zaterdag 20 februari 2016

Furry friend TAG

Onlangs zag ik een onwijs leuke tag voorbijkomen bij Misslipgloss. Ook Serena van beautylab heeft deze al op haar kanaal gezet een tijdje geleden.

Namelijk eentje over je huisdieren!

Omdat ik nogal een arsenaal aan beestjes heb, heb ik ervoor gekozen om deze tag te beantwoorden op mijn blog en niet in een filmpje te gieten omdat het dan gewoon veel te lang wordt!
Misschien dat ik het in de toekomst wel eens een keertje doe hoor! ;)

Ben je benieuwd welke en hoeveel huisdieren ik heb?
Lees dan snel even verder :) .




1. Wat zijn de namen van je huisdieren?

     * Oscha
     * Staf
     * Dora
     * Percy
     * Fardon
     * Fanny






2. Wat voor dier is het en welk ras?

Oscha en Staf zijn honden, Oscha is een mechelse herder en Staf is een draadharige foxterriër. Dora en Percy zijn poezen, Dora is een straatkatje of chiquer genoemd een Europese korthaar en Percy is een Britse korthaar. Fardon en Fanny zijn paarden, Fardon is een andalusiër en Fanny is een Fries paard.




3. Hoe kom je aan je huisdieren?

Ja dit is voor elk van hen een heel apart verhaal eigenlijk. Staf is het langst in ons gezelschap. We hebben hem gekocht omdat ons vorig hondje heel vroeg gestorven was (op 4 jaar :( ) door een hersentumor.



Oscha heb ik gekocht omdat ik met haar wou gaan trainen en haar opleiden als een echte pro. Ik heb met haar ringwerk getraind dwz dat ze kan aanvallen op bevel en voor de rest kan ze alle voor de hand liggende commando's en nog wat extra's zoals blaffen op commando en achteruit wandelen, speurwerk enz enz. Bovendien is ze erg lief voor ons!



Dora hebben we geadopteerd omdat onze vorige poezen gestorven zijn ( Ze waren amper 3 en 4 jaar) Beide werden ze doodgereden op de drukke baan die achter ons huis ligt. Omdat Dora heel erg schrikkerig was en niet buiten durfde ttz enkel in onze tuin, besloten we een 2e poes bij te nemen. We wilden uiteraard terug eentje die niet buiten kwam dus besloot ik een raskat te kopen. Zo kwam ons Percy bij ons terecht



Fardon is eigenlijk een cadeautje dat ik kreeg van mijn schoonpapa. Letterlijk en figuurlijk een erg groot cadeau! :) Ik reed ongeveer een jaar paard in een manege in de buurt en ik kon ontzettend genieten van de buitenwandelingen. Ik wou altijd al mijn eigen paard hebben en dankzij mijn schoonvader is dit nu werkelijkheid.
Omdat een paard alleen niet erg gelukkig is, besloot mijn schoonmoeder er een bij te kopen waar zij dan mee zou kunnen rijden. Omdat ik er eigenlijk altijd voor zorg en haar voer, beschouw ik haar ook een beetje als mijn paard.




4. Hoe oud zijn je huisdieren?

Staf wordt dit jaar 8, Oscha 5. Dora wordt er 4 en Percy 3. Fardon 14 en Fanny 23.




5. Wat is er zo grappig aan je huisdieren?

Ze zijn allemaal grappig op hun manier! Staf kan erg gek doen met een speelgoedje met piepertje in. Oscha veegt elke keer na het eten zijn snuit af in de zetel, dit is zo grappig en dat hebben we haar nooit geleerd! Proper meisje :D. Dora kan erg grappige poses innemen om te slapen net als Percy die het liefst op haar rug ligt!
Fardon kan het dan weer niet laten om zijn hoofd in de auto te steken als die in de buurt staat en Fanny steelt graag eten.




6. Hoe belangrijk is de band met je huisdieren?

Dit is enorm belangrijk voor mij! Ik ben ook van het principe dat als je een dier koopt die je ook moet instaan voor de verzorging. Je gaat hier natuurlijk zo ver in als je zelf wil. Maar de basis, zoals goed eten, jaarlijkse controle bij de dierenarts en voldoende ruimte vind ik noodzakelijk!
Omdat ik nog deels thuis woon blijven mijn huisdieren thuis bij mijn mama en papa. Zo hoeven ze nooit lang alleen te zijn en krijgen ze altijd voldoende aandacht en liefde!
Mijn dieren zijn voor mij echt als mijn kinderen! Zelfs mijn paarden hebben me elke keer minstens 2x gezien! Met paarden heb je ook een speciale band omdat je tenslotte ook af en toe op hun rug gaat zitten, daar is de vertrouwensband ook enorm groot!
Ik zou ze niet meer kunnen missen!




7. Wat zijn je favoriete herinneringen aan je huisdieren?

Elke dag gebeuren er nieuwe en grappige dingen die ik nooit vergeet! De dag dat ze bij ons kwamen zijn dagen die ik nooit meer vergeet en dat geldt voor elk van hen! Staf, Oscha, Dora en Percy hebben we natuurlijk al van pup/kitten af. Fardon en Fanny waren al volwassen dieren maar ook de dag dat we hen gingen ophalen zijn dagen die ik nooit meer vergeet!




8. Welke koosnaampjes geef jij je huisdieren?

Aha dit is een grappige vraag! Haha ik verzin deze namelijk dag per dag vaste koosnaampjes zijn voor Staf, stafjas, stakkie en stafke. Voor Oscha is dat Doukie, douchie poekie. Dora noemen ge al eens Dorotea en dorake. Percy wordt ook al eens dikkie genoemd :D ja spreekt voor zich natuurlijk :D.
Fardon en Fanny noem ik spekkie en blackie, spekkie omdat hij zo dik is en blackie omdat Fanny zwart is. Ik noem ze ook al wel eens vrijtzakjes en poepmachines. Dit hoeft ook geen verdere uitleg uiteraard :D.






Hebben jullie huisdieren?


Liefs
Sofie
xoxo




Geen opmerkingen:

Een reactie posten