woensdag 22 maart 2017

Sisley Crème Réparatrice

Jullie kennen hoogstwaarschijnlijk de alom bekende crème réparatrice van Sisley voor het gelaat al wel! Wisten jullie ook dat deze versie er ook bestaat voor je lichaam? En dat deze crème réparatrice soin hydratant pour le corps pas vernieuwd werd? 
Ik vertel jullie er alles over in dit artikel.

De crème réparatrice voor het lichaam heeft eigenlijk dezelfde functie als die voor het gelaat; herstellen, voeden en beschermen tegen invloeden van buitenaf. Natuurlijk zitten er in beide producten andere ingrediënten , wat logisch is want je gelaat heeft andere noden dan je lichaam. 
Wat hier zo bijzonder aan is? deze bodylotion voed niet enkel de huid maar zorgt er voor dat de hydratatiemechanismen het vocht in de huid beter vast houden en vochtverlies op die manier dus vermijden. Dit betekend dat je huid langdurig gehydrateerd is en het ook blijft! Een uitgedroogde huid is zeer kwetsbaar dus willen we dat ten alle tijden vermijden.



De ingrediënten die hiervoor zorgen zijn Jioh- en wortelextracten en een cocktail van dorstlessende bestanddelen. Een oplossing van biosaccharide, verkregen uit mais en soja dragen bij tot een maximale hydratatie en een afgeleide van tarwesuiker bevordert het vasthouden van dat vocht in de hoornlaag van de huid.



Een kastanje-extract zorgt ervoor dat vochtverlies tot een minimum wordt beperkt. Het zorgt er tevens voor dat de lipidebarrière van de huid constant blijft en verstevigd de hoornlaag. Op die manier kan het vocht optimaal worden opgenomen en behouden. 

Karitéboter, andiroba-olie, allantoïne (werkt herstellend) en phytosqualaan (een soort olie die op natuurlijke lipides lijkt) zorgen voor voedende, verzachtende en herstellende werking voor een optimaal comfort. 

De bedoeling van dit product is om het te gebruiken op huid die werd blootgesteld aan buitenlucht en zon maar de crème is zo zacht en luchtig dat ik gewoon mijn hele lichaam erin hul!
Ik heb, zeker in de winter, dikwijls last van droge benen. Zo droog dat ik een witte schijn over mijn benen krijg en ze soms echt verschrikkelijk gaan jeuken. Eender welke bodylotion met voedende bestanddelen zal soelaas bieden voor mijn probleem, maar voor hoelang? 

Deze van Sisley zorgt ervoor dat het probleem meteen wordt verzacht maar ook wordt aangepakt! En dat maakt juist het verschil met andere producten. 

De textuur van deze crème is zoals ik al zei luchtig, zacht en een beetje boterachtig. Het versmelt met de huid en trekt vrij snel in zonder een vettige laag achter te laten. Bovendien ben ik fan van de subtiele frisse geur die het product meedraagt. Ik begrijp nu waarom Sisley deze crème een oase vol frisheid in het hart van de opperhuid, noemt.




Ik ben fan van het product! Het enige nadeel aan dit product is dan ook de prijs. Voor deze parel waar 200 ml inzit betaal je 122.50 euro. 
Beter dus niet royaal over je hele lijf smeren maar gebruiken op de zones die effectief beschadigd zijn door vrije radicalen en luchtvervuiling en een echte hydratatieboost kunnen gebruiken.


Mijn vorige artikels over de nieuwigheden van Sisley al gelezen?
Ik schreef al een artikel over het evenement zelf en over de nieuwigheden van de make-up van Sisley!



Liefs 
Sofie 
XoXo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten