dinsdag 15 november 2016

Paul & Joe Looney Tunes & Tom & Jerry Fall 2016 make up

Tot een tijdje geleden kende ik het merk Paul & Joe niet,toch zeker niet als make up merk.
Toen ik de eerste foto's van de cosmetica van Paul & Joe zag werd ik opslag verliefd.
Hun verpakkingen en designs zijn zo uniek en schattig dat je er echt extreem hebberig van wordt!
Ik zal jullie eerst even iets meer vertellen over het merk op zich.



Paul & Joe Beauté is opgericht in 2002 door de Parijse designer Sophie Mechaly in samenwerking met Albion, marktleider in de Japanse cosmetica.

Het merk Paul & Joe is ontstaan uit de namen van Sophie's 2 zonen ( Paul & Joe dus ,) ) en is gebaseerd op de herinneringen die Sophie had aan haar grootmoeder's make-up tafel oftewel boudoir zoals ze dit vroeger noemde.

Zoals ik hierboven al vertelde zijn de verpakkingen voor mij echt het uithangbord van dit merk. Ze zijn uniek en je ziet, vind ik wel, dat er een Japans tintje in zit. Het kitscherige van de Japanners is dan ook op zich al een prachtig gegeven. Meng dit met de juiste dosis Parijse elegantie en romantiek en P&J Beauté is geboren.


Sophie omschrijft haar Beauté lijn als creatieve, fantasierijke producten met hoogwaardige ingrediënten voor alle leeftijden, over de hele wereld. Ze werd ontwikkeld voor de moderne, gesofisticeerde vrouw waarin nog een jong meisje schuilt.

Paul & Joe komt in samenhang met hun modelijn regelmatig opnieuw uit met nieuwe gelimiteerde collecties. Ze zijn telkens heel origineel en speels, echte hebbedingen!
Vandaag bespreek ik voor jullie 3 producten uit de Looney Tunes & Tom & Jerry Limited Collaboration Fall 2016 collectie.

Omdat de verpakking toch wel de sterkte is van dit merk begin ik het liefst daarmee in tegenstelling tot mijn andere blogposts waar ik meestal eerst mijn product bespreek.

Het unieke aan P&J is dat je de verpakkingen los moet kopen van je product. Wil je een lippenstift van P&J ? Dan kies je eerst je kleurtje lipstick en daarna de huls of andersom. Dit concept was voor mij nieuw en maakt het natuurlijk bijzonder. Je kan naar hartelust combineren en je persoonlijke productjes samenstellen.
Ook de poederdoosjes krijgen een nieuwe look telkens er een nieuwe collectie uitkomt.

Ik moet jullie natuurlijk niet vertellen dat de Looney Tunes en Tom & Jerry voor mij een erg leuke verpakking was voor makeup artikelen. Zeker omdat ik opgegroeid ben met de cartoons van de Warner Brothers. Een niet alledaags, gedurfd maar vooral uniek concept.




Ik begin met de verpakking van de Highliter/Blush:
Zoals ik hierboven reeds schreef krijg je dus je verpakking en je eigenlijke productje apart geleverd. Dit heeft als voordeel dat je nadien enkel nog je product moet bestellen en je je originele verpakking kan behouden. Dit geldt trouwens voor alle producten van Paul & Joe.
Je krijgt dus 2 doosjes opgestuurd. Eentje met je highliter/blush en een leeg doosje.




Het kartonnen doosje waar de blush in gaat is, in tegenstelling tot wat ik verwachtte vrij stevig en sluit door middel van een magneetje. Op dit doosje staat op de voorkant Tweety afgebeeld aan de binnenkant staat een cartoon van Tweety en Sylvester Het geheel wordt opgevrolijkt met de typische P&J bloem die je bijna in elk product ziet terugkomen en volgens mij een beetje het logo van het merk geworden is.

Ik kreeg de blush in de kleur 01 dewelke eigenlijk een highliter is. Het poeder is opgedeeld in 2 delen. Het grootste gedeelte is créme kleurig met een lichte glitter en het kleinere gedeelte is heel glittery! In het midden zien we de letters P en J in het poeder staan.
Het poedertje ziet er echt prachtig uit in deze verpakking!



