dinsdag 10 mei 2016

Boozy Brushes

Iedereen kent wel een merk dat zo'n mooie make-up kwasten uitbrengt dat je het zonde vind om ze te gebruiken.
Niet alleen omdat ze zo mooi zijn maar waarschijnlijk ook nog eens omdat ze bijna onbetaalbaar duur zijn. 
Omdat ik graag producten heb van een zo goed mogelijke kwaliteit voor een zo laag mogelijke prijs heb ik de Boozy brushes gekocht.
Ik had al zoveel positieve reacties over deze make-up brushes gehoord dat de drang naar kopen ondraagbaar werd en ze al snel in mijn winkelmandje belandde.



Toen ik ze thuis gestuurd kreeg was ik echt onder de indruk van het uitzicht van deze brushes. Ze ogen echt heel luxueus en chic! 
Een witte kwast met een rosé gouden afwerking. De haartjes van deze kwasten zijn donkerbruin met een witte bovenkant, afgewerkt als een soort 'ombré effect'. 
Wat ik ook superhandig vind aan deze kwasten is dat op elke kwast de naam van de kwast of waarvoor deze eigenlijk dient staat gedrukt! Zo weet je precies welke kwast voor welk deel van je gelaat of voor welk make-up product dienst doet. Goed gedaan Boozyshop!


De set boozybrushes draagt de naam 'Jewelry' en het moet worden gezegd; het zijn ook echte juweeltjes. De naam staat ook op elke kwast vermeldt wat de kwasten nog een duurdere look geeft. De haartjes van deze prachtige kwasten zijn synthetisch. 

De set bevat 10 kwasten:
- Big powder 1160
- Round buffer 1420
- Angled contour 1240
- Flat contour 1000
- Face shaper 1060
- Conceal Buffer 1430
- Soft blender 2120
- Small crease 2210
- Brow liner 3700
- Wing liner

Echt elke kwast uit deze set is meer dan zijn geld waard! De kwasten zijn makkelijk in gebruik en doen precies wat je ervan verwacht! De haartjes zijn superzacht en ook de kwaliteit is meer dan oké! Na enkele wasbeurten blijven deze kwasten en vooral dan de haartjes mooi in model en blijven ze zacht! 

Het enige nadeel dat ik heb ondervonden is dat de grotere borstels hier en daar al wel eens een haartje verliezen. Maar ach dat is zo weggeveegd! 



* Big powder 1160:
De grootste telg uit deze set! Kan gebruikt worden om je hele gelaat af te poederen of eventueel om bronzer aan te brengen. De haartjes zijn echt suuuuuper zacht. De haartjes staan niet superdik op elkaar wat ervoor zorgt dat deze kwast de perfecte soepelheid heeft voor het aanbrengen van poederproducten.

* Round buffer 1420:
De haartjes van deze brush staan een stuk korter bij elkaar. De buitenkanten lopen ook gelijkmatig af. De combinatie van deze 2 kenmerken zorgt ervoor dat deze brush kan gebruikt worden om je (vloeibare) foundation aan te brengen en egaal uit te 'buffen'.

* Angled contour 1240:
Deze kwast gebruik ik het liefst voor het aanbrengen van mijn highliter. De kwast neemt (zoals alle andere kwasten trouwens) heel goed het product op en is ideaal voor op lokale plaatsen op je gelaat een touch of glamour aan te brengen. Niet te groot en niet te klein zodat je net precies genoeg kan aanbrengen.

* Flat contour 1000:
Deze is ideaal voor je gezicht te contouren. De haartjes staan dicht op elkaar en zijn stevig gevormd. Door de vorm van deze kwast kan je makkelijk strakke lijnen op je gelaat tekenen die je erna kan uitblenden. Deze kwast kun je zowel gebruiken voor poeder als voor crème producten.

* Face shaper 1060:
Deze kwast gebruik ik voor de harde lijnen die ik heb getekend met de flat contour uit te blenden en zo een mooi geheel te vormen. Ook een fijne kwast voor oogprimer aan te brengen! 



* Conceal buffer 1430:
Deze concealer kwast is het best voor crème of vloeibare producten (de vormen waar concealer normaal gezien in voor komt dus!) Omdat de haartjes dicht op elkaar staan maar toch nog soepel zijn kan je je concealer dekkend maar toch erg makkelijk aanbrengen. Ook weer een dikke plus voor de zachte haren, zeker voor onder de ogen voelt dit erg aangenaam!

* Soft blender 2120:
Een must have voor iedere beautyliefhebster van oogschaduw! Perfect voor het uitblenden van oogschaduw in de crease en voor het uitblenden van harde lijnen. Zeker bij donkere kleuren oogschaduw. Dit penseel blendt de kleuren mooi zonder ze weg te vegen! 

* Small crease 2210: 
Deze kwast gebruik ik het liefst in mijn buitenste ooghoekjes. Door de puntige vorm en de dicht bij elkaar ingeplante haartjes kan je gemakkelijk kleuraccenten aanbrengen in je buitenste én binnenste ooghoekjes. Ik gebruik dit penseel ook graag voor onder mijn onderste wimperrand omdat je er gedetailleerd mee kan werken!

* Brow liner 3700:
Eindelijk een kwast voor mijn wenkbrauwen die zowel schuin aflopend is en waarvan de haartjes kort op elkaar staan zodat je makkelijk kan werken! 

* Wing liner 3300:
Ik gebruik het liefst eyeliners in de vorm van een stiftje en heb deze dus nog niet gebruikt zoals het moet. Wat ik wel al heb gedaan is deze kwast gebruikt om een fijn lijntje te tekenen met oogschaduw (wat even goed als eyeliner kan funderen) en dat werkt prima! De haartjes zijn dun en mooi schuin ingepland waardoor je een echt fijn lijntje op je ooglid kan tekenen. 



Deze kwasten worden dan ook nog eens geleverd in een mooi leather-look etui van witte kleur met off course een rosékleurige ritssluiting! 
Ik ben echt een en al lof over deze brushes! en zeker voor die prijs..

De boozybrushes zijn te koop in de webshop van Boozyshop en kosten 29.99 euro ( voor 10! kwasten!) 

Liefs 
Sofie 
XoXo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten