woensdag 19 oktober 2016

OFRA Metallic liquid lipstick

Een tijdje geleden is er een nieuwe trend onder de liquid lipsticks uitgekomen namelijk de metallic liquids. 
Echt elk melk komt tegenwoordig uit met de nieuwe metallics, zelfs stijlicoon Kylie Jenner laat deze trend niet voorbijgaan en komt met enkele metallics in haar nieuwe collectie.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het in het begin niet echt iets vond en ik de trend aan mij wou laten voorbij gaan. TOT ik in de webshop van Beautyandbobs rondsnuffelde en ik deze prachtexemplaren tegenkwam van Ofra. 




Ik kon niet weerstaan en ook niet kiezen dus ik kocht meteen alle drie de kleurtjes ! Dan had ik meteen een hele verscheidenheid aan metallics lipsticks.


Wat is nu het grote verschil tussen een metallic liquid lipstick en een andere liquid lipsticks?

In één woord: de finish. De finish van deze metallics is  superglanzend! Het volledig tegenovergestelde van de matte versie. Zoals het woord het zelf al zegt, lijkt het wel alsof je vloeibaar metaal op je lippen hebt aangebracht. Mijn ervaring tot nu toe met de metallics is, dat ze  s u p e r goed gepigmenteerd zijn en makkelijk aanbrengen.




De kleuren:

De namen van deze beauty's zijn Versailles, Monaco en Santorini. 

Versailles is een metallic nude kleur die ideaal is voor mensen die niet én een opvallende kleur willen én een opvallende finish want metallics zijn opvallend. Het doet me een beetje denken aan de rose gold trend kleur. Een beetje een bronzen tint kan je er ook zeker in terug vinden.





Monaco vind ik de uniekste kleur van de drie. Monaco is een perfecte kruising tussen roze en paars met een tikkeltje zilver.





Ten slotte hebben we Santorini. Santorini vind ik persoonlijk de minst 'metallic' van de drie. Wel het opvallends door de felle fuchsia kleur. Ik zie ook een tikje paars in de metallic glans.




* deze 3 foto's zijn niet door mij genomen. Alle andere foto's zijn wel door mij gemaakt



De verpakking:


De lipsticks zijn ieder apart verpakt in een kartonnen doosje met een uitsnijding waardoor je de kleur van de lipstick kan zien. Ik denk dat dit de klassieke verpakking is van elke liquid lipstick van OFRA.

Eerlijk gezegd vind ik het fijner als mijn producten nog in een aparte verpakking komen zoals deze, het straalt meer luxe uit en geeft duidelijk aan dat je product nieuw is.




De tube zelf is clean, heel neutraal. Een doorzichtige tube met zwarte dop. Voordeel van zo'n doorzichtige tube is wel dat je meteen kan zien welke prachtige glinsterende kleur erin zit.

Op de tube staat het opschrift OFRA longlasting liquid lipstick in zilver opschrift, wat ik dan wel weer helemaal bij het product vind passen door de metallic, dikwijls 'zilveren' finish.


De applicator:


Zoals bij de meeste liquid lipsticks krijgen we hier ook de klassieke sponsapplicator. Hoewel hier veel verschil in is!

Deze van  OFRA is vrij klein waardoor je dus heel precies kan werken en toch net groot genoeg om je lippen in een keer te vullen.





De houdbaarheid:


De houdbaarheid van deze metallics is zeer goed. Ik heb geen ervaring met de liquids lipsticks van OFRA maar ik ben impressed van de houdbaarheid van deze.

Wat ik ook zeer fijn vind is dat ze langzaamaan vervagen op je lippen en dus niet afbrokkelen want dat vind ik nogal onverzorgd en vies eruitzien.


Pigmentatie en product:


Zoals ik in mijn inleiding al verklapte ben ik sterk onder de indruk van het pigment! Ik heb nog nooit een (liquid) lipstick gehad of gezien die in één swipe zoveel kleur afgaf!

Het grote voordeel hiervan is dat je de lipstick in 1 dun laagje kan aanbrengen op je lippen! Opbouwen is niet nodig waardoor de liquid lipstick sneller droogt op je lippen.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat dit de reden is van het vervagen en niet van het afbrokkelen, als je 3 lagen op elkaar opbouwt reageert het product misschien anders op je lippen waardoor het mogelijks wel afbrokkelt.


Kijk naar de glans van deze swatches in direct zonlicht!


De lipstick zelf ruikt een beetje mokka - caramelachtig. Ik persoonlijk vind dit best ok maar ik kan snappen dat andere niet zo houden van een toch wel vrij duidelijke geur in hun product.



Conclusie:


Ja, ik denk dat dit een vrij duidelijke is.. Ik ben helemaal weg van deze metallic liquid lipsticks van OFRA. Alhoewel dat het even wennen is aan het highglossy finish vind ik deze prachtig staan! De kwaliteit van deze beauty's is in ieder geval dik OK!

Ok, ik geef toe met hun 19.95 euro per stuk zijn ze ook zeker niet super goedkoop maar geloof mij als je op zoek bent naar een goede metallic liquid lipstick dan zijn deze echt elke euro waard!
Ik ben echt verliefd geworden op de superglanzende substantie in die doorzichte flacon, net als juweeltjes!




Bovendien krijg je met de kortingscode  "OFRAMETALLICLIPS"   15% korting op de website van beautyandbobs als je ze alle drie neemt!

Jeej!


Liefs

Sofie
XoXo



Geen opmerkingen:

Een reactie posten