zaterdag 9 juli 2016

Primark Make-up

Een tijdje geleden ben ik nog eens langsgeweest bij Primark.
Shoplog hiervan staat online op mijn youtube account en kan je terugvinden onder:
https://youtube.com/sofiemesens
Zoals altijd had ik niet echt iets nodig maar kom ik toch buiten met 2 grote primark tassen..
In deze tassen zat natuurlijk ook wat make-up. Ik ben echt nog nooit de Primark binnen gestapt en buiten gegaan zonder iets te kopen, altijd heb ik wel iets mee en off course zit daar altijd wat make-up bij.



De laatste keer dat ik langs ging was hun make-up assortiment pas bijgevuld en het viel mij op dat het gamma vrij uitgebreid is geworden. 
Er is meer keuze in alle soorten make-up spulletjes, zowel in kleurtjes maar ook in verscheidenheid in producten. 
Ik koos enkele producten die ik nog niet eerder getest heb uit en heb deze voor jullie getest. 

De producten die ik mee naar huis nam waren:
* PS... Body bronzer
* PS... Velvet matte lipstick crayon in kleur nude en l. brown
* PS... Lip liner pencil in de kleur nude
* PS... Highliter pen met matte en shimmer kant
* PS... Kohl eyeliner pencil in de kleur green en ocean




De body bronzer zag er zo mooi uit in de verpakking! Een mooi bronzy kleurtje met gouden shimmers, Wauw! Ook de swatch in de winkel zag er veelbelovend uit. Het was wel een nieuwe bronzer die er lag, ik denk zelfs dat ik de eerste was die kon swatchen :D. De kleur was subtiel, niet te opvallend met een mooie gouden glans erin. Ik waagde het erop en nam hem mee. 
Ik dacht dat deze ideaal was om op de schouders een subtiele highlight aan te brengen. 



Helaas toen ik thuis kwam en hem voor de eerste keer wou gebruiken kwam er amper product af. De bovenste laag is inderdaad mooi en geeft een mooie glans. Jammer genoeg is die eerste laag na 3 keer vegen met je kwast al verdwenen en komt er letterlijk niets meer af. Je krijgt er gewoon geen product meer af! Niet met een kwast, niet met je vingers en zelfs niet door middel van natte applicatie. 
Erg jammer..




De verpakking van deze body bronzer is anders wel ok. Het is wel een vrij grote pan wat je al wel doet vermoeden dat het geen product is om op je gelaat aan te brengen, deze zijn meestal kleiner en fijner. Het deksel sluit door een kliksluiting dewelke wel goed blijft zitten en in je handtas dus niet gaat openspringen. De onderkant is in een bronskleurige plastic wat perfect bij het product past. 
Je merk wel als je het doosje vast hebt dat het hier gaat om een budget product. Ook de geur van dit product ruikt gewoon goedkoop. 


Hier zie je al dat er geen glans meer in het product zit
Mijn favoriete make-up aankopen deze keer zijn ongetwijfeld de velvet matte lipstick crayons. Ik nam ze mee in de kleur nude en l brown wat volgens mij staat voor light brown. 
Ook nam ik een lip liner pencil mee in de kleur nude om samen te gebruiken met de matte lipstick crayon. 


De velvet matte lipstick crayons zijn romig en brengen goed en soepel aan. Wel enkele keren aanbrengen voor een mooi egaal resultaat. De crayons zijn goed van pigmentatie maar brengen vrij 'streperig' aan waardoor ik tussendoor even met mijn vinger moet blenden. Eens de kleur er goed op zit, vind ik ze zeer mooi! De nude kleur is een typisch bruin roze Kylie Jenner kleurtje en de light brown is een bruin-beige-achtige kleur met een paarse ondertoon. Deze kleur doet me vrij hard denken aan de goulish van LaSplash cosmetics waar ik ook al een review van schreef een tijdje geleden. 

van links naar rechts: velvet matte lipstick crayon l brown - nude & lipliner in nude
Voor een matte kleur drogen ze de lippen niet uit dankzij de romige textuur. Erg lang houdbaar zijn ze niet. Een drankje overleven ze nog net maar na een snack of maaltijd is bijwerken een must. Zonder eten of drinken blijven ze wel prima op hun plaats. Wel opletten, zoals bij alle matte lipproducten zetten ze droge velletjes extra in de verf, eerst je lippen een scrubbeurt geven is dus geen overbodige luxe. 



De verpakking van deze velvet matte lipsticks crayons kan je vergelijken met een potlood met een dopje. Niets mis mee. Wel speciaal is dat je het gewoon kan slijpen zoals een oogpotlood, geen klassieke uitdraaidop dus. Leuk detail is dat de dop gekleurd is in de kleur van de lipstick, zo weet je meteen wat er in de verpakking zit.
Wat ik ook leuk vind is dat de lipsticks een subtiele vanillegeur meedragenen dus niet zo goedkoop ruiken als de body bronzer. 

Het lip liner pencil in de kleur nude kocht ik eigenlijk om te gebruiken bij de velvet matte lipstick crayon. Ik had ze in de winkel niet naast elkaar geswatcht en had dus niet gezien dat de kleuren toch wel vrij verschillend zijn. De kleur van deze lipliner ligt eigenlijk percies tussen de nude en light brown van de crayons. Het is een vrij neutrale beige kleur. Ik gebruik ze wel bij beide velvet crayons omdat ik ze toch een beetje inwerk met mijn vingers en de kleuren zo mooi samensmelten en je dus ook een heel subtiele ombre lip krijgt. 



Ik moet wel eerlijk toegeven dat de lipliner wel een stuk droger is dan de lipstick crayons, hierdoor krijg je (heel) soms droge korreltjes aan je lip die je er dan eerst moet afhalen voor je lipstick aanbrengt. Ik raad ook af om deze lipliner over je hele lip aan te brengen. Anders gaan ze alsnog droog aanvoelen. 
De houdbaarheid van deze lipliner is net iets beter dan die van de lipstick crayons, hierdoor moet je dus opletten dat je niet met een 'vuile' rand op je lippen achterblijft als de lipstick crayons al verdwenen zijn. 



Ik kocht ook een highliter pen met een matte en een shimmer kant. Deze pen zat oorspronkelijk in een kartonnetje, dat had ik reeds verwijdert voor ik aan het foto's nemen toekwam. 
Gezien deze pen in de rek hing bij de wenkbrauwproducten, ga ik ervan uit dat deze pen bedoelt is om het wenkbrauwbot op te lichten. 
De matte kant snapte ik niet zo goed, wat is de bedoeling hier nu van? Ik was zo verkocht aan de shimmer kant dat ik deze pen toch wou proberen. 
De pen is goed gepigmenteerd en romig. Misschien zelfs iets te romig. Door de romige textuur brengt de pen niet zo heel goed en gelijkmatig aan. Nu is het wel de bedoeling dat de kleur uitgeblendt wordt want niemand wil met witte strepen op z'n gezicht lopen dus dat van niet gelijkmatig aanbrengen is misschien niet zo'n minpunt. De matte kleur is wit, spierwit, wat voor mij veel te licht is onder het wenkbrauwbot. De shimmer kant is wel erg mooi en shimmery. Ik gebruik de shimmer kant ook graag voor de binnenkant van mijn ogen. Let op, door de romige textuur van het potlood is het gebruik in de waterlijn niet aangeraden, het zal toch niet blijven zitten. 

links de matte kleur en rechts de shimmer


De verpakking van dit potlood is vergelijkbaar met de andere producten die ik hierboven heb omschreven, het enige verschil zit in de dop. Dit betreft een dubbelzijdig potlood met transparante dopjes. 

Het laatste product wat ik met jullie ga delen is de PS... Kohl eyeliner pencil. Ik kocht deze in 2 felle zomerkleurtjes nl in lichtblauw en groen. 



De groene vind ik persoonlijk het mooist en brengt ook het beste aan. De blauwe daarentegen is iets minder gepigmenteerd en is ook net iets romiger waardoor deze ook niet mooi egaal aanbrengt. Beide eyeliners hebben een metallic finish. Het is dus zeker geen matte eyeliner maar een glanzende. 

Door de romige textuur gaat aanbrengen makkelijk. Langs de andere kant heeft dit dan weer als nadeel dat de eyeliner makkelijk wegglijdt als je last hebt van vette oogleden of gaat zweten. 
Op voorwaarde dat je geen vette oogleden hebt en niet gaat zweten blijft deze eyeliner vrij goed zitten. 




Ook hier is de verpakking quasi dezelfde als die van de lip liner en de lipstick crayons wederom met de dop in de kleur van het product. 


Conclusie: Voor de prijs moet je deze producten zeker niet laten liggen, dat staat vast. Langs de andere kant ben ik niet tot matig tevreden over de kwaliteit ervan. Mischien volgende keer toch maar eens overslaan als het op make-up aankomt in de Primark. Het enige wat ik opnieuw zou kopen zijn de velvet matte lipstick crayons. De rest zou ik volgende keer links laten liggen, zeker de body bronzer, jammer genoeg was deze zijn geld (ook al was het al weinig) niet waard. 

Prijzen; 
Body bronzer; 3.50 euro - Lip liner en kohl eyeliner; 1.50 euro Velvet matte lipstick crayons en highliter pen; 2.50 euro

Heb jij goede of net slechte ervaringen met make-up van bij Primark? Laat het me zeker weten.


Liefs 
Sofie 
XoXo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten