vrijdag 8 december 2017

Eclat lifting facial serum van Pureté Bio

Een liftend serum dat je gelaat bovendien ook nog voorziet van een mooie éclat en voor 99.3% uit natuurlijke ingrediënten bestaat? Ik heb het getest en bespreek nu graag voor jullie welke natuurlijke ingrediënten er in zitten en wat hun functie is in dit product.


Buiten het verminderen van fijne rimpeltjes en de huid terug een mooie éclat te geven is dit serum ook geschikt voor de vermoeide huid op te beuren en deze terug te laten stralen. Bovendien voelt je huid na gebruik opnieuw zacht aan als die van een babyhuidje.

Ik heb dit serum aan mijn mama gegeven om te testen. Waarom? Ik heb zelf een vette huid en heb zelf (gelukkig) nog geen last van rimpeltjes of fijne lijntjes en kan hier dus ook niet op oordelen. Ik heb ook altijd bang dat zo'n serums iets te rijk zijn voor mijn vette huid.

Eerst ga ik jullie een woordje uitleg geven over het serum en vooral over de ingrediënten in dit serum, want dat is net wat dit product zo speciaal maakt.

De belangrijkste inhoudsstoffen zijn:
- Liftessence
- Gatuline expression
- Hoog en laag moleculair hyaluronzuur
- EPS Seafill
- Aloe vera gel
- korenbloemwater
- Komkommerwater

Wat is nu de functie van al deze inhoudsstoffen?
- Liftessence: wordt vervaardigd uit een varenplant uit Nieuw-Zeeland. Het is een natuurlijke huidversteviger die zorgt voor een liftend effect. Fijne rimpeltjes zullen hierdoor verminderen en de huid wordt steviger

- Gatuline expression: Dit is een extract van de bovengrondse delen van de exotische champagneblad plant. Bijzonder aan deze plant is dat hij het hele jaar door bloeit. Gatuline expression heeft een natuurlijk botox-like effect en zorgt voor een onmiddellijke vermindering van fijne lijntjes en rimpels. Dit komt omdat de Gatuline micro contracties van de aangezichtsspieren (die verantwoordelijk zijn voor de vorming van fijne lijntjes en rimpels) blokkeert.

- Hoog en laag moleculair hyaluronzuur: Deze zorgen ervoor dat de huid in de diepste huidlagen goed gehydrateerd blijft en vermijd daardoor lijntjes of andere tekenen van dehydratatie. Bovendien wordt ook het collageen en elastinenetwerk versterkt. De barrièrelaag van de huid wordt hierdoor versterkt waardoor invloeden van buitenaf zoals vrije radicalen ook geen lijntjes of andere tekenen van huidveroudering kunnen veroorzaken.

- EPS Seafill: Een uniek en zuiver ingrediënt dat afkomstig is uit de oceaan. EPS staat voor exopolysachariden en is voornamelijk samengesteld uit suikers die instaan voor bescherming, hechting en voeding van de (huid)cellen. Hierdoor worden rimpeltjes opgevuld en stimuleert het de aanmaak van collageen en elastine.

- Aloe vera gel: afkomstig van de aloe vera plant die overleeft in de woestijn. Aloe vera is een product dat veel gebruikt wordt voor zijn helende en hydraterende eigenschappen. Ook hier doet het dienst om de huid de herstellen, revitaliseren en hydrateren.

- Korenbloemwater: wordt gedestilleerd met stoom en is afkomstig van de korenbloem. Het is geschikt voor het verfrissen van vermoeide en geïrriteerde ogen. Het is ook geschikt om aan te brengen op andere delen van de gevoelige huid.

- Komkommerwater: Ik moet natuurlijk niet meer zeggen van waar dit afkomstig is ;). Komkommers worden al eeuwenlang gebruikt in de vorm van schijfjes op de ogen. Komkommers bevatten mineralen en vitaminen maar ook cafeïnezuur die ook erg geschikt zijn voor vermoeide of opgezwollen ogen ( denk maar aan wallen bv ). Bovendien zorgt de silicium uit de komkommer voor de optimale aanmaak van het bindweefsel van de huid.



Je kan dit serum gebruiken zoals elk ander serum. Je brengt het 's ochtends of 's avonds aan onder je dag of nachtcrème en al deze bovenstaande ingrediënten zullen in werking schieten maar werkt het nu echt?

Mijn mama ervaart het volgende:
Het aanbrengen van dit serum verloopt heel erg makkelijk. Door de textuur smeert het serum goed open. Het dringt ook onmiddellijk in en voelt niet vet aan. Hierdoor moet je niet lang wachten en kan je direct je dag- of nachtcrème aanbrengen.
Na het aanbrengen ervaar ik een gladder effect van de huid. Mijn huid voelt bovendien zijdezacht aan. Om echt te oordelen over het feit dat mijn rimpels verminderen vind ik moeilijk. Misschien zal dit effect tijdens het langdurig gebruik van dit product groter zijn.

Tenslotte de verpakking. Ik kreeg 5 hersluitbare ampoules van telkens 15ml. Heel erg handig vind ik dit systeem niet en persoonlijk ben ik eerder voorstander van een serum in een pompflacon. Het hersluiten van deze ampoules is toch een beetje een gedoe en bovendien vind ik de verpakkingen te klein om als serum te gebruiken. Je kan dit serum ook krijgen in de vorm van een roll-on en dit vind ik echter wel leuk en uniek!

Conclusie:
Ik ben zeker fan van het hoge percentage aan natuurlijke eigenschappen dat dit serum bevat. Ik wil het zeker af en toe een keertje preventief gebruiken tegen mijn eerste lijntjes en rimpels. Ik geloof zeker wel dat dit een gunstige invloed zal hebben op mijn huid gezien de samenstelling van de ingrediënten.

Liefs
Sofie
Xxx..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten