maandag 21 november 2016

Urban Decay Naked Skin Weightless complete coverage concealer

Als beautyaddict verzamel je op relatief korte tijd erg veel spullen. Foundations, blushes, lipsticks allemaal heb ik ze in veelvoud.
Het enige wat ik nooit echt kon vinden of waar ik nooit echt tevreden over was is concealer.
Ik had er al veel geprobeerd maar geen enkele voldeed aan mijn behoeftes.
Ik wil een concealer die:
- lichter is dan mijn huidskleur
- oplicht zonder glitters te bevatten
- goed dekt zonder te creasen (in lijntjes te kruipen)
- niet verschuift
- onzichtbaar lijkt
- makkelijk werkbaar zijn
Veeleisend? Ik denk dat elke gemiddelde vrouw dit van een goede concealer verwacht.



Toen ik een tijdje geleden in Duitsland was en ik de Douglas in Keulen binnenstapte stond er een grote demonstratiestand met allemaal producten van Urban Decay te schitteren.
Ik vroeg wat info over de nieuwe lipsticks en het promomeisje bracht een kleurtje aan. Zonder dat ik het vroeg bracht ze ook wat concealer aan onder mijn ogen (want ja, ik liep daar rond zonder makeup :D ). Ik was erg onder de indruk van de concealer en vond de kleur dat ze gebruikte ook erg matchen bij mijn verwachtingen, een tikje lichter zonder er als een zombie uit te zien.




Ik besloot de concealer in de kleur fair neutral mee te nemen naar huis!
Urban omschrijft deze concealer als de Naked Skin Weightless complete coverage concealer.
Een hele mond vol voor zo'n 'klein' product.
Langs de andere kant omschrijft dit het hele product meteen. Een gewichtloze formule (onzichtbaar lijkt: check) die toch volledige dekking (check check) biedt.

Ik breng deze concealer aan onder mijn ogen (om donkere kringen en eventuele wallen weg te werken) in het midden van mijn neusbrug, mijn voorhoofd en een tikje op mijn kin aan ( op de plaatsen waar je later je highliter gaat aanbrengen). Als ik last heb van roodheden of oneffenheden gebruik ik hem ook daar even.
De kleur fair medium is hier een ideale kleur voor, ook als je niet het lichtste huidskleurtje hebt zoals mij ;) (kleur: check)




Het product heeft een fijne textuur, niet te dik en niet te vloeibaar. De concealer blendt makkelijk en gaat niet in fijne lijntjes zitten als je hem hebt uitgeblendt (niet creasen en makkelijk werkbaar: dubbelcheck) . Daarna poeder ik mijn concealer heel lichtjes af met een doorzichtig poeder zodoende dat deze goed blijft zitten.
Als mijn volledige make-up look af is, spray ik nog even wat fixing spray over mijn gelaat om alles nog even te 'setten' en om het te veel aan poeder op te nemen.
Op deze manier blijft de concealer echt heel lang zitten zonder dat deze in lijntjes kruipt of gaat verschuifen ( én nog eens check! )




De verpakking is mooi en handig. Ik vind het ook altijd leuk dat een product nog eens apart verpakt zit in een kartonnen huls, dat geeft net dat tikkeltje meer luxe.
De flacon zelf is van hard en stevig plastic. De dop in metallic kleur brengt ons naar een handige sponsapplicator waarmee de concealer op ons gezicht kunnen aanbrengen. De verpakking doet me misschien wel een beetje denken aan die van de liquid lipsticks tegenwoordig, ik zie in ieder geval wel wat gemeenschappelijke punten.



Met z'n aankoopprijs van 25 euro kan ik niet zeggen dat dit een budget product is, langs de andere kant is de klassieke YSL Touche éclat concealer nog wel een stuk duurder.

Conclusie:
Ik ben zeer tevreden van deze concealer en hij lost al mijn verwachtingen in! Ik denk dat ik eindelijk mijn perfecte concealer gevonden heb. Ik ga deze alleszins opnieuw kopen als ik hem heb opgebruikt tenzij ik tegen dan nog een andere hele goede versie heb gevonden.
Welke concealer gebruiken jullie?

Liefs
Sofie
XoXo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten