maandag 21 mei 2018

Sorbetto Rosso van Escada het perfecte zomergeurtje!

Zomer komt eraan! Temperaturen stijgen en onze kledij wordt lichter, ook mijn parfum pas ik aan aan onze zomerse temperaturen.

Mijn zwaardere eau de parfums wissel ik al eens in voor wat luchtigere eau de toilette. Toch wil ik niet afdoen aan kwaliteit en ga ik dus op zoek naar kwalitatief, frisser geurtje dat toch zijn zoete toets niet verliest.





Zoals jullie weten ben ik absolute fan van zware en zoete parfums. In de zomer laat ik dat zware liever achterwege, dat past niet echt bij de zomer vind ik, tenzij je naar een avondfeest moet, dan kan het wel. Overdag mag het van mij net iets luchtiger en mag er zelfs een fris tintje in mijn parfum zitten.

Mijn nieuwe favoriet voor op de warme dagen? Sorbetto Rosso van Escada. Deze eau de toilette blijft goed hangen zonder overweldigend te zijn en geeft je een fris en 'pas uit de douche' gevoel. Sorbetto Rosso doet je denken aan het dolce vita van Italie, de geur van deze edt brengt je meteen in zomerse sferen. De geur van watermeloen zorgt voor de fruitige toets terwijl zoete citrusvruchten een lichte frisse hint geven aan deze edt. Zeezout tenslotte zorgt voor een fris en zomers effect. Door het grote contrast in de top en basisnoten heeft dit parfum een hele speciale uitwerking die van persoon tot persoon verschillend is.





Ik geef je wat meer info over de tonen in deze parfum:

- In de basis vinden we musk, praliné en amber. Musk en amber zorgen voor een iets mannelijker effect en maken deze edt niet té luchtig. De geur van praliné maakt deze parfum lekker zoet.

- In het hart zorgen aardbei, appel en vooral watermeloen voor een fruitige toets. Rozen, hedionen (bloemensoort) en tiarébloemen zorgen voor een bloemige toets. Tenslotte zorgen zeezout en waterige noten voor wat frisheid en luchtigheid.

- De topnoten in deze edt betreffen peer en mandarijn. Deze bevestigen de frisheid en het fruitige zonder overheersend te zijn.



In eerste instantie komt de geur van watermeloen het meest naar boven. Iets daarna komen de zoete citrusgeuren opdagen en tenslotte blijft er een frisse maar tegelijk ook zoetige geur tevoorschijn die niet té fruitig meer is voor mij. Het is even wennen want deze parfum is niet te vergelijken met andere parfums die ik al gehad heb, of het nu eau de parfums of eau de toilettes zijn.





De geur doet mij initieel ook een beetje denken aan een rosé wijntje of aan een fruitige cocktail met wat rietsuiker, verfrissend, fruitig, zoet en zomers!



De verpakking van deze parfum is een glazen flacon met roze en blauw die in elkaar overlopen. De merknaam staat te lezen in fuschia letters terwijl de naam van de parfum Sorbetto Rosso sober wit wordt gehouden. Hieronder staat nog een schijfje watermeloen afgebeeld om het hoofdingredient van deze parfum tot uiting te laten komen. De zilveren dop beschermt de verstuiver en het geheel oogt simpel maar elegant.



Deze parfum is verkrijgbaar bij Ici Paris Xl en is verkrijgbaar in 3 formaten;

30 ml: 24.90 euro

50 ml: 49.90 euro

100 ml : 63.90 euro

Liefs 
Sofie 
Xx..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten