woensdag 9 mei 2018

Cien Sun collectie by Lidl

Zonnebescherming is iets dat vele mensen onderschatten! Zeker nu het zonnetje weer meer en harder gaat schijnen is het nodig om je huid dagelijks te beschermen tegen de schadelijke zonnestralen! het is zeker niet zo dat hoe duurder je zonnecrème is, hoe beter hij is. Goede producten hoeven zeker niet duur te zijn, je moet ze gewoon op tijd gebruiken! Cien is het merk dat al jaren gekend is als de cosmeticalijn bij Lidl. Ook Cien heeft erg leuke zonneproducten in zijn gamma waar ik jullie vandaag iets meer over ga vertellen.



Vroeger als kind, en nu eigenlijk nog steeds, was zonnecrème een heel moeilijk product voor mij. Bijna op alle merken reageerde ik allergisch, zelfs speciale merken van de apotheker kon mijn gevoelig huidje niet verdragen!

Enkele jaren geleden was het een onverwachts warme dag, ik had nog niet de tijd genomen om naar de winkel te gaan en mijn vertrouwde (lees: dure) zonnecréme te gaan halen. Omdat ik toch heel buiten wat ging doen, besloot ik het risico te nemen en mij in te smeren met een zonnecréme van Cien die mijn mama al wel in huis had gehaald. Ik had Cien Sun nog nooit eerder geprobeerd en wat bleek? Mijn huid reageerde hier helemaal niet op! Nog niet de minste reactie!

Vanaf toen blijf ik trouw aan de zonneproducten van Cien Sun.
Ik geef toe, ze hebben niet altijd de meeste 'fancy' verpakkingen en de leukste prints maar ik moet zeggen dat ik doorheen de jaren toch al een mooie vooruitgang zie ! & Ook dit jaar spreken de verpakking mij best wel aan!

Het zonnegamma van Cien Sun is ook erg uitgebreid waardoor iedereen wel vind wat die zoekt. Van olie tot créme en van factor 6 tot factor 50+. Ook in de aftersuns zijn speciale vormen waaronder één hele speciale waarover straks meer ;).



Zullen we beginnen bij de hoogste factor? Deze is voor de meest gevoelige huidtypes die snel verbranden, kindjes en voor mensen die hun graag goed beschermen. Zeker in het begin van het zonneseizoen want dan is onze huid ook nog niet gewend aan de krachtige stralen van de zon.
De volle witte créme ruikt goed en smeert goed uit! De tube is handig en verdelen is hierdoor makkelijk.


De volgende factor betreft factor 30. Deze heb ik in spray vorm en betreft een 'droge' olie. Deze olie trekt vrijwel meteen in waardoor hij een beetje invisble wordt zoals de verpakking al laat uitschijnen. De verpakking van deze zonnecréme is in sprayvorm. Persoonlijk ben ik meer fan van sprayflacons dan knijptubes. Het is ook algemeen geweten dat je sneller bruint met een olie dan met een crème, bijgevolg zijn deze producten ook meer geschikt voor mensen die al wat kleur hebben of die niet gevoelig zijn en snel verbranden.


Dan komen we aan mijn favoriet uit de collectie. De factor 20 met satin effect en kokosgeur! Zalig! Terwijl je deze zonnecréme gebruikt waan je jezelf echt op de mooiste vakantieoorden! Ik ben echt meteen in vakantiestemming! Bovendien smeert de créme ook nog eens goed uit. De smeuige textuur smelt als het ware op de huid en laat een satijnachtige glansje na op mijn huid zonder plakkerig aan te voelen.
De knijptube met extra grote dop is super handig in gebruik.




Ook de factor 6 is verrijkt met kokosgeur! Uiteraard is deze factor wel alleen maar geschikt voor de ervaren zonner en voor mensen die geen last hebben van zongevoelige huidjes. Deze olie zorgt ervoor dat je mooier en sneller bruint zonder dat je de schadelijke invloeden van de zon erbij moet nemen. Deze olie is wel een tikje vetter en is mijn inziens niet ideaal voor op het strand, het kan dan al snel een plakkerige boel worden. Wel ideaal dus voor bakken aan het zwembad! ;-)



Bovendien zijn al deze bovengenoemde zonneproducten water resistent! Dat betekend dat je ook in het water beschermd bent tegen de schadelijke stralen van de zon!

Let wel dat je je na het zwemmen of fel zweten altijd opnieuw moet insmeren ook al is dit om de 20 minuten! Dep jezelf eerst droog en breng vervolgens terug rijkelijk je zonneproduct aan.


Ten slotte hebben we de aftersuns! Ook hier heb ik een dikke vette favoriet namelijk de after sun shower foam! Hoe handig is dit wel niet? Gehaast of geen zin om na het douchen of baden helemaal in te smeren? Doe het dan gewoon in de douche zelf! Kleine moeite, groot resultaat!



Een after sun heeft namelijk als functie de huid na het zonnen te herstellen en te voeden, een stap die je dus na een dagje zonnebaden ( of na een daje arbeid in de tuin) niet mag overslaan!

De prijzen zullen je verbazen!
Zonnemelk Sensitive spf 50: 3.99 euro
Zonnespray Invisible spf 30: 3.99 euro
Zonnelotion met zijdeglans spf 20: 3.99 euro
Zonneolie spf 6: 3.99 euro
Aftersun doucheschuim kost slechts 1.99 euro!

Liefs
Sofie
Xx..


1 opmerking:

  1. Ik ben het volledig met je beschrijving eens!!
    Heerlijke producten, allemaal aan t gebruiken nu met mijn gezin hier op Tenerife🌞

    BeantwoordenVerwijderen