maandag 5 maart 2018

W7 nieuwigheden

Een tijdje geleden schreef ik een artikel over de gloednieuwe Very Vegan collectie van W7. Ik schreef hierin hoeveel tijd en moeite het merk hierin stak om een volledig veganistische lijn uit te brengen. Om nog maar te zwijgen over het financieel plaatje.

Mijn artikel over de Very Vegan lijn van W7 vinden jullie HIER.

Je zou dan denken dat hun klassieke lijn niet meteen uitgebreid wordt maar niets is minder waar! Ook daar bleven de nieuwe goodies maar toestromen. Ik heb weer enkele favoriete producten uitgekozen om te testen en laat jullie in dit artikel weten of ik zo'n grote fan blijf van het merk.




Alle make-up fans met een vette en onzuivere huid kennen ongetwijfeld de double wear foundation van Estéé Lauder. Ja, dat is die foundation die zelfs op een vette huid goed blijft zitten en een full coverage biedt. Hoor je me al komen?

Ondertussen wéten jullie gewoon dat W7 het merk is dat goede dupes maakt van andere dure high end merken. Ook hun nieuwe Legend Lasting Wear foundation is er zo eentje!






Niet alleen de verpakking bootsen ze zo goed mogelijk na, ook het product zelf. Ik heb in de toekomst al aan de lijve ondervonden (lettelijk en figuurlijk dan) dat ze hier zelfs vaak in slagen!

De verpakking van deze Legend foundation lijkt alvast sprekend op die van de double wear foundation! Een glazen flacon met plastic dop. Ik merk wel verschil in de dop, deze van W7 voelt een beetje breekbaarder en minder kwaliteisvol dan die van Estéé Lauder but who cares..

Het glazen flesje is volgens mij identiek of toch zo goed als.





De foundation zelf is niet echt full coverage maar eerder licht tot medium coverage te noemen. Je kiest natuurlijk nog altijd zelf hoe veel dekking je wil en neemt dan product naar gelang je dekking nodig hebt. Ik gebruik altijd weinig product op plaatsen waar ik mijn gelaat gewoon wil 'effenen' en meer product op plaatsen waar ik ook meer dekking nodig heb zoals op puistjes of roodheden.

Ik ben dus heel tevreden over de dekking en je kan hem makkelijk opbouwen. De textuur is vrij dik maar blendt makkelijk uit met een beautyblender of kwast

De foundation geeft wel een vrij dewy finish en misschien wel een tikje te dewy voor mijn vette huid. Ik raad deze foundation dan ook aan voor mensen met een normale tot droge huid en minder voor mensen met een vette huid.

Het enige nadeel vind ik persoonlijk het te beperkt kleuraanbod en het onbreken van een applicator of pomp. In het begin is het nog best makkelijk om product uit het flesje te krijgen maar naargelang je minder product hebt wordt dit lastiger.





Het volgende product is de Set it Up finisching powder. Er wordt wel eens gezegd dat dit een dupe zou zijn voor de translucent powder van Laura Mercier waar menig beauty youtubers bij zweren. Aangezien ik die van Laura Mercier zelf niet bezit kan ik de vergelijking ook niet maken uiteraard.

Ik moet wel toegeven dat W7 al meerdere losse finishing powders heeft uitgebracht. Ze hadden die reeks met losse poeders in verschillende kleurvarianten, ze hebben een banana powder versie, een matte versie enzoverder.





Dit poeder is een gewoon simpel doorzichtig poeder dat ervoor zorgt dat je foundation en concealer de hele dag op zijn plaats blijven zonder er poederig uit te zien. Ik vind het sowieso niet mooi als je gezicht er te afgepoedert uitziet en gebruik dan ook elke keer een setting spray om dit te vermijden.

De verpakking van deze Set it Up fixing powder is een klassieke plastic verpakking met een ingebouwd ziftertje zodat je je poeder een klein beetje kan beheersen en zodoende niet alle poeder opspringt wanneer je de verpakking opent.




Tenslotte hebben we nog een prachtige highliter die ik eigenlijk meer koos als een blush. De Dynamite highliting powder in de kleur Super Nova is een oudroze kleur met een prachtige gouden glans. Voor zij met een superlichte tot lichte huid is dit ook ideaal om als blush te gebruiken. Misschien iets minder geschikt als je een vettere en bijgevolg al meer shiny huid hebt van jezelf maar zeker aan te raden voor mensen met een normale tot drogere huid. Ook ik gebruik hem als blush of als blushtopper. Puur om als highliter te gebruiken vind ik deze kleur te roze. Zou dan wel weer super mooi staan op donkerdere huidjes!






De verpakking van deze highliter doet mij niet meteen denken aan een ander high end product, misschien is dit gewoon geen dupe :D. Ik vind de verpakking anders wel leuk en origineel. Een blikken doosje met een de binnenzijde een handige spiegel. De print in de poeder is ook erg mooi.







Het poeder zelf is heel goed gepigmenteerd en geeft een erg mooie glans op je wangen. Gelukkig zitten er geen chunky glitters in want daar ben ik zeker geen fan van. Ik gebruik deze highliting powder op dagen dat mijn huid er vrij dog en grijzig uitziet. Een klein beetje Super Nova op mijn wangen en ik zie er super gezond en glanzend uit! Dit in combinatie met een likje mascara en eventueel een beetje lippenbalsem of een glosje en je hebt die perfecte healthy look.



Ook dit poeder kan je mooi opbouwen. Je kan gaan van een subtiele glans over je blush of je gaat toch voor ultra shiny cheekies!



Oh ja en niet te vergeten de prachtige make-up tasjes die ze gemaakt hebben! Zover ik weet is dit niet echt een dupe van een ander merk. Deze leuke fluffy tastjes zijn verkrijgbaar in bijna alle kleuren van de regenboog en in 2 formaten. Ik koos voor het grootste formaat omdat ik gewoon veel make-up heb. Indien je kiest om dit tasje mee te nemen in je handtas of op reis kan je beter voor het kleinere formaat opteren. Ook leuk is om het grote en kleinere van dezelfde kleur te combineren!


Nog meer ontdekken?
Neem dan zeker eens een kijkje op de website


Liefs
Sofie
Xx...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten