dinsdag 1 maart 2016

Urban Decay Gwen Stefani Blush Palet

Een tijdje geleden besloot ik om voor de eerste keer eens iets nieuws te proberen. Ik stapte volledig uit mijn comfortzone en besloot om mezelf een oogschaduwpaletje van een high end merk aan te schaffen.
En welk merk is nu het merk bij uitstek als het aankomt op kwaliteitsvolle oogschaduwpaletjes ?
Juist Urban Decay!
Wou het toevallig nou niet dat er net een Limited edition op de markt kwam van Urban Decay en niet zomaar een, een samenwerking met popicoon Gwen Stefani.
Het palet was heel herkenbaar Urban Decay met een hint van de typische 'naked' colors maar er zaten ook enkele sprankelende kleuren bij!
Ik was zo tevreden over dit palet dat ik ook besloot het blush palet te kopen dat voortvloeide uit dezelfde samenwerking tussen Urban Decay en Gwen Stefani.



Gwen Stefani is altijd al een opvallend popicoon geweest! Buiten haar goede muziek binnen popgroep No Doubt en solo was Gwen ook altijd een stijl- en mode-icoon. Vele vrouwen en meisjes zagen haar als het voorbeeld als het aankwam op mode en make-up!
Des te meer dat de samenwerking tussenbeide uitdraaide op exclusieve en felbegeerde pronkstukken in make-up land. Het oogschaduwpalet was dan ook in een mum van tijd uitgeput, alsook het blushpalet dat ik vandaag voor jullie ga reviewen.



Vooraleer ik met jullie de kleurtjes uit het palet ga overlopen wil ik het even uitgebreid hebben over de verpakking!
De verpakking is, net zoals de blushes zelf, zowel kleur als textuur ontworpen door Gwen herself. In samenspraak met Urban Decay off course.
het goud met zwarte doosje met opschrift UD Gwen Stefani is erg fancy en schreeuwt luxe! Op de achterkant van de kartonnen huls vind je al een voorsmaakje van de blushes.
Als je het karton verwijdert vind je een zeer stevig doosje in goud en wit. Een witte box met gouden bolletjespatroon maakt het geheel wat gesofisticeerd en chic!
Het is een vrij zwaar palet dat magnetisch sluit.
Ook op het doosje is aan de bovenkant een soort van zegel voorzien met dezelfde opschriften als op het karton.



Als men het palet opent komen de prachtige kleuren je tegemoet! Het palet bestaat uit 6 blushes waarvan ik persoonlijk vind dat er een highliter en een contourkleur tussenzit.



Buiten de knallende kleuren is de spiegel ook meteen een eyecatcher. De spiegel heeft de volledige grootte van het palet en rechtsonderaan is een van Gwen's favoriete quotes aangebracht nl. 'Magic's in the makeup'.




Wat meteen opvalt is dat de blushes allemaal een naam gekregen hebben. Leuk detail, alle namen zijn songtitels van nummers van Gwen of haar groep No Doubt.
De bovenste rij is gevuld met deze 3 kleuren; cherry, easy en angel. Op de onderste rij vinden we lo-fi hush en oc.

cherry, easy en anger


* Cherry: een mooie tint roze die iedereen staat, mooi bij zowel lichte als donkere huidskleuren. Deze blush heeft een ietwat satin finish. Niet heel veel glans maar ook niet supermat.

* Easy: een donkere dieproze tint die heel gepigmenteerd is. In de dieproze tint komen hier en daar wat gouden shimmers tevoorschijn die zorgen voor een gezonde 'glow' bij het aanbrengen.

* Angel: dit is wat mij betreft eerder een highliter dan een blush. Met een goede dosis shimmer en de lichtgouden kleur is deze perfect voor het aanzetten van je jukbeenderen.



* Lo-fi: deze is dan meteen de contour kleur of matte bronzer uit dit palet. Ik ben enorme fan van deze kleur! Met deze kleur kun je een hele subtiele contour tekenen die toch zichtbaar is. Kortom de perfecte kleur om een natuurlijke schaduw te creëren net onder je jukbeenderen.

* Hush: mijn favoriete kleur uit dit palet! een zacht oudrozige tint met veeeel shimmers! Je hebt absoluut geen highliter meer nodig als je deze blush aanbrengt. Ik vind dit echt een 2 in 1 product dat meteen zorgt voor zowel kleur als glans op je wangen! Toppertje!

* Oc: Dit vind ik een moeilijke, is het nu een blush of een highlite poeder? Het lijkt wel een soort duochrome kleur die wisselt tussen lichtroze en perzikkleur voorzien van een goed laagje glans. Ik moet nog wat experimenteren om te zien wat ik juist met deze kleur kan :).

Lo-fi, hush en Oc





Ik heb echt hemel en aarde moeten verzetten om dit palet nog te kunnen bemachtigen, ook dit was in een mum van tijd volledig uitverkocht!
Ik heb letterlijk half België afgebeld om uiteindelijk nog eentje te kunnen vinden, oef! Dit zegt nogmaals hoe gewild deze producten van de Gwen Stefani lijn zijn!
Eerlijk is eerlijk het palet is zijn geld (én mijn moeite) meer dan waard!
Je krijgt echt 6 mooie blush / highlite en contourkleuren die elk op zich erg mooi en uniek zijn.

Swatches met flits

swatches zonder flits


Ik ben fan en ben zelfs van plan om nog snel een lipstick uit deze LE lijn aan te schaffen!
Je krijgt de typische Urban Decay kwaliteit met vrolijke en persoonlijke twist van Gwen Stefani, wat wil je nog meer?
Misschien iets meer stock UD, zelfs voor een limited edition was deze wel erg snel uitverkocht.




Liefs
Sofie
Xoxo





Geen opmerkingen:

Een reactie posten