dinsdag 26 januari 2016

Essence Winter? Wonderful!

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden was ik in kruidvat en mijn oog viel onmiddellijk op de nieuwe limited edition van Essence de lijn heet Winter? Wonderful!



De kleuren zijn ijzig koud zoals wit, grijs lichtroze en bruintinten, gelukkig maakt de multicolor blush ons weer helemaal warm. De lijn oogt enorm mooi en is helemaal gemaakt voor de koude winterdagen. Net daarvoor heeft deze lijn wat verzorgende producten toegevoegd. Zo heeft Essence o.z. een handbalm, een lippenbalsem en verzorgende lipsticks in het schap staan. Ook haarelastiekjes zijn nieuw in het Essence schap denk ik.
Ook de verpakkingen zijn aangepast aan het thema, zo zijn ze mooi versierd met winterse details.
Wil je weten wat ik van de producten die ik kocht, vond? Lees dan snel nog even verder.

Dit is wat ik kocht;
- Het oogschaduwpalet in 01 All ice on me!
- De blush in 01 Winter kissed cheeks
- Oogpotlood in 01 Cold as eyes en 02 eye candy
- lipbalsem in 01 The eternal ice



Het oogschaduwpalet bestaat uit 5 verschillende kleuren. Van wit tot donkerbruin. Ik vind het zeer leuk dat Essence de lijn van de winter volledig doortrekt en dan ook winterse, ijzige kleuren gebruikt heeft voor dit palet.
De verpakking van het palet is mooi, versierd met ijssterretjes. Het lijkt net of het deksel van het palet bevroren is door de aangebrachte details. De sluiting van het palet is goed. Het palet opent en sluit goed en is makkelijk in gebruik.


De pigmentatie van de kleuren is voor mij toch wel wat teleurstellend. Het zijn voornamelijk fletse en lichte kleuren dus dan verwacht je supergoede pigmentatie. Bij de swatches van de oogschaduwkleuren blijf ik toch wel wat op mijn honger zitten, ik moest meerdere malen mijn vinger door dezelfde kleur halen en deze op mijn arm vegen vooraleer dat deze zichtbaar werd. Het blijft natuurlijk een budgetmerk maar Essence heeft al betere pigmentatie gehad!
Ik mis ook een borsteltje in het palet, niet dat ik dit altijd perse gebruik maar het is altijd handig als je onderweg bent en je niet je hele makeup kit wil meesleuren.
Wat wel erg leuk is, is dat op de achterkant een ooglook beschreven staat, zo weet je meteen welke kleur je waar moet/kan aanbrengen.



De blush is het pronkstuk uit de collectie vind ik persoonlijk, ook al is het oogschaduwpalet erg mooi door de verpakking. Deze blush heeft gewoon een prachtige print! De ijssterren in verschillende kleuren vormen een mooi geheel als je het op je wangen veegt. In tegenstelling tot de oogschaduw is deze blush wel erg goed gepigmenteerd.



Als je alle kleuren door elkaar mengt, krijg je een mooie lichtrozige kleur. Geen over the top roze maar een gezonde winterblos roze met een satin finisch die het 'gezonde' nog meer benadrukt. De satin glans is afkomstig van de goude stukjes in de blush die een beetje fungeren als highliter. De kleur van de grote roze ster wordt subtieler gemaalt door de 2 kleine peachy sterretjes.



De verpakking van deze blush is klassiek een plastic doosje met de naam van de collectie als opschrift en met kliksluiting.



De oogpotloden zijn ook erg leuk en winters vooral het witte oogpotlood is leuk om in de winter te gebruiken. Het lichtroze oogpotlood gebruik ik het liefst voor in mijn waterlijn, dit is veel natuurlijker dan een wit potloodje. Het wit potlood kan je wel als kohl potlood gebruiken op je onderste wimperrand of als accent in je binnenste ooghoek. De verpakking van deze potloden is klassiek, een gewoon potloodje met een 'slijpbaar' puntje en een dop die goed blijft zitten.




De lippenbalsem ten slotte kocht ik omdat ik simpelweg verzot ben op lippenbalsems. Ik gebruik lippenbalsem op grote schaal, meerdere keren per dag. Deze kon dus niet uit mijn collectie ontbreken. De lippenbalsem zit vol glittertjes! De verpakking van deze balsem is als een klasssieke lipstick van Essence, speciaal hieraan is dat de huls volledig doorzichtig is. Ook de lippenbalsem zelf heeft een doorzichtige kleur waardoor je de zilveren glitterdeeltjes nog beter ziet.
Als ik de lippenbalsem swatch zie je helemaal niets op mijn arm, als ik meerdere keren over en weer ga kan ik misschien hier en daar een klein glittertje waarnemen. De lippenbalsem is dus heel neutraal, niet alleen qua geur maar ook qua kleur, de glitteraccenten zijn totaal te verwaarlozen op de lippen. Jammer, voor mij had een glitterbalsem wel leuk geweest! Voor de rest is deze balsem wel oké, hij is zacht op de lippen en zorgt ervoor dat ze niet uitdrogen tijdens deze gure dagen.




Uit de hele lijn is de blush toch wel mijn favoriete artikel!

Hopelijk vonden jullie het leuk artikel en hebben jullie er iets aan gehad.
Wil je nog snel een artikel scoren? Haast je dan naar het dichtstbijzijnde kruidvat filiaal waar deze collectie nog enkele dagen te koop is.


Liefs
Sofie
Xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten