maandag 3 oktober 2016

Rau cosmetics lip plumper gel

Meer dan ooit zijn, danku Kylie Jenner, volle lippen hotter dan ooit. 
Vele merken komen dan ook uit met lipsticks, lipglossjes en potloden om je lippen te accentueren en de indruk te geven voller te zijn. 

Lipcorrecties en dan vooral de opvullingen zijn hier dan ook een logisch gevolg van. Niet iedereen is zo lucky om mooie en volle lippen te hebben meegekregen van moeder natuur of bereid om pijnlijke en drastische ingrepen te overwegen. 

Gelukkig brengen sommige merken een product op de markt om je lippen een vollere indruk te geven zonder drastische ingrepen met naalden. 



Vandaag bespreek ik voor jullie de RAU Cosmetics lip plumper gel. 
RAU cosmetics is een innovatief merk dat hoogwaardige producten, zonder parabenen en minerale oliën, toegankelijk maakt voor iedereen. Hun missie: uitblinken op inhoud en een sterk, prettig geprijsd alternatief bieden tussen massaproducten in de cosmeticabranche.  

Ik ga beginnen met de verpakking. De royaal grote verpakking van maar liefst 15 gr, is in tube vorm en dus geen klassieke lippenbalsem. Door het mpompsysteem bepaal je zelf perfect de hoeveelheid die je wilt. De verpakking is vrij clean. Een witte tube met zwart opschrift. 



Zo'n verpakking heeft voor- en nadelen. Het voordeel van zo'n verpakking is dat je het product hygiënisch kan gebruiken en dat dus ook perfect meerdere mensen het product kunnen aanbrengen zonder af te doen aan de hygiëne. 
Een nadeel hiervan is dat je het product telkens moet aanbrengen met je vinger waardoor je je vinger daarna even moet afvegen waardoor het weer net iets omslachtiger word dan met bv een klassieke lippenbalsem. 

De substantie van de lip plumper gel doet me een beetje denken aan die van vaseline, de kleur de dikte van de gel en het zachte gevoel op de lippen. Natuurlijk zitten in deze gel een heleboel speciale ingrediënten die je uiteraard in vaseline niet vind. 
Ricinusolie, perzikpitolie, druivenpitolie en shea butter hebben een hydraterende en verzorgende functie. Bijenwas verzorgt de lippen en voorkomt uitdrogen door een zachte film op de lippen te leggen. Dit innovatieve werkstofcomplex zorgt voor meer volume en dus vollere lippen. Menthol zorgt voor het frisse gevoel op de lippen en stimuleert de bloeddoorstroming waardoor de lippen ook voller en volumineuzer worden. 
Er zitten geen siliconen, parabenen of chemische emulgatoren in dit product verwerkt wat ik zeker een pluspunt vind! 


Na het aanbrengen ervaar ik een fris en licht tintelend gevoel. Een beetje het gevoel alsof ik net een muntje gegeten heb doch is de geur niet heel muntachtig maar eerder een mengeling tussen fris en zoet wat ik zeker wel kan appreciëren! 
Het product kan worden aangebracht onder lipgloss of lipstick dus kan ook perfect dienst doen als lip primer. 

Of mijn lippen er nu ook echt voller van worden is natuurlijk de vraag. Persoonlijk heb ik niet de indruk dat mijn lippen voller worden máár door de glans van het product zien ze er wel  voller en gezond uit
Doordat er menthol inzit gaat de bloeddoorstroming in je lippen verbeteren waardoor je lippen een mooie rode kleur krijgen en je dus ook de illusie creëert van vollere lippen. 



Je voelt dat het product enorm zacht is voor de lippen en goed verzorgend werkt. Dat is zeker mooi meegenomen want dat doet een klassieke lipgloss niet, terwijl een klassieke balsem dan weer niet voor die mooie glans zorgt. 

Ik ervaar meteen bij het aanbrengen dat ik liever een lipproduct heb in de klassieke verpakking, het product is vrij vettig en blijft kleven aan je vingers. Handen wassen is dus aangeraden! 

Conclusie: 
Ik ben best te spreken over dit product.
De verzorgende bestanddelen van een Lipbalsem met de glans van een lipgloss én daarbovenop nog de verzorgende bestanddelen en het innovatieve werkstofcomplex dat op lange termijn voor een blijvend voller effect zou zorgen, nog even niet denken aan die pijnlijke lipvergroting dus! 

De RAU cosmetics lip plumper gel is te koop op www.rau-cosmetics.nl voor 35,95€ 

Liefs
Sofie 
XoXo

* met dank aan RAU cosmetics voor het sponsoren van dit product. 

1 opmerking: