woensdag 30 mei 2018

Bourjois Rouge Edition Velvet

Bourjois heeft al heel wat lipsticks op de markt gebracht. Deze keer komen ze opnieuw met een innovatieve liquid lipstick op de markt. Wat deze zo speciaal maakt? De fluweelzachte textuur! Ik testte deze lipstick in de kleur n16 Honey Mood




Lipsticks blijven op make-up vlak toch mijn verslaving.. Elke keer als een merk een nieuwe lijn uitbrengt waar ik tevreden over ben, krijg ik het gekke idee om de hele collectie te willen verzamelen. Gelukkig ben ik al tot besef gekomen dat dit niet zo realistisch is haha :D.

Over naar de lipstick nu. Ik begin graag bij de textuur van deze lipstick de velvet formule van Bourjois is vernieuwend en voelt inderdaad verrassend zacht op de lippen. Zo zacht zelfs dat ik niet kon stoppen met mijn lippen over elkaar te wrijven wanneer ik deze lipstick had aangebracht. Echt zalig dit! Na enkele ogenblikken vergeet ik zelfs al dat ik lipstick draag, zo zacht en licht is de textuur! Net alsof je gewoon een lippenbalsem op je lippen hebt!
Het duurt eventjes voor de lipsticks volledig opgedroogd zijn op je lippen en zelfs wanneer ze droog zijn geven ze, in tegenstelling tot andere matte lipsticks, nog wel een klein beetje af. Langs de andere kant krijg je zeker geen droog gevoel op je lippen en krijg je wel een mooie matte finish.



Bij het aanbrengen van deze lipstick ruik ik wel een vrij chemisch geurtje, net verf! Minder puntje van deze lipstick.
Een ander ding dat ik wel merk is dat de kleur in het echt feller is als ze in de tube doet vermoeden. Ik dacht dat Honey Mood een nude peachy kleurtje was maar in het echt is die bij mij net iets feller en iets meer oranje, wel nog steeds mooi hoor!



Ik moet toegeven dat ik al gemengde dingen gelezen had over de pigmentatie en de dekking van deze lipsticks, in het bijzonder over deze kleur ( de donkere kleuren zouden een betere en gelijkmatige dekking hebben) Ik breng hem vervolgens dus ook aan in 2 laagjes op mijn lippen. Het werkt wel maar ik moet inderdaad toegeven dat de kleur op sommige momenten toch wel een beetje vlekkerig overkomt, zeker op de drogere plekjes van je lippen. Ik raad dus zeker wel aan om je lippen eerst goed te scrubben, te hydrateren en ook om een lipliner te gebruiken.



De houdbaarheid van deze lipstick is zoals Bourjois beloofd, erg goed! Hij blijft uren zitten en overleeft gemakkelijk een kleine snack en drankje. Daarna slijt hij geleidelijk aan af. Hij laat als het ware een soort 'stain' na op je lippen.

De verpakking van deze Rouge Edition Velvet is dezelfde als zijn voorganger. Dezelfde grootte van huls en de applicator is ook erg zacht en werkt fijn. Wat ik extra leuk vind aan deze verpakkingen is dat ze semi transparant zijn en je dus zo de kleur van de lipstick er door kan zien.

De Bourjois Rouge Edition Velvet lipsticks zijn o.a. verkrijgbaar bij Kruidvat voor 14.19 euro

Liefs
Sofie
Xx..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten