zaterdag 31 oktober 2015

Essence i <3 trends nagellak

Hoihoi! 

Voor diegene die ook mijn youtube filmpjes volgen, weten dat ik ondertussen al een tijdje zonder valse nagels door het leven ga. 

Sinds kort ben ik dan ook terug aan het experimenteren met nagellakjes. 
Laatst liep ik in mijn lokaal kruidvatfiliaal en viel mijn oog op dit lakje van essence. Het is er eentje uit de i <3 trends, the pastels collectie in de kleur 08 do nuts. Het is een mat grijze kleur en ik kan me wel vinden in een muisgrijs lakje op mijn nagels! 



Ondanks dat dit lakje een matte finish beloofd, zitten er wel wat shimmers in deze kleur. Ik ben dus heel benieuwd hoe deze kleur zowel glinsterend en mat gaat zijn op mijn nagels. 

De verpakking is klassiek. Glazen potje met plastieke dop. Het borsteltje heeft een wat ronde vorm wat voor mij persoonlijk niet zo fijn werkt. Ik vind het moeilijk doseren en nog moeilijker om uit te smeren. Dit brengt mij onmiddellijk bij mijn volgende probleem, door het moeilijke doseren zit ik heel de tijd met mijn borsteltje tegen de hals van het flesje te wrijven om maar niet te veel lak op mijn borsteltje te verzamelen. Dit maakt dan weer dat mijn flesje, meet bepaald de hals van het flesje vol nagellak zit en onhygiënische wordt. 

Ok, ik geef toe, het is zeker al 5 jaar geleden (minstens!) dat ik nog met nagellak heb gewerkt dus mijn onhandigheden kunnen hier ook wel eens aan liggen, toch prefereer ik eerder een rechthoekig borsteltje! 

De nagellak zelf is door de textuur die moet zorgen voor de matte finish moeilijk uitsmeerbaar. Al moet ik wel zeggen dat de dekking echt goed is! Wanneer je de juiste hoeveelheid per nagel gevonden hebt, heb je aan 1 laagje genoeg om alles mooi te dekken. 

Na enkele minuten is mijn lak opgedroogd en komt de matte finish tevoorschijn. Ik vind de kleur echt wel mooi. Ik moet nog wel even enkele nagels overdoen want je ziet waar ik te veel of net een beetje te weinig lak aan mijn borsteltje had. Door de matte finish valt dit veel meer op dan bij een lakje met glitters of met een glans erin. 

Voor een onervaren 'nagellakker' als mij is het aanbrengen hiervan meteen een uitdaging. 
Eens je hem goed hebt aangebracht vind ik het resultaat best mooi! 
Ook de glitters komen subtiel tot zijn recht en maken de kleur net iets levendiger dan gewoon muisgrijs zou zijn.
De glitters geven ook een beetje een metallic look. 

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik nu fan ben of niet . 

Laat mij zeker ook eens weten welk jullie favoriete nagellakjes zijn! 

Liefs 
Sofie 
Xoxo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten