donderdag 12 januari 2017

Germaine de Capuccini

Germaine de Capuccini laat misschien niet direct bij iedereen een belletje rinkelen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet heel bekend was met het merk. Tot ik vorig jaar uitgenodigd was op een presentatie van hen waarin ze hun nieuwe productlijn de Timexperts SRNS global anti-age voorstelde.



Ik werd uitgenodigd in het business gedeelte in de Kinepolis Antwerpen waar ik warm verwelkomt werd met een goodiebag en waar lekkere drankjes en snacks stonden te wachten. 
Ook konden we meteen kennis maken met de nieuwe producten. 




Even een klein beetje achtergrond over het merk zelf. Germaine de Capuccini werd opgericht door de Spaanse Carmen Vidal in 1964. Germaine de Capuccini valt, door zijn natuurlijke ingrediënten en steeds vernieuwende technologieën onder de top 5 van de internationale cosmetica merken. 
Germaine de Capuccini wordt gebruikt in kwalitatieve hotels en schoonheidsspecialisten en is ook enkel daar te koop. 




Het logo van Germaine de Capuccini, de zwaan, is bedacht en ontworpen door Carmen Vidal zelf. Het staat symbool voor waar de producten voor staan: elegantie, sereniteit, schoonheid en zuiverheid. 
Innovatie, integriteit, kwaliteit en professionaliteit zijn de waarden van het merk die ze al van het begin hoog in het vaandel dragen. 
Wereldwijd wordt Germaine de Capuccini in meer dan 80 landen verdeeld! 
Germaine de Capuccini heeft een brede waaier aan producten en werkt met exclusieve methoden die doorgedreven resultaten tot gevolg hebben. GdC werkt aan elke esthetische behoefte en gaat alle uitdagingen aan die schoonheidsspecialistes tegenkomen in hun beroep. Hun producten hebben dan ook effectieve formules en aangename texturen. Met een gamma uit 25 lijnen en meer dan 400 producten voor ieder wat wils. :)



In België wordt het merk verdeeld door Saisons. Zij verdelen niet enkel het merk maar geven ook opleidingen en workshops voor schoonheidsspecialisten. 
CEO en founder Micheline Aerts - Van de Voorde is al jaren bekend in de beauty en welness sector. 
Ze ging op zoek naar een merk dat aan haar verwachtingen voldeed en kwam terecht bij GdC. 
Ze zocht naar een innovatief, modern merk van een uitzonderlijk niveau dat professionalisme, know-how en kwaliteit hoog in het vaandel draagt. Laten die laatsten nu net dé waarden zijn van het merk Germaine de Capuccini. Een samenwerking die dus niet succesloos blijft.. 

Groepsfoto van het event 
Het valt mij tijdens het evenement op hoe persoonlijk Micheline omgaat met de mensen aanwezig op het evenement. Ze kent bijna alle schoonheidsspecialistes die haar merk verdelen persoonlijk! 
Misschien wat cliché maar ik had een totaal ander beeld van een CEO voor ik Micheline ontmoette. Ze is zacht, supervriendelijk en sympathiek. Na het evenement mochten we genieten van een heerlijke maaltijd en kwam Micheline kennis maken met enkele nieuwe meisjes en enkele bloggers. 

Micheline tijdens het event

Nu over de producten zelf. 
Ongeacht het leuke en leerrijke evenement, wist ik al snel dat deze producten niet voor mij bestemd waren. Het gaat hier over anti-aging producten. De bestaande Timexpert SRNS-lijn wordt uitgebreid met de pro 60+ crème. 
In samenspraak ontving ik toch enkele leuke producten en liet ik deze testen door niemand minder dan mijn mama :). 
Ze heeft al vrij veel ervaring met anti-ageing producten en kan mij dus perfect bijstaan om toch een goed beeld te krijgen van deze producten en hun werking.  



Wat is er speciaal aan deze nieuwe producten? Deze aangepaste gelaatscreme is verrijkt met het innovatieve ingrediënt Epigenol.
Wat is epigenol? 
epigenol is een geavanceerd ingrediënt op basis van nieuwe wetenschappelijke epigenetica en werkt als een schakelaar en zet uitgeschakelde genen terug aan het werk. Het zorgt er dus voor dat er meer eiwitten worden aangemaakt waardoor lijntjes, rimpels en huidverslapping verminderen. 
Verder zorgt het ingrediënt RC- advanced voor versteviging en bescherming (denk aan vervuilde lucht)  van de huid. Verder bevat deze crème nog een cocktail regenererende en depigmenterende ingrediënten waaronder hyaluronzuur. 







Mijn mama testte deze crème een tweetal weken, tot het potje leeg was. (dit was geen full size voor de duidelijheid ;) ). 
Dit zijn haar ondervindingen:
De crème heeft een fijne geur en goede textuur waardoor de créme goed aanbrengt. De textuur is vrij dik maar dringt wel snel in de huid. Haar huid voelde zijdezacht aan en bleef de hele dag gehydrateerd zonder vettig aan te voelen. Een vermindering van rimpels en fijne lijntjes was er helaas niet. Volgens mij is dit ook niet mogelijk door gewoon een crème te gebruiken. Mijn mama heeft in ieder geval nog nooit een product gebruikt waardoor haar rimpels of lijntjes werden vervaagd. 
Ook was de testperiode vrij kort (2 weken). 
Er zaten ook enkele staaltjes bij van de sleeping cure (glazen ampulletjes) en oogcrème om s'nachts aan te brengen. 
Door de ampullen slechts 2 dagen te gebruiken merkte mijn mama al wel dat er minder roodheden waren in haar gezicht. Ook maakte het haar huid gladder en zachter. De huid zag er in combinatie met de crème veel gezonder uit, vlekjes en een doffe teint worden opgelicht!
De oogcrème voelde ook heel prettig en brengt goed aan maar ook hier was er geen 'vervaging' van de rimpels of fijne lijntjes zichtbaar, laten we eerlijk zijn, zonder facelift kan je gewoon geen product in een potje krijgen dat hier wel voor zorgt volgens mij...
Voor de rest zijn deze producten zeker aan te raden voor de rijpere huid! 



Prijzen: 
intensive recovery cream 50ml: 80 euro
night high recovery comfort cream 50ml: 75 euro
repair night progress eye 15ml: 74 euro
sleeping cure 10 x 2ml: 64 euro

Tenslotte wil ik de mensen van Saisons bedanken voor de leuke samenwerking! Hopelijk in de toekomst meer van dit merk! :) 


Liefs 
Sofie 
XoXo