maandag 18 juli 2016

Guerlain Terracotta Limited edition #feelthesun

De zomer is een leuke tijd. Niet alleen hebben vele mensen vakantie en is het goed weer..
Ook vele merken in make-up land komen uit met prachtige zomercollecties!

Ik bespreek vandaag graag enkele producten uit de limited edition summer lijn van Guerlain.
Een tijdje geleden ging ik langs bij Parfumerie Meylandt te Aarschot, mijn oog viel natuurlijk meteen op de stand van Guerlain, niet alleen omdat het een van mijn favoriete high end merken is maar ook omdat hun producten gewoon meteen in het oog sprongen.



De verkoopster vertelde mij meteen dat Guerlain deze keer echt topproducten hadden uitgebracht. Niet zomaar een random product in een ander (lees: zomers) jasje gestoken maar echt totaal andere unieke producten die speciaal werden ontwikkeld voor de zomer.

Ik kocht 2 producten uit de lijn, de oh zo mooie poeder Terracotta Pause D'été en het unieke l'eau hâlee.
Wanneer ik thuis kwam, had ik spijt dat ik ook de KISSKISS lipstick in de kleur 342 Fancy Kiss ook niet had meegenomen. Wanneer ik belde, was hij helaas reeds uitverkocht. Gelukkig kon ik hem toch nog testen omdat ik dankzij de bazin van parfumerie Meylandt het testexemplaar mee naar huis kreeg. Ook deze kan ik dus voor jullie bespreken verder in dit artikel.



Ik ga beginnen met mijn favoriete product uit deze collectie. Jullie kunnen het misschien al raden, de Terracotta Pause D'été.



Pause D'été is een bronzer die je op verschillende manieren kan gebruiken. Het doel van deze poeder is uiteraard om hem als bronzer te gebruiken op je gelaat en decolleté. Langs de andere kant kan je dit poeder ook gebruiken om je make-up af te poederen als je reeds een mooie zongebruinde huid hebt. De poeder geeft een mooi bonne minne effect zonder te hard te laten glanzen.
Als je de verpakking opent zie je aan de buitenzijde de klassieke bruine poeder, die je het 'bronze' effect geeft.
In het midden staat het Guerlain symbool in een mooie koraalkleur omringd door een glanzende gouden kleur wat dit poeder alleen al voor het oog een echt pareltje maakt.



Ook op je gelaat is dit poeder een echte parel! Als bronzer gebruik ik hem onder mijn jukbeenderen, voorhoofd, beetje op mijn kin en een tikje op mijn neus voor dat mooie zongekuste effect.
Op momenten dat mijn huid al iets bruiner is, gebruik ik dit poeder ook om mijn hele gelaat af te poederen wat wederom een heel mooi effect geeft.
Met een fijnere borstel kan je het middelste gedeelte, de koraalkleur dus, ook als blush gebruiken.



Als je het poeder enkele keren hebt gebruikt vervaagd het goud een beetje naar de achtergrond, dit had de verkoopster mij ook al meegedeeld. Gelukkig zitten de gouden shimmers verwerkt in het volledige poeder zodat het mooie glanzende bonne minne effect niet zal verminderen bij het aanbrengen.




De poeder zelf, heeft een fris parfum meegekregen. Witte bloemen, citrusvruchten en iris zorgen ervoor dat het aanbrengen van dit poeder nog leuker wordt en geeft je bovendien een fris gevoel wat ik zeker een plus vind voor de zomer!



De verpakking van dit product is niet minder dan het product zelf. Integendeel, met zijn zware houten verpakking die ook nog eens milieuvriendelijk is en sluit dmv een stevige magneetsluiting maakt dat deze Pause D'été een echte collector's item wordt.


Een ander zeer fijn item uit deze lijn is de Terracotta l'eau Hâlée. Dit is een verfrissend bronzing watertje voor je gelaat dat je een instant bronzing effect geeft.
Het is geen zelfbruiner maar wel een bronzing water waarmee je een bruine teint geleidelijk aan kan opbouwen en s'avonds gewoon kan afwassen met water en zeep.
Door de universele kleur die zich aanpast aan de kleur van je huid kan dit product gebruikt worden door iedereen, ongeacht je een licht of iets donkerdere huid hebt.



Speciaal voor de zomer heeft Guerlain er verfrissende ingrediënten ingestopt die je huid hydrateren en verfrissen.
Aanbrengen van dit product is makkelijk. Dankzij de pipet kan je het product makkelijk verdelen en opbouwen. Omdat je meteen ziet waar je het product hebt aangebracht is het ook een fluitje van een cent om een egaal resultaat te verkrijgen. Geen gedoe meer met vlekken in je gezicht door zelfbruiners die je niet goed genoeg hebt uitgesmeerd.
Andere absolute pluspunten van dit product zijn dat het niet van je gezicht gaat lopen als je begint te zweten of nat wordt ( het is dus waterproof ) én het gaat niet af op je kledij!



Net zoals bij de Pause D'été heeft dit water een leuk geurtje meegekregen dat vergelijkbaar is met de geur van de bronzer maar dan met een tikje zon dat wordt gereflecteerd door de tiaré bloem. De geur van dit watertje neemt je meteen mee naar een warm en exotisch eiland.




Zie je de bruine gloed op mijn handrug

Het laatste productje dat ik aan jullie kan laten zien dankzij parfumerie Meylandt is de KISSKISS lipstick in de kleur 342 Fancy Kiss.



Fancy Kiss is een echte zomerkleur die je nog bruiner doet lijken.
Ik kan de kleur het beste omschrijven als een warme koraalkleur met een goed pigment. Ik ben een absolute fan van koraalkleuren doch vind ik het moeilijk om een goede koraalkleur te vinden.
De ene is te rood, te roze of net te oranje de andere is niet voldoende gepigmenteerd enz enz.
Ik heb echt al 10 lipsticks gekocht in een koraalachtige kleur maar geen een die 100% was wat ik eigenlijk wou.
Toen ik Fancy Kiss op mijn lippen deed wist ik meteen dat dit mijn zomerkleur zou worden!
De lippenstift dekt mooi in 1 laagje wat al verraad dat de pigmentatie goed is. Ook de kleur is helemaal wat ik zoek, een echte koraalkleur deze keer.
Geen oranje of roze lippen maar lippen in een zomerse koraalkleur.




De houdbaarheid van deze lipstick is goed. Hij overleeft een hapje en een drankje met gemak en blijft verder zo'n 4 à 5 uur op z'n plaats. Hij droogt de lippen niet uit en de finisch is eerder glanzend voor een lipstick.

Ook deze lipstick heeft uiteraard een leuke zomergeur meegekregen. Een mengeling van viooltjes en rode vruchten overgoten door een sausje van vanille... hmmm..



Het is duidelijk dat de hele Terracotta collectie pure luxe uitstraalt. Met de hashtag #feelthesun legt Guerlain nog maar eens de nadruk op de zomer en de zongebruinde huid die daarbij hoort.
De Terracotta Pause D'été kost om en bij de 70 euro en de l'eau Halé kost rond de 50 euro en de lipstick kost rond de 35 euro.
Niet goedkoop maar elke euro waard wat mij betreft.



Ik wil ten slotte ook nog de zaakvoerdster van parfumerie Meylandt bedankten voor het professionele advies en voor de leuke extra's. Als je niet ver van Aarschot woont is het zeker een aanrader om eens binnen te springen!


Liefs
Sofie
XoXo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten