maandag 27 juni 2016

Lancaster Tan Maximizer

Zoals jullie weten ben ik onlangs op vakantie geweest naar het warme Tenerife.
De laatste keren dat ik op vakantie ging was ik trouw aan de producten van Corine de farme. Ik ben gek op hun zonneproducten alsook hun aftersun.

Deze keer wou ik eens wat anders en besloot ik de zonnecrème en aftersun te kopen van Lancaster.
ik nam een spf 30 en 15 mee en de Tan Maximizer afstersun lotion.
Ik kan jullie alvast verklappen dat ik helemaal niet tevreden was van een van de producten.
Als jullie de titel hebben gelezen hebben jullie misschien al door over welk product ik niet echt te spreken was, inderdaad de aftersun.




Misschien lagen mijn verwachtingen wat te hoog omdat ik van een medium budget naar een high budget product ging en natuurlijk volgen de verwachtingen dan in dezelfde richting.

De eerste dag op vakantie smeerde ik mij in met een factor 50 van Kiko. Normaal gezien gebruik ik zelf nooit zo'n hoge factor maar gezien ik medicatie had moeten nemen die je zongevoeligheid verhoogd en het de eerste dag, sinds lange tijd was dat ik nog in de zon kwam koos ik toch een beetje voor de zekerheid.
Ik maakte echter de fout om mij enkel aan de voorkant in te smeren (gezien ik toch op mijn rug lag!). Dat was buiten de tijd in het zwembad gerekend. S'avonds ontdekte ik dat ik op mijn rug, meer bepaald tussen mijn schouders verbrand was! Mijn huid was rood en geïrriteerd.
Ik kon dus meteen de proef op de som nemen en mijn nieuwe aftersun uitproberen!



Na mijn douche smeerde ik mijn rug rijkelijk in met de Tan Maximizer van Lancaster. Ook de rest van mijn lichaam voorzag ik van een laagje van deze crème.
Een aftersun is toch speciaal ontwikkeld om de aan zon blootgestelde huid te kalmeren en verzachten en dat is ook precies wat deze aftersun beloofd.

De crème is licht van structuur wat leuk is voor op vakantie. Er is wel een duidelijk parfum aanwezig. Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij deze geur. Langs de ene kant vind ik hem heerlijk zomers ruiken! Echt een zalig exotisch geurtje wat je direct associeert met warme stranden en palmbomen. Langs de andere kant denk ik meteen aan allergische reacties, zeker op een huid die geïrriteerd is door zonnebrand.
De parfum wekte geen reacties op op mijn huid, dat is dus zeer positief!
Wat ik wel heb ervaren is dat de crème te licht is. Een lichte crème brengt makkelijk aan waardoor de crème niet vet aanvoelt en waardoor je jezelf dus zowaar meteen kunt aankleden maar de voeding is gewoon niet voldoende.
De crème trok vrijwel meteen in, wat alleen maar een voordeel is want, zoals ik al zei, moet je niet wachten om je aan te kleden, dat is waar, maar langs de andere kant heb je nooit het gevoel gehad dat er effectief een crème op je huid heeft gezeten.
Het lijkt wel alsof deze aftersun helemaal niets doet.



Ik had echt gehoopt dat mijn rode rug de dag erna toch al een stuk minder rood en geïrriteerd zou zijn. Niets is minder waar. Er was helaas niet de minste verbetering te zien en ik had enorm last van jeuk omdat mijn huid verbrand was natuurlijk.
Het was net of ik had helemaal niets op mijn rug gedaan, terwijl ik de crème zeer rijkelijk heb aangebracht. Echt jammer, want daar neem je tenslotte een aftersun voor mee op vakantie...
Dan heb ik liever een dikke, vette crème die even de tijd nodig heeft om in te werken en die ook effectief is dan een lichte crème waarvan ik het gevoel heb dat die niets voor m'n huid doet.
Jammer want de combinatie van beide zou een match made in heaven zijn.

Nog een bewijs dat deze crème niet helemaal doet wat die moet doen is dat ik de voorlaatste dag van de vakantie begon te vervellen op de plaats waar ik de zonnebrand had opgelopen.
Echt jammer! Daar gaat mijn mooie bruine rug :( !



De Tan maximizer mag ook op je gezicht worden aangebracht wat ik best snap gezien de dunne, waterachtige structuur. Hierdoor is de crème niet te vet en worden de poriën ook niet verstopt, wat natuurlijk weer wel een voordeel is!

De aftersun beloofd je vakantiebruine kleurtje met maar minstens een maand te verlengen. Het is dus de bedoeling dat je hem ook nog elke dag gebruikt wanneer je al thuis bent van vakantie.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel het gevoel heb dat de tan maximizer op dat vlak wel zijn werk doet. Ik ben nu 2 weken thuis en mijn bruine kleurtje zit nog mooi op zijn plaats.
In de Tan maximizer zitten ingrediënten die melanine stimuleren. Dit zorgt voor een mooie bruine teint op vakantie en het behoudt van je bruine kleurtje als je weer thuis bent.



De verpakking is vrij groot maar dat komt ook omdat de bedoeling is dat je je na vakantie blijft insmeren! Je moet dus minstens een maand toekomen met de tube wat wel lukt met een royale 250 ml.
Ik vind het ook leuk dat het een tube is een geen pot zoals sommige andere aftersuns en dit voor het hygiënische aspect.

Conclusie:
Het kalmerende en hydraterende werking van deze crème is in mijn ogen nihil. Zelfs op plaatsen waar ik zeker geen zonnebrand opliep zoals op mijn benen vond ik dat hij niet voldoende hydratatie bood, ik heb op zich al wel een droge huid maar toch.
Van het bruinverlengde aspect ben ik wel fan. Ik heb echt de indruk dat mijn bruine kleur er nu langer blijft opzitten dan anders.
Ik zou deze dus niet kopen om te gebruiken als aftersun maar eerder als extra bodylotion die je voor het slapengaan insmeert nadat je aftersun reeds is ingetrokken.
Ik denk niet dat ik hem opnieuw zou kopen. Zeker voor die prijs had ik meer verwacht.
Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar een aftersun die mijn huid herstelt en voldoende hydratatie biedt zoals die van Corine de farme.

De Lancaster Tan Maximizer is te verkrijgen bij de parfumerie en kost om en bij de 25 euro

Hebben jullie deze aftersun al eens getest?
Of zijn jullie fan van een ander merk?
Laat het me zeker weten in de comments.

Liefs
Sofie
XoXo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten