woensdag 16 maart 2016

Donna by Valentino

Degene die mijn blogs lezen of mijn filmpjes op youtube bekijken weten ondertussen al wel dat ik een echte parfumaddict ben.
Mijn passie voor parfum gaat misschien zelfs iets verder dan die voor make-up.
Ik koop dan ook regelmatig een nieuw geurtje maar wat nog veel fijner is, is het herontdekken van bepaalde geurtjes die je reeds in je bezit hebt.




Zo ben ik nu echt fanatiek verslaafd aan de Valentino Donna. Dit parfum valt onder de categorie bloemige chypre geur.
Deze geur heeft alles wat ik van een parfum verwacht. De geur is zoet, lieflijk maar toch karaktervol tegelijk.
Dit komt uiteraard door het mooie samenspel van ingrediënten.



In de basisnoten vinden we patchoeli, leer en vanille.
Patchoeli valt onder de categorie bomen en mossen en zorgt voor een oriëntale en houterige noot terwijl leer (categorie muskus, amber) zorgt voor het sensuele en ook voor een tikje mannelijkheid. Vanille valt onder de categorie kruiden en zorgt voor de nodige zoetheid.

In de hartnoten komen de iris en de Bulgaarse roos voor de nodige bloemige toets zorgen. Iris is een elegante en zachte geur die het stoere van het leder terug wat lieflijker maakt. Bulgaarse roos zorgt voor een klassieke en herkenbare toets.

In de topnoot brengt bergamot voor de nodige frisheid. Bergamot is een citrusvrucht die zorgt voor een zoete fruitige geur met een kruidige toets.



Als je deze ingrediënten bekijkt verbaast het mij helemaal niet dat deze geur een van mijn favorieten allertijde is. Als ik al mijn parfums vergelijk zit er bijna overal wel Patchoeli of vanille in. Ook Iris is een van de ingrediënten die veel voorkomt in andere favorieten geuren. Denk maar aan de La Vie Est Belle van L'ancôme die ook tot mijn favorieten behoord.

De parfum wordt omschreven als een sensueel en helder parfum, een verfijnd schoonheidsritueel voor de uitzonderlijke vrouw.



Ik kan de geur het best omschrijven als warm, zoet, kruidig en poederig. In het begin komt vooral de warme en zoete toets naar boven en doet de geur mij enorm denken aan de La Vie Est Belle, door de iris maar ook aan de Live Irresistible van Givenchy, ook deze heeft vanille en patchoeli in de basis en roos in het hart.
Toch vind ik Donna net dat ietsje voller, tikje meer karakter en net iets scherper. Je kan niet ontkennen dat dit een parfum is voor de durvers, net omdat het toch wel een aanwezige geur is waar je niet naast kan ruiken. Je ruikt gewoon pure luxe.
Ook de duurzaamheid van dit parfum is erg goed! De parfum blijft lang naslepen wat op een goede kwaliteit duidt.



De flacon van deze geur weerspiegeld helemaal hoe het parfum ruikt. Een stoere riante flacon met glazen studs waarin het lieflijk roze parfum werd gegoten.
Een gouden Valentino label en gouden dop zorgen dan weer voor de luxueuzere toets.

Deze Donna werd uitgebracht in de herst van vorig jaar en is dus nog een vrij nieuw parfum. Het werd gecreëerd door een samenwerking tussen Sonia Constant en Antoine Maisontdieu

Liefs
Sofie
Xoxo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten