dinsdag 15 december 2015

Glamglow youthmud tinglexfoliate treatment

Hallo allemaal, 

Vandaag heb ik voor jullie een kleine review van een maskertje. Ik schrijf klein omdat ik deze review schrijf op basis van mijn bevindingen van een product in staaltjesvorm. Het gaat hier dus over het eenmalig gebruik van het product. 

Het gaat namelijk om een van  wereldbekende glamglow maskertjes die bij ici paris te verkrijgen zijn. 

Onlangs kreeg ik een staaltje mee van dit maskertje en de verkoopster zei me dat ik waarschijnlijk nog nooit zo'n goed maskertje zou geprobeerd hebben. Met deze veelbelovende woorden ging ik naas huis en deed ik wat opzoekingswerk over de maskertjes van glamglow.



Glamglow maskers zijn wereldberoemd en er zouden verschillende Hollywoodsterren zijn die zweren bij dit merk! Glamglow is uniek door zijn TEAOXI- techniek. Dit betekend dat de maskertjes hun volledige werking reeds hebben bereikt in slechts 10 min. Geen probleem dus dat ik maar een staaltje heb! :) Glamglow heeft reeds verschillende beauty awards gewonnen, reden genoeg dus om dit eens te proberen!
 
Glamglow heeft verschillende maskertjes uitgebracht. Elk hebben ze een andere kleur waaraan je ze makkelijk kan herkennen. De maskers zijn ontworpen voor iedereen, ongeacht je leeftijd huidtype of geslacht. 

Ik geef hier even een overzichtje : 

- de zwarte of de youthmud tinglexfoliate Treatment: voor een onmiddellijk super sexy super stralende huid. ( ideaal voor de feestdagen!! :) ) Dit is een zachte peelingmasker dat de huid gladder, zachter en helderder maakt, fijne lijntjes en rimpels zouden minder zichtbaar worden. Dit is ook het masker waar ik een staaltje van had. Lees nog even verder voor mijn bevindingen. :) 

- de witte of de supermud clearing Treatment: helpt grote poriën te verminderen en verwijdert overtollig talg, olie, bacteriën en gifstoffen. 

- de blauwe of de thirstymud hydra mask: dit masker, de naam zegt het eigelijk al zelf, is een echte hydratatieboost! Bovendien herstelt en kalmeert het de huid. 

- de groene of powermud mask: combineert olie en modder voor een superzachte maar toch krachtige reiniging van de huid

- brightmud eyemasks: voor een heldere sexy blik. Dit zijn aparte kleinere verpakkingen om aan te brengen onder je ogen. 

De zwarte heb ik dus getest. Ik was heel benieuwd naar het resultaat omdat ik de laatste tijd weer erg veel last heb van onzuiverheden. Als ik op internet kijk, stel ik vast dat er enorm veel ingrediënten in de maskertjes zitten. 



Ik heb het masker aangebracht op mijn gereinigde huid. Het zag er donker grijs of misschien wat groenig uit. Hier en daar zaten er wat grovere stukjes en bij het aanbrengen voelde ik heel goed dat er korreltjes inzaten, voor het exfoliërend effect. 

Het masker brengt ondanks de structuur wel vrij goed aan, tenminste ik heb er weinig moeite mee en ik breng het gewoon aan met mijn vingers. 

Vlak na het aanbrengen voel ik een enorm branderig, trekkend, kort samengevat erg ongemakkelijk gevoel. 
Het brand zo fel dat ik snel even opzoek op internet of dit wel normaal is. Volgens andere reviews ben ik zeker niet de enige die het onaangename gevoel ervaart en ga ik er dus vanuit dat dit normaal is. Dit zou het 'tinglexfoliate' gevoel zijn. Niet zo prettig als het klinkt in ieder geval.. 

Na enkele minuutjes is het branderige geneutraliseerd en voelt het al een stuk aangenamer. Je voelt als je je gezicht beweegt dat het masker hard opdroogt.

Na 10 minuutjes is het masker praktisch overal opgedroogd en ga ik het er afhalen met een nat washandje. 
Ondanks de dikkere brokkelige structuur is het masker makkelijk te verwijderen. Wel ervaar ik dat na verschillende keren met een nat washandje over mijn gezicht te gaan én na het tonen met een watje dat er nog steeds minuscule korreltjes op mijn gezicht zitten. 

Mijn gezicht voelt op deze moment erg droog en trekkerig aan. Als ik mijn onzuiverheden bekijk zie ik hier wel verbetering in! Zwarte puntjes op mijn neus zijn gehalveerd en andere onzuiverheden lijken 'gekalmeerd' het onaangename gevoel is dus toch niet voor niks geweest! 
Ik smeer mijn gezicht op dit punt wel in met een flinke laag nachtcrème zodat mijn huid gedurende de nacht goed kan herstellen. 

Als ik de volgende dag opsta ziet mijn huid er stukken beter uit. De roodheden (pukkeltjes) zijn een stuk minder (rood) en mijn huid voelt superzacht aan! ( mede dankzij mijn nachtcrème weliswaar ;) )

Een maskertje met plus en minpunten dus.. Ik weet niet of ik dit maskertje zou aankopen. Wegens het enorme branderige gevoel denk ik niet dat iets is voor mij. Achteraf gezien vond ik mijn huid na gebruik wel een pak mooier! Een ander nadeel van dit masker is de prijs, het maskertje kost rond de 50€ voor een fullsize (50ml) wat ik wel erg veel geld vind. 
Als ik ooit een glamglow koop denk ik dat ik de witte variant ga aanschaffen! Deze werkt ook gericht op onzuiverheden maar zou het branderige gevoel achterwege laten !

Als iemand nog ervaringen heeft met een glamglow maskertje wil ik het graag weten :) 

Liefs 
Sofie 
Xoxo 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten