dinsdag 28 maart 2017

Marc Inbane Natural Tanning Spray

De zomer komt eraan! Tijd om leuke topjes en jurkjes weer uit de kast te halen dus. Helaas komen we dan ook vaak tot de conclusie dat onze huid nog niet helemaal lenteproof is. Ik vond dat vooral mijn gelaat en hals in deze tijd van het jaar wel wat extra kleur kon gebruiken. Ik testte een tanning spray van Marc Inbane
Hoe vreemd het ook is, als ik naar de zonnebank ga of in de zon zit, bruinen mijn gelaat en hals nooit mooi mee. Nu mijn haren terug wat donkerder zijn, krijg ik regelmatig de vraag of ik mij wel goed voel. Niet erg leuk als je je inbeeld dat ik mij prima voel maar dat mijn gezicht gewoon veel te bleek ziet voor de tijd van het jaar en naar gelang de rest van mijn lichaam.

De tanning spray van Marc Inbane zie ik als de perfecte oplossing voor mijn probleem!



Jullie kennen dit merk misschien nog niet ? Ik geef jullie kort een woordje uitleg over het ontstaan van dit merk.
Het merk is geboren en getogen door een Nederlands gezin. Na het missen van hun vlucht op de luchthaven van Amsterdam, zaten Ingo, Bart en Nele, wachtende op hun volgende vlucht , de tijd een beetje te veraangenamen met het observeren van mensen die voorbij wandelden. Al snel viel hen op dat de mensen die terug kwamen van vakantie en een gebruinde huid hadden, er beter en gezonder uitzagen.



Door een druk leven, beperkte zonuren en schadelijke UV stralen in eigen land is het vaak moeilijk om, zonder op vakantie te gaan, een mooie en natuurlijke bruine teint te verkrijgen en te behouden.
Zo hebben INgo, BArt en NEle hun namen door elkaar gehaald en Marc INBANE tot geboorte gebracht.
Ze ontwikkelde een tanning spray die gemakkelijk, gezond en veilig is! Bovendien kun je dankzij deze tanning spray het hele jaar door van een mooie bruine teint genieten.

Ik kreeg de travel set van hen, de inhoud hiervan is de tanning lotion (50ml) de kabuki kwast en een prachtige handgemaakte clutch. Daarnaast kreeg ik ook nog 'glove' om de tanning spray aan te brengen op je lichaam.
Ik bespreek nu voor jullie de producten;



* De tanning lotion van Marc Inbane belooft een mooi en natuurlijk resultaat en dus geen worteleffect wat ik toch wel erg belangrijk vind als ik het op mijn gelaat ga gebruiken! (Laat dit nu net de reden zijn waarom ik andere zelfbruiners liever skip op mijn gezicht!) Bovendien is het product makkelijk aan te brengen, droogt het snel op en blijft je kleurtje ongeveer een 5-tal dagen goed zitten. Je krijgt een egale en vlekkeloze bruine kleur, het is geschikt voor alle huidtypes + ook voor je hele lichaam. Het is zuinig in gebruik, werd dermatologisch getest en vrij van parabenen!
Er zitten verzorgende bestanddelen zoals Aloë vera en Ginkgo in.
Aloë vera kennen we allemaal al wel van de verzorgende en helende bestanddelen. Ginkgo is ook een erg verzorgend ingrediënt. We kunnen het zien als een soort vitamine complex. Het zorgt voor een betere bloeddoorstroming wat maakt dat het product beter opgenomen wordt, het verhoogt ook de energiestofwisseling en remt de huidveroudering. Bovendien verlaagt het ook ons stressgehalte wat de dag van vandaag mooi meegenomen is.

Het gebruik hiervan is zeer eenvoudig en met de instructies op de flacon zou het iedereen moeten lukken je huid te voorzien van een mooie bruin kleurtje:
- goed schudden voor gebruik
- spray ca. 30cm van je huid
- gelijkmatig sprayen in korte snelle bewegingen
- geen langzame S- bewegingen
- droogtijd 10 à 15 min. U kunt met een föhn de droogproces versnellen
- geniet van uw vakantiekleur



Ik kan je alvast verklappen dat het niet alleen makkelijk klinkt maar dat het dat ook daadwerkelijk is!

De verpakking dan. Buiten de prachtige handgemaakte en superhandige clutch die meegeleverd is bij de travel kit zit de kabuki kwast in een kartonnen doosje met een plastic hulsje, ik bewaar hem er nog altijd in omdat ik dat handig en hygiënisch vind. De sprayflacon is zwart met zilveren dop en wit opschrift, een strak en modern design dat er mooi en luxueus uitziet. De glove zit verpakt in een klassieke plastic verpakking die, zoals het volledige gamma van Marc Inbane, hetzelfde strakke design heeft. Het zwart met witte letters straalt klasse en luxe uit vind ik persoonlijk. Well done! want zoals jullie weten, is verpakking toch wel belangrijk voor mij ;).



* In de travel set is ook nog de kabuki kwast bijgeleverd. Deze is ontwikkeld om de tanning spray gelijkmatig te verdelen over je gelaat. Dit voelt ook gewoon een beetje beter en luxueuzer maar werkt ook gewoon leuker én makkelijker.

