donderdag 3 mei 2018

Fine Deluxe Body Scrub van Natural Self

Iedereen die zich een beetje met beauty en skincare bezig houdt heeft het merk 'Self' al wel eens voorbij zien komen. Het merk is zeer bekend en begeerd bij menig beautyblogger maar waarom nu eigenlijk? Gaat het nu om de filosofie van dit merk? Of zijn de producten op zich gewoon erg goed? Ik ging op zoek naar het geheim van Self en laat het jullie via deze blogpost weten.


Ik was dan ook razend benieuwd toen ik een tijdje geleden deze body scrub van het merk mocht uitproberen. Uiteraard ging ik eerst op zoek naar de achtergrond van dit merk.
Wat hier zo interessant aan is? 'Self' is ontstaan uit de zoektocht naar een goed product die zelfs de uiterst gevoelige huid hydrateert op elke leeftijd ( ja ook voor baby's!) en dit zonder af te doen aan de natuurlijke oorsprong van elk ingrediënt afzonderlijk.
Bovendien ligt de volledige productie van het product in België en Nederland! Misschien niet iets wat je gaat merken bij het gebruiken van het product maar hé we mogen toch niet vergeten om onze eigen economie te steunen ;).
Het natuurlijke en veganistische van het product wordt ook doorgetrokken tot in de verpakkingen. Zo zijn alle verpakkingen gecertificeerd en recycleerbaar! De natuurlijke 'touch' wordt dus volledig doorgetrokken ;).

Nu we toch bezig zijn over de verpakkingen ga ik meteen verder met de verpakking van mijn body scrub of de Fine Deluxe Bodyscrub zoals het merk hem zelf noemt.
De grote en stevige pot zit eerst nog eens verpakt in een kartonnen behuizing dewelke je er langs de bovenzijde kan afnemen. Hier zit vervolgens nog een kartonnen hoesje rond.
Ik vind die kartonnen verpakking erg leuk en origineel! De kleuren van het merk zijn roze, wit en een soort blauw-grijs ( de kleur van het opschrift). Ook deze combinatie vind ik top!



De pot zelf opent wel moeilijk, zo moeilijk zelfs dat ik hulp moet vragen aan mijn vriend ( of ik ben gewoon een slappeling, dat kan ook! ). Voor je aan het daadwerkelijke product komt, zie je eerst nog een afdekplaatje dat het product beschermt en hygiënisch houdt.
Nadat ik de pot terug dicht deed, kreeg ik hem de volgende keer opnieuw niet open, dit ligt toch niet meer aan mij? Ik let er nu dus op dat ik de pot niet meer te goed dicht draai. De pot zelf is van hard plastic en voelt stevig aan. De dop is van hout wat ook erg mooi oogt, want ja het oog wil ook wat!




Nu het belangrijkste natuurlijk! De scrub zelf! Wanneer ik het product zag, merkte ik al meteen dat het hier gaat over een scrub in olie. Dit betekend dat je je huid scrubt en dat ze daarna ook meteen gevoed en gehydrateerd aanvoelt! Een super handige 2 in 1 dus!
De korreltjes voelen fijn aan, zeker niet grof. Ik heb wel de indruk dat de korrels heel snel oplossen in water. Scrub dus deeltje per deeltje! Je eerst royaal insmeren om daarna je lichaamsdelen een voor een te scrubben zal dus niet lukken met deze scrub. Is dit een nadeel? Het is maar hoe je het bekijkt, voor mij hadden de scrubdeeltjes toch net iets langer mogen 'leven' onder de douche.
De geur van deze scrub is subtiel, zeker niet onaangenaam ongeacht er geen parfums inzitten!



Wist je dat je deze scrub ook kan gebruiken in bad? Door de natuurlijke oliën kan deze ook perfect dienst doen als een pure weldadige badolie! Voeg gewoon een kleine hoeveelheid van de scrub toe aan je warme bad en relaxatie én een zacht en gevoed huidje gegarandeerd!

Hier de ingrediënten van deze scrub volgens de website van Self;

  • Maris (Dead sea) Sal
  • Prunus Amygdalus Dulcis (Almond) Oil ( amandelolie ) 
  • Argania Spinosa (Argan) Oil ( argan olie)
  • Macadamia Ternifolia Seed Oil  ( macadamia olie )
  • Butyrospermum Parkii (Shea) Butter 
  • Cocos Nucifera (Coconut) Oil (kokos olie) 
  • Citrus Aurantium Dulcis (Sweet orange) Peel Oil Citrus Nobilis (Mandarin) Peel Oil
  • Pelargonium graveolens (Geranium) Oil
  • Aloe Barbadensis (Aloe Vera)
  • Glycine Soja Oil
  • Geraniol
  • Linalool Citronellol
  • D-Limonene





Wanneer ik van onder de douche kom, voelt mijn huid lekker zacht aan! Ik probeer me dan ook nog zo voorzichtig mogelijk af te drogen om de olie niet meteen weg te wrijven. Mijn toch wel droge huid is de volledige 24u gehydrateerd !

Gezien de natuurlijke oorsprong van de ingrediënten is dit product volledig biologisch en geschikt voor veganisten. Uiteraard is er niets op dieren getest!

Prijskaartje?
Voor een grote pot scrub betaal je 42.50 euro.

Meer info of bestellen? Via de website van Self

Liefs
Sofie
Xx...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten