zondag 19 juni 2016

vakantie Tenerife

Na een weekje rust ben ik weer helemaal terug!
Vorige week ben ik namelijk een weekje naar het buitenland getrokken om even tot rust te komen.
Even alles loslaten en gewoon genieten van het moment en de omgeving én het weer natuurlijk! ;)
Ik trok namelijk naar Tenerife, een van de canarische eilanden waar het weer lekker meezat!


El Pico Del Teide
Normaal gezien ga ik ieder jaar naar Turkije waar de hotels prijs/kwaliteit het beste zijn. Gezien de terreurtoestanden sta ik toch wat sceptisch tegenover Turkije dus daarom koos ik dit jaar voor Tenerife!

Ik had jullie gezegd dat ik waarschijnlijk een vlog zou maken maar ik heb dit echter niet gedaan. Ik heb er voor gekozen om echt te genieten en mijn social media even tot een minimum te herleiden.
Diegene die me volgen op instagram, twitter en facebook, hebben waarschijnlijk wel gezien dat ik toch nog hier en daar een fotootje postte van mijn vakantie.

Zicht vanuit onze kamer op het zwembad
Nu ik terug ben en er weer helemaal wil invliegen ga ik jullie via deze weg wat meer vertellen over mijn vakantie. Niet via een vlog maar wel via mijn blog dus ;).

Ik ging naar hotel Jacaranda, gelegen aan de Costa Adeje in het zuiden van Tenerife. Het is belangrijk dat, als je ooit naar Tenerife zou reizen, een hotel zou kiezen in het zuiden. Ondanks dat het een vrij klein eilandje is, kan het weer in het noorden en zuiden sterk anders zijn. In het zuiden regent het bijna nooit, terwijl in het noorden regelmatig een beetje regen valt. De beplanting in het noorden is dan ook heel anders en ook de fruitteelt vind voornamelijk plaats in het noorden.
Dit verschil hebben we te danken aan de vulkaan El Pico del Teide die uiteraard niet meer actief is.
De vulkaan zou namelijk de bewolking van het noorden tegenhouden zodat het zuiden bijna altijd zonnig en warm is.



Na een reis van 4.5uur in het vliegtuig moesten we gelukkig niet lang in de bus om aan ons hotel te raken! Dat vind ik echt een enorm voordeel! Op een kleine 20 minuutjes rijden kwamen we aan in het viersterrenhotel Jacaranda hetwelk sinds enkele maanden bij de keten 'Best Hotels' behoort.



De inkomhal was groots en de vloer was versiert met enorme marmeren tegels. Het personeel aan de receptie was erg vriendelijk en na 5 minuutjes hadden we onze kaart van de kamer al te pakken!

De kamer op zich is niets speciaal. Standaard kamer met bad/douche, tegelvloer en balkon. 2 afzonderlijke bedden dewelke enorm goed lagen maar jammer dat je als koppel niet echt tegen elkaar kan liggen.

Het eten in het hotel was in buffetvorm. Er was een hele ruime keuze en voor ieder wat wils. Mijn favoriet? De pasta uiteraard! Ik heb in mijn hele leven nog nooit zulke lekkere pasta gegeten en eerlijk is eerlijk, ik mis hem nog elke dag! Ook was er voldoende afwisseling, ik heb, buiten de pasta dan, geen enkele dag hetzelfde gegeten.



Het enige minpuntje aan dit hotel is misschien de properheid. De kamers werden elke dag netjes gepoetst en er waren elke dag verse handdoeken, daar kan ik absoluut niets van zeggen. Echter de tafeltjes aan het zwembad waren niet erg proper en af en toe moest je goed kijken als je een glas nam om te drinken want deze werden niet heel netjes afgedroogd.
Ik ben ook geen fan van een douchegordijn! Langs de andere kant geeft het je wel de mogelijkheid om te douchen zonder heel de badkamer onder water te zetten, doch een glazen wand zou ik meer kunnen appreciëren.

Een ander nadeel is misschien de all-in formule. Zeker als je die van een ander land zoals Turkije gewoon bent is deze veel beperkter. Zo zit in de all-in in Turkije echt alles in de prijs! Ook de wifi, kluisje en als je een beetje uitkijkt zit ook de minibar in je all inclusive! In Tenerife werkt dit anders. Slechts enkele drankjes en extraatjes zitten in de all-in. Zo kan je enkel alcoholische dranken nuttigen van het huis (lokale merken) en ook wifi en safe op de kamer zijn nog betalend.
Voor de wifi heb ik nog eens 26 euro moeten neertellen, als je nog het kluisje op de kamer wil gebruiken moet je nog eens 16 euro betalen. Dit zou voor een viersterrenhotel toch wel in de prijs mogen zitten.


We hebben gedurende de week 2 uitstappen gedaan. Eentje naar het Siam park en een naar het Loro park.

Siam park is het grootste en best beoordeelde water pretpark ter wereld! Wow wat was ik onder de indruk van dit park. Op de enkele glijbanen voor de kinderen na heb ik echt elke glijbaan in dit park gedaan en van elke glijbaan was ik even hard onder de indruk! Van een superstijle glijbaan die door een aquarium met haaien gaat tot een trechtervorm waar je in een band met 4 personen door 'gedraaid' wordt, je kan het zo leuk niet bedenken of Siam park heeft het! Om over het enorm golvenbad maar te zwijgen, in 1 woord? Aanrader!
Enorm voordeel dat het park slechts 5 minuutjes van ons hotel ligt!



De tweede uitstap die we gedaan hebben was minstens even fantastisch als het Siam park namelijk ons bezoekje aan het Loro park.
Loro park is een soort dierentuin die je vooral moet bezoeken voor de geweldige shows! Niet alleen de klassieke zeeleeuwenshow en dolfijnenshow maar ook een show met papegaaien en orka's kan je hier bewonderen! De show met de orka's was voor mij echt het hoogtepunt van de vakantie.
Natuurlijk was ik al fan van 'Free Willy' sinds ik een klein meisje ben, maar deze dieren in het echt zien was machtig!



Strandgangers zijn niet echt op hun plek op Tenerife, buiten de aangelegde stranden kent tenerife geen zandstranden. Hotel Jacaranda ligt ook niet vlakbij het strand maar op wandelafstand. Voor mij is dat geen probleem want ik ben helemaal geen strandliefhebber! Geef mij maar het zwembad.
Het is trouwens niet zo dat de hotels hun stukje privé strand hebben daar, gezien de hotels van het strand gescheiden werden door een wandelpromenade.



De wandelpromenade was mijn favoriete plek na het avondeten! Bezaaid met winkeltjes, gezellige restaurantjes en massa's parfumeries kon ik wel genieten van een avondwandeling!
Parfum is in Tenerife trouwens 30 tot 40% goedkoper dan hier in België en het is geen namaak! Ik moet jullie dus niet meer vertellen dat ik me hier dus helemaal heb laten gaan!

Conclusie;
Ik ben mijn hart verloren in Tenerife en ik ga zeker nog terug! Als het kan dit jaar nog!
Als jullie vragen hebben over Tenerife, een van de uitstappen die ik heb gedaan of een andere vraag laat het me dan zeker weten! Reis je binnenkort zelf naar Tenerife? Neem dan ook zeker contact op en dan kan ik je nog wat meer tips geven om het land te bezoeken.



Het is eens iets anders dan een artikel over een beautyproduct, hopelijk vinden jullie dit ook eens leuk om te lezen, laat ook zeker weten of jullie in de toekomst meer van dit soort artikelen willen zien.

Je kan mij altijd contacteren via sofie_mesens@hotmail.com of via een van mijn andere kanalen,
instagram en facebook: beautytestersofie
twitter en youtube: Sofie Mesens
en je kan natuurlijk ook altijd hier een reactie achter laten.

Vergeet ook zeker niet een van mijn vorige artikelen te bekijken waar ik jullie tips geef voor het maken van je koffers!




Liefs
Sofie
xoxo






Geen opmerkingen:

Een reactie posten