Deze kwast is ontworpen door professionele visagisten en is uitermate geschikt voor zowel vloeibare als poederproducten aan te brengen. Dankzij de unieke behandeling dat deze brush gekregen heeft, absorberen de haren enkel een minimum aan product wat ervoor zorgt dat je het product gelijkmatig kan verspreiden over je gelaat en je dus een egaal resultaat krijgt. Bovendien verspil je dus geen product op deze manier en zorgt het voor een langere levensduur van je kwast.



De haartjes van deze kwast hebben tevens een hypoallergene en antibacteriële behandeling ondergaan wat ervoor zorgt dat deze kwast geschikt is voor elk huidtype, ook voor diegene met een gevoelige huid zoals mij.

Wat leuk is aan deze kwast is dat je de tanning spray ook rechtstreeks op de haartjes van de kwast kan sprayen en dan pas aanbrengen op je gelaat (gebruik snelle en vloeiende bewegingen) , zo heb je meer controle en kan je je kleurtje mooi opbouwen en blenden. Bovendien vind ik het maar eng om met zo'n bus recht naar mijn gezicht te sprayen. Op deze manier kan je ook andere plaatsen op je lichaam makkelijk even bijwerken met deze kwast indien je ergens een plekje bent vergeten of uitblenden indien je ergens te enthousiast hebt gesprayd.


* Voor de rest van het lichaam heeft INBANE de glove ontwikkeld. Deze glove is dankzij de fijne en geperfectioneerde microvezelstructuur ideaal om de spray egaal te verspreiden over je lichaam.
Dankzij deze glove kun je nu ook op moeilijk bereikbare plaatsen zoals de achterkant van je armen en benen een mooie bruine kleur bekomen zonder strepen en vlekken.



Je kan kiezen hoe je de tanning spray op je lichaam aanbrengt. Ofwel spray je rechtstreeks op het lichaamsdeel dat je gaat behandelen en werk je het verder in met de glove door vloeiende bewegingen te maken op je huid. Ofwel spray je de tanning spray over de glove en ga je zo met vloeiende bewegingen over het lichaamsdeel dat je wil voorzien van een mooie vakantiekleur. Ik prefereer het laatste!



De glove voelt superzacht en comfortabel aan en pluist niet, ze mag gewassen worden op 30 graden
en is voorzien van een handig ophanglusje. Doordat de glove tweezijdig is, is ze geschikt voor zowel links- als rechtshandigen.


Mijn Ervaring:

Hoe mooi bepaalde merken hun beloftes ook kunnen maken, ben ik nog altijd een beetje voorzichtig met producten die ik op mijn gelaat aanbreng.
Ik begon dus met een kleine hoeveelheid aan te brengen op de kwast en zo op mijn gelaat. De kwast voelt inderdaad superzacht aan op mijn gelaat en verliest geen haartjes ! Bij het aanbrengen komt er direct een bruine glow over mijn gelaat. Dit is makkelijk want zo kan je zien waar je al geweest bent en waar nog niet. Bovendien vind ik dit handig omdat je direct een instant effect krijgt, zonder dat je uren en uren moet wachten op een bruine gloed. Ik merk ook meteen dat het heel makkelijk is om je kleurtje mooi uit te blenden. Al snel krijg ik meer vertrouwen en probeer ik toch een beetje te sprayen richting mijn gelaat. Daarna werk ik dit ook in met de brush en bouw ik mijn eerste laagje op met een tweede voor een echt sunkissed resultaat.

links zie je mijn gelaat voor de tanning spray. Rechts zie je het resultaat met de voorzichtige behandeling van het product op de kwast. Zoals jullie zien ziet mijn huid er een stuk egaler en gezonder uit! 

Hier zie je het resultaat na mijn spray sessie rechtstreeks op mijn gelaat. Jammer genoeg krijg ik het echte resultaat niet op foto vastgelegd want in real life ziet het er nog mooier uit! Hiervoor zullen jullie zelf moeten proberen!

Omdat het contrast met mijn hals en borst nu te groot was, spray ik nog snel een beetje op die zones en werk ik dit in met de glove. Ook deze voelt zo zacht en fijn dat ik er maar mee over mijn hals bleef wrijven! Het resultaat? Een supermooie bruine gloed over mijn gelaat, hals en borst alsof ik net een weekje in de zon heb gezeten! Enkele uren nadat je het product hebt aangebracht ontwikkeld de kleur zich nog een tikje meer voor een mooier en 'dieper' resultaat. Het enige puntje van kritiek dat ik kan geven op dit product is dat enkele uren na het aanbrengen ik een lichte 'zelfbruiner geur' waarneem. Deze geur blijft nog enkele uren hangen maar is voor mij persoonlijk niet storend.

Wist je dat Marc Inbane ook producten levert voor spray tans uit te voeren? Professionele kwaliteit gegarandeerd dus!
Buiten de mooie bruine kleur, ziet mijn gelaat er ook gewoon veel egaler en gezonder uit! Dat kan je zelfs zien op de foto's (geen highliter of andere makeup aangebracht voor alle duidelijkheid!)
Wauw ik ben absolute fan van dit product en raad het iedereen die ik ken (en niet ken ;) ) aan!



De travel kit bevat de kabuki kwast, een tanning spray van 50ml en een kabuki kwast en kost 39.95 euro. De glove is apart te koop en kost 9.95 euro.
Alles is te koop op www.marcinbane.com

Liefs
Sofie
XoXo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten