maandag 9 november 2015

Australian gold sunless collectie

Hoi allemaal! 

De herfst is in het land en dat merken we allemaal. 
Wat ik vooral jammer vind op deze moment is dat mijn mooi zomerbruin beetje bij beetje aan het vervagen is. 
Hoog tijd dus om aan de slag te gaan met enkele zelfbruiners! 
Ik probeer mijn kleurtje op deze manier een beetje bij te houden gedurende de koude 'zonloze' maanden. 

Ik heb van bradford and Hamilton 3 mooie productjes gekregen van australian gold. Australian gold kende ik vooral van de zonnebankproductjes. Australian gold heeft dus ook een lijn leuke zelfbruiners! 



En daar ga ik het vandaag over hebben. De sunless collectie van australian gold bestaat uit : 
- gradual sunless lotion
- instant sunless lotion 
- instant sunless spray

Wat meer uitleg hierover :
 
- De gradual sunless lotion is een zelfbruiner voor wie gedoseerd een mooie en sptreeploze kleur wil opbouwen. Ik ga heel eerlijk zijn. De eerste keer dat je dit product gebruikt zie je echt helemaal geen of nauwelijks verschil. Dit hangt natuurlijk ook van je huidskleur en type. Ik heb een vrij donkere huid die nog lichtjes gebruind was van mijn zomervakantie. Ik heb deze crème 3 x in een dun laagje aangebracht voor volgend resultaat:

( sorry voor mijn blauwe plek :p )

Deze lotion is echt een aanrader voor mensen met lichtere huidjes of mensen die nog nooit een zelfbruiner aandurfde. Door het geleidelijke resultaat kan je je kleurtje gemakkelijk opbouwen en stoppen wanneer het voor jou goed is. 

- voor mensen met minder geduld heb je uiteraard de instant sunless lotion of spray. Met deze 2 producten bekom je een snel bruin kleurtje. Ik was hier heel benieuwd naar want had nog nooit zen zelfbruiner gevonden die in 1 simpele keer aanbrengen direct een mooi bruin resultaat gaf. Ik testte deze uit op mijn arm. Ik bracht een dun laagje aan voor ik ging slapen. De dag erna zag ik duidelijk resultaat! 
Op de foto zie je het misschien niet zo goed maar in real life was het verschil heel duidelijk! 

Boven zie je mijn witte arm en onder zie je het resultaat van 1x een dunne laag instant sunless spray

Deze lotion is er dus ook in sprayvorm. Ik denk persoonlijk dat ze dit product speciaal in 2 varianten hebben ontworpen omdat het goed aanbrengen hiervan heel belangrijk is. Bij deze producten heb je namelijk meteen resultaat! 

Aanbrengen: 

Zowel de lotions als spray brengen goed aan. Wat ik persoonlijk het grootste voordeel aan de lotions vind is dat ze supersnel intrekken! Ik vind het echt super vervelend als je jezelf omhult in een laagje zelfbruiner maar dan nog wel ren half uur in je ondergoed door huis moet  
Lopen omdat het nog niet droog is en je bang hebt dat het afgaat op je kledij. De lotions hebben een goede textuur. Niet te dik en niet te lopend. Ze smeren goed uit el trekken, zoals ik al zei, supersnel in!

Links zie je dat de gradual toch iets lichter is van kleur dan de instant

De spray kan je best gebruiken zoals bij een spray tan. Ik ga hiervoor het liefst in mijn douche staan ( voor vlekken op meubilair od te vermijden) en spray ik deze horizontaal over mijn lichaam en gelaat en verticaal over mijn benen.  
Deze spray flacon is dezelfde als de zonnespray waar ik eerder al een blog over schreef. De verdeling is erg handig in gebruik omdat het gemaakt is met 'airbrush' technologie. 

In eerste instantie zou ik de spray kopen, maar toen ik het gemak van deze lotions ontdekte prefereer ik deze laatste. 

De ingrediënten : 

In beide producten zitten dezelfde ingrediënten. Ik zeg beide producten want de instant sunless lotion en de instant sunless spray is hetzelfde product doch in een andere consistentie. 
Het enige verschil tussen beide is dat in de instant producten buiten zwarte walnootextracten wat beide lotions hebben ook nog eens een hoge concentratie caramel extracten bevatten wat dus zorgt voor die snellere en diepere bruining. 
Voor de rest vinden we er vooral verzorgende ingrediënten in terug zoals kakadu plum, vitamine b, druivenpitolie, amandelolie enz. 



Houdbaarheid: 

De houdbaarheid van de producten ligt hoger dan bij de gemiddelde zelfbruiner. De gradual sunless lotion blijft langer zitten dan de instant producten. Dit is logisch als je bedenkt dat deze in meerdere lagen is aangebracht. De kleur vervaagt ook mooi en gaat niet wegtrekken in vlekken of kringen of wat dan ook. 

Algemene indruk:

Ik ben best tevreden over deze producten. Pluspunten vind ik vooral het snel intrekken van de lotions en de geur wanneer je hem smeert, ook het feit dat je geen strepen of vlekken krijgt is natuurlijk top! 
Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat de typische zelfbruiner geur ook bij deze producten naar boven komt enkele uren nadat je gesmeerd hebt. Dit komt door de dha en erythulose die zorgen voor de bruine kleur.

Ik zou de gradual sunless lotion zo opnieuw kopen! 

Bekijk ook zeker mijn filmpje op youtube voor nog meer informatie over de producten https://m.youtube.com/watch?v=SFE3miTCbO0 
Werkt de link niet? Geef dan gewoon mijn naam Sofie Mesens in op youtube en het filmpje komt tevoorschijn :) 

Liefs 
Sofie 
Xoxo 

Special thanks to bradford and Hamilton voor sponsoring van de producten en Davy de Neve van suntimes Averbode voor de contacten Xxx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten