dinsdag 9 februari 2016

clinique sonic system purifying cleansing brush.

Hoi allemaal! 

Een van mijn eerste artikelen ging over mijn eigen dagelijkse verzorging en welke producten ik daarbij gebruikte. 
Ik vertelde jullie over mijn ochtend en avond routine. 
Hierbij beging ik ergens een enorme blunder en schreef ik over mijn 'clarisonic' terwijl ik het eigelijk had over mijn clinique sonic system purifying cleansing brush. Een hele mond vol en van daar waarschijnlijk de verwarring! In ieder geval mijn excuses voor deze vergissing, de clarisonic is een volledig ander systeem dat ik nog niet heb getest. 



Nu ik deze fout heb rechtgezet is het tijd om jullie te vertellen wat mijn ervaringen zijn van de reinigingsborstel van clinique met de veel te lange naam :) .


Ik kreeg hem cadeau van mijn oma een tijdje geleden. Sinds die dag maakt de borstel dan ook deel uit van mijn dagelijkse 'reinigingsroutine' van mijn huid. 



De borstel stond al even op mijn verlanglijstje voor ik hem kreeg. De reden waarom ik hem wou was heel simpel; een gladdere en stralendere huid die dieper en beter gereinigd is. Bovendien beloofd de sonic purifying cleansing brush van clinique onzuiverheden en overtollig talg op een milde manier te verwijderen. Alles wat je nodig hebt indien je last hebt van verstopte poriën, puistjes en andere onzuiverheden.

De borstel zelf is erg licht en zeer gebruiksvriendelijk. Hij ligt makkelijk in de hand en is compact van formaat. Voordeel hier van is dat de borstel makkelijk mee te nemen is dankzij zijn formaat en gewicht! 

De borstel is voorzien van 1 knop die dienst doet als aan- en uitschakelaar. Als je de borstel aanzet, valt hij na 30sec automatisch uit, zo weet je ongeveer hoelang je doet over bepaalde gezichtsdelen. 1 minuutje zou moeten volstaan voor je volledige gelaat. Al raad clinique wel aan om te beginnen met 30 sec in begin. Om je gelaat op deze manier te laten 'wennen'  aan je nieuwe manier van reinigen. 



Het led lampje op de borstel geeft aan wanneer de batterij bijna plat is ( oranje led lampje ) of helemaal plat is ( rood lampje). Je steekt hem dan gewoon in de daarvoor voorziene houder in het stopcontact en na enkele uurtjes ( ook dit wordt aangegeven door een groen led lichtje ) kan je er weer tegen voor de volgende weken! Ja weken! Want de batterij van deze borstel is van zeer goede kwaliteit en gaat enorm lang mee! Erg handig! 



Een ander voordeel van het sonic systeem is dat hij volledig waterproof is en dat die gewoon mee onder de douche kan en makkelijk te reinigen is onder de kraan. 

De borstelkop is makkelijk te verwijderen en te plaatsen door een simpele 'klik'. Ik vind het leuk om de borstelkop er even af te halen voor het toestel optimaal te kunnen reinigen voor ik hem weer opberg. 



De borstelkop is voorzien van 2 soorten haartjes. De groene wat kortere en stuggere haartjes die overtollig talg en onzuiverheden aanpakken ( vooral voor de T-zone dus) en de witte wat zachtere haartjes voor de rest van je gelaat. 
De borstelkop zelf heeft een ovale vorm die speciaal is ontwikkeld om overal makkelijk bij te kunnen. Dit maakt dat je makkelijk langs je haarlijn en langs je neus kan gaan met de borstel en zodat je elk plekje grondig hebt 'gepoetst'. 



Als je de borstel aan zet voel je zachte trillingen. Dit zijn sonische vibraties die ervoor zorgen dat talg en vuilrestjes makkelijk loskomen en dus makkelijk kunnen worden verwijderd. Door de trillingen ervaart je huid dus ook een soort massage waardoor de doorbloeding verbetert en dus ook de algemene conditie van je huid een boost krijgt. Dit zorgt ervoor dat je huid er gezonder uitziet, zachter aanvoelt en  beter gereinigd is! 

De borstelkop is vervangbaar en dus ook los te verkrijgen. Je zou om de 3 à 4 maanden je borstelkop moeten vervangen, doch kom je er langer mee toe als je hem grondig reinigt.

Links zien jullie een nieuwe en rechts een oude en versleten borstelkop


Sinds een tijdje is clinique ook uitgekomen met verschillende varianten borstelkoppen afhankelijk van je huidtype heb je een verschillende borstelkop. Ze hebben zelfs vrij recent een massage opzetstuk uitgebracht dat  je kan gebruiken op je dag en nachtcrème aan te brengen! Verder heb je nog het opzetstuk voor de acne huid, uit de anti blemish solutions lijn.



Ik ben in ieder geval erg tevreden met mijn clinique sonic system purifying cleansing brush. Hij doet wat hij beloofd! De batterij is zuinig en het apparaatje is makkelijk mee te nemen. 
Als je last hebt van onzuiverheden kan het zijn dat je in het begin als je de borstel begint te gebruiken, meer last krijgt van onzuiverheden omdat al het vuil naar boven wordt gehaald. Dit was bij mij in ieder geval zo! De verkoopsters hadden mij al gezegd dat dit compleet normaal zou zijn! Na een weekje of 3 beginnen de eerste resultaten zichtbaar te worden! Mijn huid ziet er egaler uit, is zachter, voelt fris en diep gereinigd uit en door de betere bloeddoorstroming heb ik een mooie glos op mijn wangen ! Ik ben zeker fan! 

Een goede valentijn tip boys! ;) 

Hopelijk hebben jullie er iets aan gehad en tot de volgende keer ! 

Liefs 
Sofie 
Xoxo




Geen opmerkingen:

Een reactie posten