De pigmentatie van deze highliter is zeker Ok. Niet super, maar zeker ook niet slecht! Je moet wel fan zijn van een glitter highliter. Het is geen klassieke die enkel een shine geeft zoals de meeste nu, je ziet heel duidelijk glittertjes zitten! Het geeft wel die mooie glans maar dan met een glittertje bij. Zowel in het grootste gedeelte van het poeder als in het kleinste gedeelte zitten glittertjes. Hou je eerder van een subtiel glittertje, gebruik dan enkel het grootste gedeelte, mag het net iets meer zijn? swipe dan met een kwast in heel het poederdoosje en bam!
Omdat ik nog geen enkele glitter highliter heb, ben ik hier zeker tevreden mee. Ik denk dat deze highliter ideaal is voor als je naar een feestje moet of voor tijdens de feestdagen!
Het enige nadeel is misschien dat je goed moet opassen met deze glitters, voor je het weet zijn de glittertjes all over your face en dat is niet de bedoeling! Vermijd dus dat je in je gezicht gaat wrijven nadat je deze hebt opgedaan en zet 'vast' met een setting spray!

links zie je de swatch van het 'grootste gedeelte'. Midden is de swatch van het glittery gedeelte en rechts is de combinatie van beide

Facepowder:
Dit is mijn favoriete verpakking! Mijn favoriete jeugdsentiment Tom & Jerry staan afgebeeld op dit doosje van hard en kwalitatief plastic. Natuurlijk werd het design wel aangepast door wat make-upjes bij te op het doosje te tekenen
Als je het doosje opent krijg je schattig powder puff sponsje te zien met een roze lintje met opschrift Paul & Joe en oh ja, niet vergeten dat er ook nog een erg handig spiegeltje in dit doosje zit!




Het gezichtspoeder dat ik er bij kocht is voor mij iets te licht, ik twijfelde toen ik bestelde maar aangezien de donkerdere kleur uitverkocht was koos ik voor de kleur 03. Eigen schuld, dikke bult natuurlijk. Ik ga het houden voor mijn 'lichtste periode' in de winter.
Het poeder is erg zacht en zeker niet poederig. Het brengt zeer fijn aan en geeft een lichte, zeer natuurlijke maar wel matte dekking. Groot pluspunt is dat dit poeder een SPF 15 bevat. Ook hier het leuke bloemenmotief niet vergeten dat het geheel wederom opvrolijkt!





Ten slotte kocht ik nog een lipstick. Niet dat ik er een nodig had maar ik moést deze gewoon hebben.. Jullie raden het al.. Vanwege de verpakking off course!
De huls die vanonder gevuld is met een bloementapijt wordt opgevrolijkt door een tafereel van Tweety en Sylvester, echt iets aparts! Ook al heb ik al veel lipsticks maar zo eentje had ik nog niet!
Het enige minpuntje is dat de huls in karton is, eerlijk gezegd had ik persoonlijk liever een plastieke huls gehad, liefst eentje van dezelfde kwaliteit als het poederdoosje dat ik hierboven besprak!




Ik koos voor de kleur Autum Sun, een zacht oranje rode kleur, beetje terracota-achtig die de warme herfstzon nabootst. Een erg veelzijdig kleurtje dat je echt elke dag en bij elke look kan dragen. De lipstick is erg zacht en boterig. De pigmentatie is gemiddeld. Hij geeft een mooie kleur af en is gemakkelijk op te bouwen. Hij droogt je lippen niet uit maar werkt juist verzorgend en hydraterend. De lipstick zelf is ook voorzien van het typische P&J bloemenmotief.





Conclusie:
Eerlijk is eerlijk, deze makeup koop ik eerder voor de verpakking! Niettegenstaande dat de producten zelf ook zeker niet slecht zijn doch denk ik dat bij velen de verpakking wel de doorslag geeft.
Super leuk is ook dat je de navullingen apart kan kopen, wat dus wil zeggen dat als je je droomverpakking hebt kunnen scoren je telkens opnieuw een nieuwe vulling kan kopen en je dus niet de volledige verpakking hoeft weg te gooien! én als je dat laatste in je achterhoofd houdt valt de prijs best nog wel mee!
Heb ik je dus helemaal warm gemaakt om ook eens iets te testen van P&J Beauté en wil je op de hoogte blijven van al hun nieuwe (limited edition) collecties?
Neem dan zeker regelmatig eens een kijkje op de site van www.paulandjoemakeup.be

Prijzen inclusief verpakking:
Blush/highliter: 32 euro
Facepowder: 35,50 euro
lipstick: 28 euro


Liefs
Sofie
XoXo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten