle verpakkingen wit met groen opschrift. Dit soort verpakking straalt inderdaad natuur uit. Ze ogen erg fris en eerlijk. Net zoals de meeste verpakkingen van W7 zijn ze gemaakt van robuust plastic. 
Ik testte de blush, highliter en een lipstick. Alle 3 de verpakkingen sluiten goed af en zijn dus ideaal om mee te nemen in de handtas of op reis. De verpakking van de blush en de highliter zijn dezelfde. Ze zijn aan de binnenzijde voorzien van een handige spiegel. Het poeder zelf is ook voorzien van een mooie hartjesprint. Ook de kartonnen omhulsels zijn helemaal in het thema met de verschillende tinten groen en de afbeelding van het gras. Ik ben fan van dit type verpakking!




Over naar de producten zelf dan. Ik begin bij de blush. Ik koos voor de kleur Sugar Sugar. Deze rozige blush met peachy ondertoon is echt een van mijn favoriete blush kleuren ever! De kleur doet me echt denken aan een gezonde gloed alsof je net een flinke wandeling hebt gemaakt. Klinkt misschien cliché maar ik ben echt fan van dit soort kleuren. Mijn blush moet er gewoon echt natuurlijk uitzien. Deze lijn bevat namelijk 4 naturelle roze tinten, was moeilijk kiezen dus. De blush is mat en dit had ik persoonlijk liever anders gezien. Begrijp me niet verkeerd, ik ben géén fan van een blush met glitters! Maar een klein glansje oogt net dat tikje natuurlijker vind ik.




Het pigment van deze blush is gemiddeld. Ik heb het graag op deze manier. Een te gepigmenteerde blush maakt dat je met een hele lichte hand moet werken of je krijgt meteen een bom kleur op je wangen! & Vergeet niet, opbouwen is altijd makkelijk dan weer wegwerken! Door het gemiddelde pigment kan je dus kiezen voor een subtiel kleuraccent maar kan je even makkelijk de kleur een beetje opbouwen. 

Over naar de highliter! Deze heb ik in de kleur Natures Glow. Deze champagnekleurige highliter is goed gepigmenteerd. Door de hoge pigmentatie en de vrij donkere champagnekleur is deze kleur, volgens mij, niet geschikt voor mensen met een bleke huid. Gelukkig ben ik een beetje getint en past deze kleur erg mooi bij mij! Door de champagnekleur met goude ondertoon staat deze zeer mooi op een reeds gebruinde huid, denk maar aan de zomer!




Doordat de highliter goed te blenden is, kan je hier ook weer kiezen voor een subtiele glans of voor een knallende resultaat. Het grootste voordeel van deze highliter? Hij bevat geen chunky glitters! Jeeej! Zoals jullie al wel weten hou ik absoluut niet van glitters op mijn gezicht! Tegen een mooie glow daarentegen zeg ik zeker geen nee ;).



Ten slotte heb ik nog een lipstick uit deze lijn. De Very Vegan lijn brengt verschillende collecties van lipsticks uit. Zo heb je de 'reds' met de rode kleuren, 'pinks' met roze tinten, nudes met naturelletinten en nog een collectie met enkele matte tinten. Omdat de meeste matte lipsticks mijn lippen erg uitdrogen koos ik voor een creamy exemplaar uit de 'nudes' lijn. De kleur Warm Willow is echt een prachtige nude kleur met een roze ondertoon.




De lipstick brengt goed aan en voelt echt super zacht op mijn lippen! Eerlijk gezegd doet de textuur van deze lipstick mij eerder denken aan die van een lippenbalsem als die van een lipstick, win win dus! 
Het enige nadeel van deze lipstick vind ik persoonlijk de pigmentatie. Door de creamy textuur valt de pigmentatie toch wel een beetje weg en zou ik hem eerder gemiddeld noemen. Ik zou deze lipstick gebruiken als ik zin heb in een subtiel hintje kleur.

Van links naar rechts de blush in Sugar Sugar - Highliter in Natures Glow en lipstick in de kleur Warm Willow

Conclusie: 
Ik ben eigenlijk echt tevreden over de kwaliteit van deze producten. Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik dit niet had verwacht. Ik had eerder zwakke pigmentatie en slechte houdbaarheid verwacht maar niets is minder waar! 
De blush zit ondertussen in mijn dagelijkse stash en ook de lipstick wordt regelmatig gebruikt. De highliter vind ik persoonlijk het mooist staan op een zomerhuidje, nog even geduld dus voor ik deze weer kan boven halen. :)

Alle producten zijn te vinden via https://www.w7cosmetica.nl/very-vegan-nl/

De blush en highliter kosten 10.20 euro
De lipstick komt op 7.95 euro

Liefs 
Sofie Xx..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten