zondag 8 oktober 2017

Mijn reisverslag van Kreta! Smartline Village Resort & Waterpark

Van 24 tot 29 september ben ik op vakantie geweest in Kreta. Ik had echt maar dan ook écht nood aan vakantie! De zomer was superdruk en zonder één dagje verlof. Mijn blog heeft dan ook een tijdje op een laag pitje gestaan. Ik kies namelijk liever voor minder artikelen die wel kwalitatief zijn dan meer artikelen waar ik niet 100% tevreden over ben. Soit, dit gezegd zijnde over naar the clue want voor de eerste keer ga ik eens een review schrijven over een vakantie en bijgevolg ook over een hotel. Niet omdat ik nu ook travelblogger ben maar wel omdat ik daar gewoon zin in heb!




Op zondag 24 september was het zover! Ik heb er zo naar uitgekeken. De reis die we boekten was een promotie van Neckermann, via stunt van de dag.
Om 3u 's nachts vertrokken we richting Zaventem want we hadden een vroege ochtendvlucht. Om 6u vertrokken we stipt op tijd met het vliegtuig richting Heraklion.
Enkele uurtjes later zijn we geland, na het ophalen van onze koffers en het vervoer naar het hotel, kon onze vakantie echt beginnen!

Het enige waar ik me een beetje zorgen over maakte was het hotel. Ik heb het niet echt 'gekozen', het was dat of niets via de 'stunt van de dag'. Normaal gezien pluis ik alles tot in de puntjes uit en lees ik al tientallen reviews op 'Zoover'. 'Zoover' is een site waar je alle hotels op vind en waar alle hotels op basis van tientallen, soms zelfs honderden reviews een beoordeling krijgen. Ik hecht dus ook enorm veel belang aan dat cijfer van 'Zoover'. Het hotel waar we arriveerden, Smartline Village Resort & Waterpark kreeg van 'Zoover' een mooie score van 8.8, wat dus een erg mooie score is! Officieel heeft het een beoordeling van 4 sterren.

Dit was onze indruk toen we de kamerdeur opende

Toch kon ik mijn teleurstelling niet verbergen toen ik de kamerdeur van onze kamer opende. Dat het hotel niet heel modern was, had ik al door toen we de sleutel van de kamer kregen. Dit was namelijk een doodgewone ouderwetse sleutel, geen moderne kaart zoals nu wel dikwijls gebruikelijk is.
Terug naar de teleurstelling nu! Die kwam op het eerste moment toen ik de kamer zag. Links en rechts van de kamer stond een klein éénpersoonsbed tegen de muur en in het midden van de kamer stond een stoel met een klein tafeltje. Het eerste wat mijn vriend Jeff en ik tegen elkaar zeiden was dat we de bedden tegen elkaar moesten schuiven.





Ik stond daar nog een beetje verdwaasd te staren naar de ruimte toen Jeff me plots riep en zei dat er nog een kamer was. Ik liep meteen verder en zag nog een tweede slaapkamer met een tweepersoonsbed! Ah wat een opluchting!
Gerustgesteld deed ik de terrasdeur open en stelde ik vast dat we een enorm groot terras hadden met zicht op de relax pool en de zee!
Ook de badkamer was niet van de modernste maar alles was proper en dat vind ik het belangrijkste! Ook geen kleine zeepjes die je mee naar huis kan nemen als souvenir, maar wel grote dispensers met handzeep en eentje met shampoo en showergel in de douche. Het douchegordijn is wel iets waar ik me gedurende de vakantie aan gestoord heb, ik vind het niet aangenaam en onhygiënisch. We hadden echter geen keuze want de 'stop' van het bad was nergens te vinden, een bad nemen zat er dus niet in. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik liever douch tijdens vakantie.



Het hotel beschikt over 4 zwembaden. Een kinderbad met allerlei fonteintjes en disneyfiguren voor de kleintjes. Een relax pool voor mensen die liever rust en stilte hebben aan het zwembad. De 'main pool' waar overdag de animatie plaatsvindt en tevens nog een apart kinderzwembadje heeft met glijbaan. Het vierde zwembad was het waterpark. Dit was voorzien van 4 glijbanen en een lazy river. Jammer was wel dat de lazy river iets te lazy was en er geen banden waren voorzien en je dus je eigen matras moest nemen. De andere glijbanen waren wel leuk.




Wij hebben eigenlijk onze volledige vakantie doorgebracht aan the main pool. Hier was overdag wat muziek en regelmatig was het animatieteam aanwezig met leuke spelletjes al dan niet in het zwembad.



Het eten was minder mijn ding! Waarom? In alles maar dan ook in alles waren champignons gedraaid. Stond er iets met 'Vegetables' dan wist ik al dat er champignons inzaten. Ook de pasta's waren bijna allemaal voorzien van champignons. Leuk als je dit graag eet maar minder voor de mensen die ze niet zo graag of helemaal niet lusten zoals ik. De andere zaken waren wel lekker.
Gelukkig was er de kids corner waar meestal wel wat neutraals inzat dat ook ik lustte!
Het restaurant was wel altijd erg proper en verzorgd. Er was ook vrij veel keuze uit verschillende gerechten en deze werden ook constant aangevuld.Het keukenpersoneel was goed op elkaar ingespeeld.


Het drinken was minder. De frisdranken waren uit een soort dispenser waar je je glas moeten tegendrukken en dan gevuld wordt. De frisdranken proefde in de verste verte nog niet als thuis. Ook de cocktails waren voor mij niet echt een schot in de roos! In tegenstelling tot andere hotels, krijg je hier wél alcohol in je cocktail! Misschien zelfs iets te veel om nog lekker te zijn. Het enige wat van smaak nagenoeg hetzelfde was als thuis was het bier en het water.
Ik moet wel zeggen dat ik tegen het einde van de week de goedkope cola smaak al wel wat gewoon was en dit dus wel gewoon bij mijn eten dronk. :)



Het uitzicht van het hotel was niets speciaal, geen reusachtig gebouw bekleed met marmer of andere speciale zaken. Alles was wel heeeeel proper en verzorgd en al het personeel was super super suuuupervriendelijk!
De kamers waren meer in een soort bungalow systeem ingedeeld. Ik zou hier persoonlijk nooit zelf voor kiezen maar het stoorde mij op zich niet. Jeff was zelfs een beetje fan van dit systeem. Ik moet toegeven zo'n hotel dat lijkt op een klein stadje heeft inderdaad ook z'n charmes.
Het enige nadeel was dat wij, om onze kamer te bereiken, echt een stijle berg moesten beklimmen! Ik was elke keer buiten adem als ik mijn kamer bereikte maar dat kan natuurlijk ook aan mijn conditie liggen :D .


Chersonissos by night

De ligging van het hotel was gemiddeld. Het hotel lag een dikke 2 km van het centrum van Chersonissos. Een taxi kostte 7 euro enkel dus besloten we het traject maar te voet te doen. Dit was, als je goed te been bent, zeker te doen. Enkel het eerste gedeelte ( als je in het hotel vertrekt) is niet echt ideaal voor voetgangers. Er is amper licht voorzien en het voetpad heeft ook al z'n beste tijd gehad. Eens je in het centrum bent, zie je het ene leuke winkeltje na het andere. Het leuke aan Kreta is ook dat de verkopers er ook niet opdringerig zijn! De mensen zijn eigenlijk allemaal erg vriendelijk!


& dit was onze reactie toen we terug in de bus zaten richting luchthavan. Helaas zat onze vakantie er al op =( Gaat altijd veel te snel vinden jullie niet?

Conclusie;
Onze kamer werd elke dag netjes gepoetst, onze lakens werden elke dag netjes vervangen en ons bed werd opgemaakt. De kamer was niet supermodern of speciaal maar proper en alles wat je nodig hebt, was er. Blijkbaar zaten wij ook in een familiekamer, vandaar de 2 slaapkamers.
We hebben geluk gehad met het weer, een week vol stralende zon! Dat alleen al volstaat voor een weekje puur geluk met mijn vriend.
De vriendelijkheid van het personeel is zeker een pluspunt in dit hotel! Ook de hygiëne staat hoog in het vaandel bij Smartline Village.
Prijs - kwaliteit hebben wij echt een schitterende vakantie gehad! Misschien wel een beetje kort, want vrijdagochtend moesten we al heel vroeg terug naar de luchthaven. Geef mij maar een dikke week vakantie!
We betaalden 945 euro voor 2 personen All inclusive met bagage en vervoer van en naar het hotel inbegrepen.
Ik ben dus ook met een mooi bruin kleurtje en met een heel tevreden gevoel terug naar België gekeerd.
Wat ik die week dikwijls heb beseft is dat ik enorm graag reis. Ik hou van vakantie en wil dit echt meer doen!


Liefs
Sofie
XoXo



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten