dinsdag 19 december 2017

Bourjois Kerstcollectie Let's Play it Merry!

Kerstmis komt dichterbij & eerlijk gezegd vind ik deze dagen wel leuk! De zoektocht naar cadeautjes voor iedereen, de sfeer in het dorp, kerstmuziek enz enz. Buiten dat, kijk ik ook altijd uit naar de kerstcollectie of holiday collection van vele makeup merken! Meestal komen enkel high end merken met dit soort limited edition collecties. Maar dit jaar werd ik aangenaam verrast door de Let's Play it Merry van Bourjois! Lees snel verder als je wil weten wat ik er van vind!






De collectie bestaat uit een oogschaduwpalletje, een mascara, 2 liplacquers en een nagellakje. Genoeg dus voor een volledige look mee te maken! Het valt op dat Bourjois kiest voor donkere rode en paarstinten. Ik vind dit persoonlijk erg goed gevonden! Het mag met de feestdagen toch wel nét dat tikje meer zijn!

Ik begin met het oogschaduwpalletje. Smokey Stories Quator in nummer 07 In Mauve Again bestaat uit 3 paarstinten en een zilvertintje met glitters. Bourjois zelf raad aan om de glitters aan te brengen in de binnenkant van je ogen of over je gehele ooglid. Ik zelf vind het het mooist om de lichtste paarse kleur aan te brengen op het gehele ooglid. De middelste tint paars breng ik aan in de plooi van mijn oog of ook wel eens de crease genoemd. De donkerste paarstint breng ik enkel aan op de buitenste kant van mijn oog in een soort gekantelde 'V'. Van op de wimperrand tot in de crease, zo creëer je een mooi 'smokey' effect.



Het pigment van de oogschaduws is goed, ik vind ze een klein beetje poederig terwijl ze toch ook creamy en zacht aanvoelen. Het blenden lukt erg goed en ze voelen erg zacht aan op mijn oog!
De glitters vind ik moeilijker om mee te werken. Ze zijn vrij 'chunky' en dat maakt het onvermijdelijk om wat fall-out te hebben, zeker als je ze wil aanbrengen op je gehele ooglid. Bourjois raad aan om deze met je vingers aan te brengen. Zelf vind ik dit ook het makkelijkst werken, je kan ook een penseeltje gebruiken en dit wat nat maken met bv wat setting spray. Ik zou het leuker gevonden hebben moest deze oogschaduw meer 'metallic' zijn. Makkelijker om aan te brengen en waarschijnlijk ook een beetje minder fall-out.








Over het algemeen ben ik vrij tevreden over dit palletje! Het paars past perfect bij mijn bruine ogen en laat ze mooi uitkomen! Als finishing touch blend ik nog een beetje van de 2 donkerste paarstinten op mijn onderste wimperrand voor een extra smokey effect.
De verpakking van deze oogschaduw quad is een plastic gebogen doosje met aan de achterkant een glittery paarse kleur. Op de zijkant zit een leuk detail in metallic met het opschrift van het merk. Het doosje sluit goed af en kan dus makkelijk mee in de handtas. De bijgeleverde applicator is fijn voor onderweg bij te werken maar om mijn look te maken, gebruik ik liever mijn eigen penselen.



Om je ooglook volledig af te maken gebruik ik de Push up Mascara van Bourjois of voluit Push Up Volume Glamour mascara. Deze is volgens mij niet limited edition maar vast in het assortiment.
Deze gitzwarte mascara geeft je wimpers volume en maakt ze langer. Dankzij de textuur en het borsteltje, krijg je geen klonterige wimpers.


Het borsteltje is vrij groot maar toch vind ik het makkelijk in gebruik. Wat mij ook opvalt aan deze mascara is dat je niet te veel product heb op je borsteltje waardoor je makkelijk kan opbouwen! Niets zo hatelijk als een mascaraborstel vol mascara die je amper kwijt kan op je wimpers.
Het enige wat ik een beetje mis is een krullend effect, dit kan je zelf makkelijk oplossen door je wimpers op voorhand even bij te werken met je wimperkruller.
Een leuke mascara voor alle dagen! Ook de verpakking is leuk en classy. De dop ligt ook goed in de hand en werkt fijn.



Vervolgens zitten er 2 liplaquers in de collectie. De officiële benaming van deze lipproducten is de Bourjois Velvet Rouge Edition. De kleurtjes noemen 24 Dark Chérie en 25 Berry Chic.
Zouden ze bewust de nummer 24 en 25, de datums van Kerstavond en Kerstdag gekozen hebben?
24 Dark Chérie is een dieprode kleur die ik erg mooi vind staan! I love dark red lip colours!!
25 Berry Chic is zoals de naam ook al verraad een donkere berry paarse kleur die ook erg chic staat! Altijd al eens paars willen dragen? Ga dan voor Berry Chic!
Beide kleuren passen perfect bij de oogschaduw, al verkies ik zelf in het kleurenthema te blijven en te gaan voor Berry Chic. Ik moet eerlijk toegeven dat beide kleuren erg hard op elkaar lijken! Het is maar een klein verschilletje!



De textuur van deze velvet Liplacquers is net iets anders dan een gewone klassieke lipstick. De vloeibare textuur voelt zelfs een beetje als een mousse op je lippen. Bij gevolg voelt hij ook erg licht en voel je hem niet zitten. Donkere kleuren zijn altijd tricky als het op dekking aankomt! Ik raad dan ook aan om sowieso een lippotlood te gebruiken bij zo'n donkere kleuren. Niet alleen voor een egaal resultaat maar ook om te voorkomen dat de kleur gaat uitlopen in eventuele lijntjes.
Ik testte deze velvet lippies uiteraard ook zonder lippotlood om te kijken hoe het nu net zit met dit pigment. Eerlijk is eerlijk, na 1 laagje gaffen deze liplacquers niet genoeg dekking en had ik hier en daar nog wat vlekken, maarrrr na 2 laagjes zit de kleur erop en dekt deze 100%.
Ook als je dus geen lippotlood in de juiste kleur hebt, kan je deze liplacquers zeker gebruiken! Ik breng bijna altijd 2 laagjes lipstick aan dus ik vind dit zeker ook geen probleem.



De houdbaarheid van deze liplacquer is erg goed! Hij overleeft volgens mij het hele kerstfeestje! Hij zet zich als het ware vast op de lippen. De finish is super mat! Het gevolg hiervan is wel dat het je lippen wel wat uitdroogt. Ik gebruik over zo'n matte lipproducten vaak een getinte lippenbalsem in dezelfde kleur of een gewone transparante lippenbalsem. Het feit is dat ik gewoon érg droge lippen heb van mezelf.




De verpakking is mooi en klassiek zoals we van Bourjois gewend zijn. De stevige plastic verpakking is transparant. Dit is niet alleen makkelijk om te zien welke kleur erin zit maar ook om te zien hoeveel product er nog in zit. Ook de sponsapplicator doet zijn werk goed en brengt goed aan. Heb je het moeilijk om precies te werken met dit soort applicator? Werk met een lipliner, dan zijn de randjes van je lippen al omlijnd en is het makkelijk om in te kleuren. Geen lippotlood? Gebruik dan een kwastje om de randjes van je lippen mee in te kleuren, daarna kan je alsnog over schakelen op de sponsapplicator.

Ten slotte is er nog de nagellak in deze feestcollectie van Bourjois. I love mooi gelakte nagels! Het lukt me gewoon niet om nagellak mooi aan te brengen. Laat staan geduld te hebben tot hij droog is. Deze versie van Bourjois zou zeer snel drogend zijn én met 1 laagje heb je voldoende dekking! De 1 seconde Gel Silicone Texture nagellak geeft je in 1 seconde mooi gelakte nagels alsof je net van een salon komt. Toch weer iets om te proberen!



Ik moet toegeven dat ik in het begin niet zo gek was van de kleur. Ik vond hem te 'paars' terwijl ik eerder fan ben van donkerrode nagels. Lekker classy en chic. Toen ik hem aanbracht op mijn nagels was ik dan ook aangenaam verrast dat deze kleur helemaal niet zo paars is als de verpakking doet vermoeden! Integendeel, je kan eigenlijk niet uitmaken of het nu een berry kleur is of een cherry! :D
De perfecte mix dus van donkerrood en donkerpaars! Ik ben fan van deze kleur. Deze kleur is trouwens nr 12 Rouge Obscur



Het borsteltje is speciaal gemaakt om een zo groot mogelijk deel van je nagel te bedekken! Ook dit werkte vrij goed voor mij. Ongeacht zijn groot formaat is precies aanbrengen toch mogelijk.
Het fijnste van deze nagellak vind ik toch wel de textuur. Deze is zo gemaakt dat deze maar 1 laagje nodig heeft om volledig en mooi te dekken. Zo bespaar je wachttijd tussen 2 laagjes lakken & product. Volgens Bourjois geldt de volgende regel bij deze nagellak:
1 nagel = 1 laagje = 1 seconde. 1 Laagje klopt volledig maar die 1 seconde.. We weten allemaal dat nagellak minstens enkele minuten nodig heeft tot hij volledig is opgedroogd. Toch breekt deze records als het op droogtijd aan komt. Hij is veel sneller droog dan eender welke andere nagellak ik al probeerde.



Of je nu expert of regelrechte ramp bent als het op nagels lakken aankomt, deze nagellak werkt voor iedereen echt fijn! Waarom meerdere laagjes aanbrengen als het met 1 laagje ook kan? Dat is net hetzelfde als het moeilijk doen als het ook makkelijk kan!

Deze kerstcollectie is te koop in alle Bourjois verkooppunten zoals o.a. Kruidvat.
Eyeshadow quad : 13.99 euro
Push Up mascara: 14.99 euro
Rouge edition Velvet liplacquer: 14.19 euro / stuk
1 Seconde nagellak: 8.49 euro

Ga jij ook voor een smokey paarse look deze Kerst?

Liefs
Sofie
Xxx..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten