woensdag 23 december 2015

Essence 'Merry Berry' kerstcollectie

Hallo allemaal,

Ik review nog snel een kerstcollectie voor de feestdagen eraan komen!
Meer bepaald de Merry Berry collectie van Essence.
De oogschaduws van deze collectie liet ik even links liggen. Ik weet niet precies waarom maar ze spraken mij niet echt aan.
Wat ik wel kocht van de Merry Berry collectie is hetvolgende:



- Hair fragrence in 01 I love my golden pumps
- scented gold dust powder
- Highliter powder in 01 I love my golden pumps
- Lipstick in 01 Let's the berry-tales begin
- nail polish in 03 pink & perfect
- Top coat in 01 i love my golden pumps


* Merry Berry Hair fragrence:





Dit haarparfum is er eentje met subtiel gouden glittertjes in. Ik schrijf subtiel en dat is het ook wanneer je hem op je haar sprayt. Wees gerust, je verandert met dit goedje niet in een discobal, integendeel je krijgt een erg subtiele glitter in je haar die in het licht af en toe oplichten. Erg mooi effect! Wat mij betreft had het best wat heftiger gemogen. Meer of wat grotere glitterdeeltjes waren een plus geweest. Wat de geur betreft is het een aangenaam zoet en tegelijkertijd fris geurtje dat niet te overweldigend is. Als je beslist om nog een parfum te dragen, zorg dan dat het een is die bij deze geur past zodat de 2 geuren niet 'vloeken'.
Wel opletten als je sprayt! Houd minstens 30 cm tussen je haren en het flesje en niet te veel op 1 plaats sprayen! de verstuiver sprayt nogal een dikke straal!
Ik vind het misschien net iets meer voor kinderen dan voor volwassenen en weet niet of ik dit na de feesten nog zou gaan gebruiken. :)
Het haarparfum was enkel in deze variant te verkrijgen.


* Merry Berry Scented gold dust powder:



Dit product had ik al in mijn winkelmandje liggen vooraleer ik wist waarvoor het juist diende! De verpakking van deze 'gouden poeder' is zo mooi en schattig dat ik het gewoon moest kopen! Het lijkt op de oude parfumfles die bij oma op de kast stond! Geweldig mooi met het 'poefje'. Ook dit zijn subtiele glitters om aan te brengen op je schouders en decolleté tijdens de feestdagen. Hier vind ik het subtiel wel erg mooi staan.



Trop is echt te veel als je spreekt over glitters! Nu eerlijk is eerlijk de geur zijn ze wel vergeten in mijn flesje vrees ik. Met de beste wil van de wereld maar ik ruik helemaal niets als ik het aanbreng. Dit vind ik wel jammer, een matchy geur met die van het haarparfum was echt een plus geweest!


* Merry Berry Highliter powder in 01 I love my golden pumps.




Het topproduct uit deze collectie vind ik persoonlijk. Ik ben sowieso al gek op highliters en deze is een mooie aanvulling van mijn collectie. Het is een mooie lichtgouden / champagnekleurige highliter die een mooi pigment afgeeft. Hij geeft een mooie shimmer die je subtiel of iets meer aanwezig kan dragen. De highliter is makkelijk aan te brengen, maar door zijn hoge pigmentatie raad ik aan laagje per laagje te werken! zeker als je al ergens anders met glitters hebt gewerkt houdt je je highliter beter
subtiel zodat het er allemaal wat natuurlijker uitziet.




 De verpakking is klassiek maar mooi. Het dooje klikt ook wanneer je het sluit zodat je zeker bent dat hij niet open kan gaan in je handtas ofzo. De print in deze highliter vind ik ook heel mooi, grotere en kleinere sterretjes.


* Merry Berry lipstick in 01 let's the berry tales begin



Een crèmige lipstick in een berrykleur. Dat is heel kort samengevat wat deze lipstick is. De donkere rood-paarsachtige kleur staat beeldig bij donkere types of meiden met donker haar. Door de crèmige structuur is de houdbaarheid minder dan bij een matte lipstick, na elke gang van het feestmenu even bijstiften dus! Het voordeel hiervan is wel dat je lippen er niet door uitdrogen maar lekker gehydrateerd worden. De pigmentatie van deze lippenstift is matig tot goed.



Je moet een paar keer over je lippen gaan voor een 100% dekking. Ook moet je opletten want de lipstick dekt niet altijd mooi egaal. Jammer want ik vind deze kleur echt heel mooi! De verpakking is voor deze feestcollectie gemaakt in dezelfde kleur als de lipstick zelf. De huls is van hetzelfde materiaal gemaakt als de andere Essence lipsticks een lekkere stevige plastic huls die klikt als je hem sluit.


* Merry Berry nail polish in 03 Pink & Perfect en topcoat in 01 I love my golden pumps



Ook deze verpakkingen vind ik echt zeer mooi! Een beetje afgekeken van de feestcollectie van Diot als je 't mij vraagt. De bolletjes boven op deze potjes doen me denken aan deze van Dior, deze laatste zijn wel iets groter maar zelfs de kleuren zijn, volgens mij geïnspireerd op deze van Dior. De nagellak die ik koos is een donkerroze, bijna berrykleurige nagellak. De nagellak brengt fijn aan en wauw wat een pigmentatie! met een laagje heb ik echt vol kleur op mijn nagels! een tweede laag aanbrengen is hierdoor volledig overbodig! De nagellak droogt ook vrij snel wat ik zeker een pluspunt vind want er is niets vervelender dan wachten tot je nagellak droog is.


Van de topcoat was ik iets minder tevreden. De topcoat is erg dik en minder makkelijk aan te brengen dan het nagellakje. Omdat de glitters niet gelijk verdeeld zijn, is het mooi om meerdere laagjes aan te brengen. Door de dikke gelachtige structuur is dit moeilijk werken. Bovendien zit je dan met een dikke laag waardoor je echt minstens 15min! moet rekenen om alles volledig te laten drogen. Het effect is wel mooi en zeer feestelijk maar de structuur van deze topcoat is voor mij een nadeel.




Zo dit was mijn review van de Essence Merry Berry kerstcollectie.
De collectie is nog tot eind deze maand te koop bij Kruidvat.

liefs
Sofie
Xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten