maandag 9 oktober 2017

Show your feet! Germaine De Capuccini

Verzorg jij elke dag je voeten? Neen waarschijnlijk niet, net zoals ik en vermoedelijk nog vele anderen brengen we wel een dag en nachtcrème aan en voeden we ons lichaam met bodylotion maar onze voeten worden spijtig genoeg te dikwijls vergeten! Terwijl ze ons dagelijks ondersteunen en ervoor zorgen dat we de hele dag druk van heen en weer kunnen lopen. We doen er pas wat aan als het eigenlijk te laat is. Pas als er klachten komen van droge plekjes, eeltknobbels of andere ongemakken gaan we aandacht besteden aan onze voetjes.
Ook ik heb onlangs een ongemak ervaren aan mijn voetjes. Zoals elk jaar op vakantie loop ik veel op blote voeten rond. In tegenstelling tot wat je zou denken krijg ik dan enorme droge huid en eelt onder mijn voeten. Gelukkig heeft Germaine de Capuccini hier de perfecte oplossing voor en dit alles in 1 pakket!




Perfect Forms Show your feet is speciaal ontwikkeld om je voeten een totaalverzorging te bieden en ze tot in de puntjes te verwennen!
Het pakket bestaat eigenlijk uit 3 producten:
- Expert socks (2 paar)
- Magnifeet voetvijl
- Rescue feet voetcrème



De Experts socks zijn helemaal nieuw en dan ook het paradepaardje van deze kit! Ze maken verdikte huid onder je voeten dunner, verwijderen ruwe en harde plekjes en helpen de huid sneller te herstellen. Ideaal voor uitgedroogde vakantievoeten die een week lang geteisterd werden Shame on me!




De Expert Socks bestaan uit 2 laagjes;
- de geplastificeerde buitenlaag zorgt ervoor dat je een hermetisch afgesloten omgeving kan creëren voor een snellere opname van de actieve bestanddelen. Het handige hieraan is ook dat je in het slechtste geval met de socks even kan rondlopen in huis. Dit is echter niet de bedoeling, las even een momentje Me-time in. ;)

- De binnenlaag is geïmpregneerd met een actieve exfoliërende oplossing en staat in direct contact met de huid. De ingrediënten kunnen op die manier goed inwerken om een einde te maken aan (hardnekkige) eelt en om het herstelproces van de huid te versnellen.


De ingrediënten van de oplossing in de binnenste laag zijn:
* Glycolzuur:  - dringt snel in de diepere lagen van de huid.
                        - vermindert de dikte van de hoornlaag
                        - verhoogt de hoeveelheid vastgehouden vocht en herstelt het hydratatieniveau
* Melkzuur:    - heeft een unieke dubbele functie; exfoliërend en hydraterend
                        - verhoogd stevigheid, hydratatie en celvernieuwing van de huid
* Salicylzuur:  - verzacht harde plekjes en eeltknobbels
                        - vergemakkelijkt de verwijdering van samengeklonterde huidcellen




Hoe gebruik je het?
1. Was je voeten (uiteraard! :D)
2. Haal de sokken uit de verpakking en masseer de vloeistof zodat het product gelijkmatig wordt verdeeld.
3. Knip de bovenkant weg en leg je plakstrips klaar
4. Trek de sokken aan en pas ze aan met de plakstrip
5. Trek na 15 minuten de sokken weer uit en verwijder overtollig product
6. Droog je voeten af en ga aan de slag met de Magnifeet voetvijl.
7. Na 2 weken herhalen.

Voor ik de Expert Socks - Magnifeet en Rescue Feet gebruikte

én erna! Bekijk zeker het verschil aan mijn grote teen en mijn enkels!

Ik doe alles nauwkeurig zoals beschreven. De stapjes hierboven heb ik zelf een beetje aangepast zoals ik het heb uitgevoerd maar deze komen zo goed als 100% overeen met hoe het op de verpakking staat. De Expert Socks zijn erg makkelijk in gebruik. Het enige wat ik nog een beetje een gedoe vind is, dat je het bovenste randje er zelf nog moet afknippen. Dit kan, volgens mij, beter door hier iets te voorzien zodat je dit gewoon kan open 'scheuren' zodat je niet meer door huis moet lopen om de schaar er nog snel bij te halen. Let ook op als je kleine wondjes hebt op je voeten, dit gaat lichtjes prikken en irriteren. Dit staat wel duidelijk vermeld op de verpakking!
Als ik de Expert Socks uit doe voel ik dat de harde plekjes zachter zijn 'geweekt'. Dit is ideaal als voorbereiding op de Magnifeet voetvijl.

Voor

Na!

De Magnifeet voetvijl kan je vergelijken met die van Scholl, alleen vind ik deze professioneler. Niet alleen qua vormgeving maar ook in gebruik. Magnifeet wordt geleverd met 4 afwasbare rolletjes met micromineralen. 2 met grove en 2 met fijnere korrel. Ik gebruik eerst die met de grove korrel voor de hardnekkigste plekjes te verwijderen en daarna stap ik over op die met de fijnere korrel kwestie van 'afwerking'. Je kan die met fijnere korrel ook gewoon gebruiken als je geen hardnekkige eelt hebt of gewoon als je die leuker vind.
De rolletjes draaien rond tegen een bepaalde snelheid die je zelf instelt ( 2 snelheden ) en verwijdert zo verdikte huid en dode huidcellen door ze te polijsten. Het is als het ware een luxe peeling voor je voetjes! Aan je voeten is je huid het dikst en kan ze dus al net iets meer verdragen!




Magnifeet is erg makkelijk in gebruik en je boekt er enorm goede resultaten mee. Met het bijgeleverd borsteltje maak je het toestel na gebruik weer schoon. Dankzij het beschermkapje blijven de rolletjes hygiënisch wanneer je het weer opbergt.



Als laatste vervolledig ik mijn luxe home pedicure met de Rescue Feet crème. Deze zit al langer in het assortiment van GDC. Rescue Feet kalmeert en herstelt de beschadigde huid van je voetjes. De crème draagt bij tot het verbeteren van de structuur van de hoornlaag in de huid en hydrateert de huid en zorgt hierdoor voor extra comfort. Bovendien geeft deze crème een extra fris gevoel dankzij de eucalyptusolie.
De zijdeachtige deeltjes met 'talk effect' vormen een dunne laag die de voet bedekt en vettig houdt waardoor eelt en eeltknobbels door schuren tegen schoeisel vermeden wordt.




Ik moet je natuurlijk niet vertellen welke foto voor en welke foto na mijn voetverwennerij genomen is!

Deze laatste stap maakt het hele proces compleet. Als je niet echt last hebt van erg hardnekkige eelt zoals ik is deze routine genoeg om opnieuw poezelige en zachte voetjes te bekomen! Heb je last van iets hardnekkigere eelt dan kan je deze stappen elke 2 weken herhalen. Uiteraard mag je de Rescue Feet crème elke dag gebruiken.
De foto's die ik gebruik in dit artikel zijn voor en na het gebruik van de Expert Socks, Magnifeet en Rescue Feet en dit slechts 1 keer! Ik hoop dat jullie het goed kunnen zien op de foto's maar het verschil is echt wel groot. Het ziet er niet enkel veel beter en mooier uit maar het voelt ook veel beter! Ik ben absoluut fan van deze luxe voetverzorgingskit!

Het volledige pakket is nu verkrijgbaar bij een GDC schoonheidsinstituut voor de prijs van 174 euro.

Liefs
Sofie
Xxx..






Geen opmerkingen:

Een reactie posten