donderdag 20 augustus 2015

opgemaakt producten

Hallo allemaal,

Ik heb voor jullie enkele productjes die ik de afgelopen 2 maand opgebruikt heb.
Ik ben sinds kort alles maar dan ook alles wat ik nog staan had van vroeger beginnen opgebruiken. Sommige van deze dingen liggen echt al jaren in mijn kast! (shame on me!)



Ik begin met 2 producten die ik al eens beschreven heb in een vorige blog, voor een gedetailleerde uitleg over deze producten verwijs ik dan ook nog mijn ander artikeltje hieromtrent :-). Het is de ultrazachte cleanser 'Perfectly clean splash away' foaming cleanser en de 'fresh balancing lotion' van Estée Lauder. Het is uit het gamma voor de normale tot gecombineerde huid.




De volgende 2 productjes heb ik ook reeds in een eerdere blog vernoemd, dus ook hier voor meer info bekijk de blog over mijn dagelijkse verzorgingsroutine waar zowel deze producten als de producten van Estée Lauder in beschreven staan. Het gaat hier over de 'liquid facial soap' en de 'clarifying lotion' van Clinique in nummer 4; gecombineerd vet tot zeer vette huid. Het leuke aan deze producten vond ik dat beide flacons gelijk leeg  waren, superhandig! Ik heb nu de nummer 3 van clinique gekocht de nummer 4 werd wat te agressief voor mijn huid.



De volgende producten die ik heb leeggemaakt zijn de shampoo en conditioner van Schwarzkopf Gliss Kur hair repair van de serie oil nutritive. Oké ik beken, dit is zo een van die producten die echt al meer dan een jaar in mijn kast liggen! niet omdat ze slecht zijn, gewoon omdat ik ze uit het oog verloren had. Ik weet zelfs niet of je deze shampoo en conditioner nog kan kopen, in ieder geval niet meer in deze verpakking. Waarschijnlijk zal ze nog wel te koop zijn, vermoedelijk al in een verbeterde versie en andere vernieuwde verpakking. De shampoo en conditioner beloven tot 85% minder gespleten haarpunten, werkt preventief tegen klitten, is speciaal ontworpen voor lang haar en repareert tot in de haarcel. Ze bevatten argan en shea olie die gekend zijn voor hun verzorgende werking. Nu laten we eerlijk zijn, een shampoo en/of conditioner die gespleten haarpunten hersteld? die moet nog uitgevonden worden. Eens gespleten, altijd gespleten tot de schaar er in gaat off course. Voor de rest is dit een prima shampoo en conditioner! Hij haalt echt de klitten uit mijn haar en maakt mijn haren glad en zacht. Alles wat ik wil dat een shampoo en conditioner dus doet! Bovendien is de geur ook best wel lekker! Als ik deze vernieuwde versie ooit tegenkom zal ik deze (na dat ik de rest van mijn shampoo's heb opgebruikt) zeker opnieuw kopen!



De volgende prodcten heb ik niet opgebruikt maar gaan wel (helaas!) de vuilbak in. Het is de dag- en nachtcréme van IV Laboratoires. Ik vind van dit merk niets meer terug op internet of waar dan ook. Ik heb deze producten ook al een heeele tijd in mijn kast liggen. Ze zijn niet slecht! ik heb hier ooit al 2 potjes van deze opgemaakt en ik weet nog van toen dat deze creme mijn huid echt deed stralen. Doch echter heb ik nu de indruk dat deze cremes nu net dat tikkeltje te rijk zijn voor mijn gecombineerde huid. Ze zijn nog halfvol ongeveer dus ik besluit deze weg te gooien! de houdbaarheidsdatum is ondertussen ver overschreden en ik gebruik nu toch bijna altijd dezelfde producten dus met veel spijt in het hart gaan deze de vuilbak in.



Ik heb ook nog wattenschijfjes van Zeeman opgebruikt, zeer budgetprood en zeker niet slecht! Ik vind zowat elk watje waar 'reliëf' in zit goed! Deze verpakking vond ik leuk omdat je ze met een koortje kon samentrekken en zo de watjes hygiënisch verpakt bleven. Voor de rest hier niks speciaal aan.

Ook een oogpotloodje van Essence is helemaal door mij meester gemaakt! Het was een longlasting eye pencil in de kleur 01. black fever. Het handige aan dit oogpotlood was dat het werkte met een draaisysteem, geen gedoe meer met puntenslijper en afgebroken puntjes! gewoon even draaien en daar komt een nieuw stukje potlood! Het heeft wel een adere structuur dan een klassiek oogpotlood dat we allemaal kennen, dit is meer een gel-achtige structuur die wel effectief lang blijft zitten! Ik heb dit potlood in ieder geval al terug in huis gehaald!



Ook dit product is er een dat al jaaaaren in mijn kast ligt, namelijk de Diddlina 'magic love' body spray. Ik gebruikte hem uiteindelijk als kamerspray of als pilow spray. De geur is niet zo lekker als die moderne pilow sprays die hier speciaal voor ontworpen zijn, ik heb dit product gewoon opgebruikt omdat ik weet dat ik hier destijds zeker een euro of 12 voor betaald heb. Ik vond het dus zonde om dit zomaar in de vuilbak te kieperen. Ik zou dit zeker nooit meer kopen (als dit uberhaupt nog te koop is? :-p) maar voor je kamer even in een aangenaam geurtje te hellen ging dit nog wel.

Ook een deodorant van Fa heb ik opgemaakt. De geur was Blue Romance. Een fris en poederig geurtje. Niet meteen mijn favoriete geur van Fa, maar alle deo's uit dit gamma zijn mijn favoriet!  Deze deo is echt de enige deo die bij mij niet brokkelt of kruimelt, geen vervelende vlekken maakt of witte waas nalaat op kledij en/of huid en echt de hele dag werkt! Er staat op de fles 48u, maar ik denk dan als je 48u fris wil zijn je in die tijd al wel een bad of douche hebt genomen ;-).



Ook van het volgende product heb ik reeds een artikeltje gemaakt, hierin vermelde ik dat het niet mijn eerste en ook niet mijn laatste fles zou zijn en hierbij het bewijs want mijn Ultra doux droogshampoo met citrusextract van Garnier is alweer op! Meer info hierover? kijk zeker eens tussen mijn vorige artikeltjes!

Ook een haarlakje van Osis + van Schwarzkopf uit de professionel serie, verkrijgbaar bij de kapper dus. Ik gebruik niet veel haarlak maar als ik dan haarlak gebruik, liefst deze. Deze 'extreme hold hairspray' is niet plakkerig en droogt mijn haren niet uit. Hij laat geen vettig 'filmpje' achter zoals andere haarlakken wel doen. Haarlak beu? gewoon even doorkammen volstaat! Deze haarlak werkt echt superlang! zeker 4 tot 8 uren zonder touch up blijven je haren mooi zitten! De 3 op de flacon staat voor de sterkte + opschrift strong control zeggen je genoeg over de kracht van deze haarlak.



De laatste 2 productjes die ik heb opgebruikt zijn een badschuim van Mildeen en een shampoo van rituals. De badschuim van Mildeen gebruik ik echt graag wanneer ik ziek ben, last heb van een verkoudheid of spierpijn heb of wanneer ik gewoon simpelweg het gevoel wil dat ik me in een kuuroord bevindt. De sprekende geur van Eucalyptus maakt dat je hele badkamer naar een welness ruikt! . Deze badschuim bevat etherische olie en heeft een bevrijdende en weldadige werking op je luchtwegen! verstopte neus? koop deze badschuim, ga in bad en probleem opgelost. Vooral leuk in de winter, in de zomer gebruik ik liever frisse en zachtere geuren.

Het laatste productje van deze maand is de 'Briliant bliss' indian rose en shikakai shampoo van rituals. De geur = hemels! de shampoo zelf droogt mijn haar uit. ik moet wel toegeven, ik heb enkel mijn haren gewassen met de shampoo zonder conditioner dus. Het was echt een regelrechte ramp! Mijn haren klitten en waren net als stro, zelfs toen ze nog nat waren kon ik er niks mee aanvangen! Als ik ze dan droogde met de haardroger was het nog erger, ook aan de lucht laten drogen was geen oplossing. Omdat mijn vriend zo weg was van de geur, heb ik voor hem de shampoo opnieuw gekocht. Ik heb de conditioner er dan maar ineens bij gekocht en ben benieuwd wat dit met mijn haren zal doen! hierover binnenkort meer.



Zo dit was het voor de afgelopen 2 maanden. Bekijk ook zeker mijn filmpje over deze opgemaakt producten!
https://www.youtube.com/watch?v=T4yOUdJw9OE
 

Hopelijk hebben jullie er iets aan gehad en tot de volgende keer!
liefs
Sofie
xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten