woensdag 1 juni 2016

Karaja Planets The Collection

Een tijdje geleden heb ik jullie reeds nieuwsgierig gemaakt naar de producten van Karaja makeup. Ik schreef een artikel over waar de makeup van Karaja voor staat en van waar de naam komt. Het preview artikel van Karaja lees je hier 
http://beautytestersofie.blogspot.be/2016/05/sneak-peak-karaja-make-up.html
vandaag ga ik jullie meer vertellen over enkele producten uit de planets collection! 


Allereerst ga ik de oogschaduw aan jullie voorstellen. Ik kreeg de kleur 4 callisto. Een mooie bruine kleur met gouden deeltjes in! Callisto is een aquacolor oogschaduw. Dat betekend dat je de kleurtjes zowel nat als droog kan aanbrengen. Droog brengen ze semi transparant aan. Goed voor een subtiele ooglook. Bij callisto zie je een mooie gouden gloed over het goud als je de kleur droog over je ooglid smeert. Je krijgt zowaar een duochrome effect!



Als je callisto nat aanbrengt wordt het bruin donkerder en gepigmenteerder. De houdbaarheid is ook beter als je de kleur nat aanbrengt. Ook bij de natte applicatie zie je een mooie gouden gloed waardoor de kleur zijn warmte blijft behouden. 
De oogschaduws uit deze collectie staan bekend om hun kleurschakeringen waardoor ze op hemellichamen gaan lijken. 

De kleuren mengen zich tot een geheel waardoor geen enkele oogschaduw er hetzelfde uitziet en iedereen dus zijn unieke exemplaar heeft. 
De verpakking van deze oogschaduw is een vrij klassieke stevig plastic doosje in de ronde vorm. Het is wel een heel stevig doosje dat tegen een stootje kan. Bovenop het dekseltje staan in zilveren letters het merk gedrukt. 

links zie je de droge applicatie en rechts de natte 
Een ander product dat ik kreeg is de colour mix lippotlood en gloss. 
Ik kreeg dit in de donkerste kleur namelijk nummer 14.

De kleur deed me op het eerste zicht een beetje denken aan de roestkleurige Kylie Jenner lipkleur. 
Op mijn lippen valt de kleur donkerder uit dan het potlood doet vermoeden. Het is een mooie en draagbare kleur. Ik vind het moeilijk om deze kleur te omschrijven. De kleur is bruin met toch wat terracotta erdoor gemixt en toch heeft het ergens ook nog een hintje roze meegekregen. In ieder geval een heel unieke en mooie kleur! 


Wat de verpakking betreft vind ik deze niet speciaal. Aan de ene kant vind je het lippotlood en aan de andere kant zit de lipgloss in de vorm van een 'swirl'. Wel handig om mee te nemen want met 1 accessoire kan je zowel je lippen inkleuren met het potlood als je lippen opfrissen met wat gloss of beide uiteraard. 
De bedoeling is denk ik dat je eerst het lippotlood aanbrengt en daarna de gloss eroverheen doet. 

enkel het potlood
potlood + gloss
Het lippotlood glijd goed over de lippen dankzij de romige textuur. Het lippotlood geeft een matte finish zonder dat deze je lippen uitdrogen of een uitdrogend gevoel geven. Ik vind het potlood op zich al heel mooi. Het valt mij wel op dat het potlood een opvallende geur heeft! Een beetje een mengeling tussen karamel en koffie. Niet storend voor mij maar zeker wel aanwezig! 
Ik geef het potlood heel even de tijd om in mijn lippen te trekken en daarna ga ik aan de slag met de gloss. 

links: lippotlood  midden: gloss  rechts: lippotlood + gloss
De lipgloss zit in de vorm van een 'swirl' in de tube. De swirl bestaat uit 2 kleuren namelijk babyroze en bruin. Door de gloss op je lippen aan te brengen vermengen deze 2 kleuren en brengt het net wat meer frisheid. De kleur word ietsje opgelicht en natuurlijk zorgt de gloss voor de nodige glans. 
Zoals alle klassieke lipglossjes is dit een vrij plakkerige gloss waar ik helaas geen voorstander van ben. 
Ik vind de combinatie van potlood en gloss wel geslaagd en de houdbaarheid is ook best goed! Een kleine snack overleeft hij wel, een grote maaltijd zal om een bijwerking vragen. 


Het laatste productje dat ik mocht ontvangen is de studio liner. De studio liner kan zowel gebruikt worden als eyeliner en om de wenkbrauwen op te vullen. Helaas is de donkerbruine kleur veel te donker voor mijn wenkbrauwen dus daar pas ik voor. 
Als eyeliner vind ik hem wel fijn! 



Wat het leukst is aan deze studio liner is zonder twijfel de verpakking. 
De studio liner bevat in de dop een borsteltje waarmee je het product kan aanbrengen. Ik moet wel zeggen dat je met het meegeleverd borsteltje geen fijne lijntjes kan tekenen, het zal een vrij dikke streep worden. 
Het product zelf heeft een romige textuur waardoor je makkelijk kan aanbrengen en eventueel kan uitschaduwen. De studio liner heeft een heel hoog pigmentgehalte waardoor de kleur mooi en goed dekkend is. Bovendien is de houdbaarheid heel erg goed! Je komt er de hele dag mee door zonder dat je hoeft bij te werken ! 

Bovendien bevat deze studio liner vitamine E en antioxiderende eigenschappen! En dat vinden wij zeker leuk! 

links : studio liner
Conclusie: 
Ik ben eigelijk heel enthousiast over een makeup lijn waar ik nog nooit eerder iets van gebruikt heb. De pigmentatie is goed, aanbrengen gaat makkelijk en de producten hebben leuke verpakkingen. 
Ik overweeg nog om een andere kleur oogschaduw aan te schaffen en ook het contouring poeder steekt mijn ogen uit! Om de lip studio maar niet te vergeten want wat zou ik die oh zo graag proberen! 
Het enige nadeel is misschien dat de producten vrij prijzig zijn en je kan ze ook niet overal krijgen en dat is juist wat veel mensen afschrikt. 

Kennen jullie het merk al? En heb ik jullie misschien warm gemaakt om iets uit deze collectie aan te schaffen ? 
Laat het mij zeker weten 

 Liefs  

Sofie  

Xoxo

* Deze producten werden gesponsord

Geen opmerkingen:

Een reactie posten